PC | RPG | Preview

The Secret World - kam to půjde dál (zoom)

The Secret World sice už vyšel před nějakou dobou, tvůrci ale představili vylepšení, které na hráče čekají. A stojí za zvážení.

Když jsem se tak bavil s vývojáři z Funcomu (řekněme, že jsem měl soukromou prezentaci), odhalili, že MMORPG The Secret World je až nečekaně úspěšné - v době Gamescomu to údajně byla aktuálně nejlépe hodnocená PC hra posledního období. Hráči navíc dokázali i to, co pokládali designéři za nemožné - pokořili instance i na obtížnost Nightmare. I proto se chystá celý balík změn a vylepšení.

VIDEO: 4242 'Secret World - Everything is True'

Hned první změna by přitom měla rozbít zaběhnutý systém. Z naší recenze už můžete vědět, že v jeden okamžik lze používat dvě zbraně. S blízkým update pak přibude možnost další zbraně, nazvané sice jako boční, ale v případě raketometu je to poměrně vtipné označení. Tvůrci postupně hodlají uvádět i další boční zbraně a k tomuhle účelu změní i dva zaběhnuté systémy - zaprvé přibude nové kolo dovedností a také osmý slot pro aktivní i pasivní dovednosti.

the secret world 01.jpg

Osmý slot se dá využít nejen na tyhle zbraně, takže kompletně mění taktické možnosti vaší postavy. Na druhou stranu, když už takový raketomet ve hře je, tak proč jej nevyužít - viděl jsem jak silné střely proti jednotlivým cílům, tak i tříštivou munici s efektem na větší oblast.

Rozhodli se začít rovnou ve velkém stylu

A samozřejmě se tvůrci pochlubili i možností použít rocket-jump. Zajímavé přitom je, že boční zbraně můžete také zlepšovat, naleznete je většinou v dungeonech, a mají spoustu zajímavých podob od běžného RPG až po pekelný vrhač.

Raid nejen proti hmyzu

Zmiňoval jsem se ale o překonání nightmare dungeonů, se kterým si chtějí tvůrci poradit klasickým způsobem - přidají první raid pro deset lidí. Rozhodli se začít rovnou ve velkém stylu - napadnout New York a tam poslat hráče to řešit. Ve městě je zmatek, v ulicích se prohání národní garda a snaží se situaci řešit, hráč zase bude muset vymýšlet, jak to všechnu ututlat před běžnými smrtelníky.

the secret world 04.jpgthe secret world 05.jpg

Hlavním rysem by měla být poměrně silná atmosféra - narazíte třeba na hádající se německé turisty, že výlet jinam by byl bezpečnější, nebo také na otce s mrtvým dítětem v náručí. To všechno pak dokumentuje i televizní stanice vlastněná Orochi Group, jejímž sídlem budete procházet a sledovat kamuflované zpravodajství. I když natáčení bude lehce narušeno objevením se prvního bosse, který je ale rozhodně nezamaskovatelný díky svojí velikosti.

the secret world 06.jpgthe secret world 07.jpg

Už teď mají instance velká závěrečná monstra, ale tvůrci se rozhodli tento trend překonat. Navíc se jim nelíbí obvyklé prokousávání se drobnými potvorami okolo, takže jejich raidy by měly být v podstatě jen přehlídkou zajímavého prostředí a komplikovaných soubojů s bossy. Jak jim takovýto plán vyjde byste se měli dozvědět již brzo.

Konec první části

A začátkem příštího roku má pak dojít k završení prvního aktu hry. Ano, čtete dobře, Funcom chce děj dělit na akty s tím, že první má čtyři části - již existující kombinaci Solomon Island, Egypt a Transylvánie doplní Ground Zero v Tokiu.

Narazíte na japonskou mytologii

Ano, přesně to Ground Zero, jehož část jste měli možnost vidět při začátku hraní - oblast, kde Filth vybuchla, japonská vláda ji celou obehnala vysokou zdí a kdokoliv aspoň trochu připomíná některý z projevů Filth, tak jde dovnitř za zeď.

the secret world 02.jpg

Aby to bylo veselejší, tak uvnitř tohoto území je i hlavní sídlo Orochi Group, takže spousta misí se bude úzce týkat této tajemné korporace. Narazíte však samozřejmě i na japonskou mytologii, která přinese nové a originální protivníky, stejně jako zajímavé úkoly. Je příjemné sledovat, že tvůrci si výtky hráčů o nedostatku obsahu po dohrání hlavní příběhové linie berou k srdci a hru hodlají rozšiřovat.

the secret world 03.jpg

Samozřejmě se nabízí otázka, co bude po prvním aktu, vývojáři se dušovali, že mají už plány na další, ale rozhodně nemohou nic prozradit. Stejně tak nechtěli uveřejnit ani další zbraně, které hodlají přidávat, ale podařilo se mi aspoň zjistit, že do konce prvního aktu plánují ještě druhý raid, který by měl být megalomanským zakončením. Funcom prostě dělá vše pro to, aby nadějně rozjetou hráčskou základnu ve hře udržel, zda to bude stačit, ukáže jen čas.

Dostupné pro: PC
Žánr: RPG | MMORPG s prvky kybernetiky a magie
Výrobce: Funcom | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 7.7.2012
  • Originální questy
  • Variabilita postav
  • Zajímavé prostředí
  • Skvělé namluvení
  • Nepřesné souboje
  • Vysvětlení herních prinicpů
  • Tragický interface
  • Absence endgame
Váš názor Další článek: Medal of Honor: Warfighter - trochu jiný Battlefield (dojmy)

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,