K těm výpadkům [https://www.facebook.com/DieSiedlerDE] ... wartung = údržba nebo oprava, a píše se o tom dost často (to jsou ale většinou ty malé výpadky, týkající se ne všech serverů, anebo trvající jen chvíli). Stává se mi, že na to tak v průměru 2 krát za týden narazím (i když teď, poslední dobou, si nepamatuji, kdy bych na nějaký narazil).
Pak tu jsou ještě dlouhodobější výpadky - 24 hod - ty pak přinášejí novou verzi hry, nové suroviny nebo nějaké dodělávky. ___ ale toto prostě k beta verzi patří.
Načítání mi prostě přijde pomalé - ale asi to je prostě problém všech online her. To samé u odezvy - ani ta není ideální. Grafika je krásná, ale budovy se v rámci optimalizace často opakují (viz doly, kde je jediná změna v tabulce, na které je nakreslená surovina, jež se těží). Nebo jen velice jednoduché, okoukané animace. Ale na druhou stranu má tato hra nulové nároky, vypadá krásně i na full HD monitoru a rozhodně jsem rád že platforma je flash a ne java, nebo nějaké html 5.
Hratelnost tu má ale limity ještě v něčem jiném - není tu možnost volby strategie.
Na začátku každé hry dostane každý hráč stejnou mapu, se stejným umístěním protivníků, rud, skal... Hráč si může vybrat rozestavění budov, ale to je tak vše. Problém je v tom, že prakticky existuje jen jedna jaksi ideální cesta středu, kdy má hráč všeho (budovy) vyváženě. Jakmile se začne specializovat, narazí na limity a je nucen se navrátit k původnímu "předdefinovanému" plánu, tak jak to chtěli tvůrci. Tvůrci to prostě přesně matematicky vypočítali, nenechali tu jedinou skulinku, kudy by se hráč mohl svévolně ubývat. Aniž by nějak zaostával.
V tom vidím problém, zabraňuje to totiž tvořivosti, a ničí tak konečný pocit z hry. Možná jedině obchod je jakýmsi uvolněním, ale jak už jsem psal, je to zdlouhavé.
V tomto se obávám, že bude hlavní mínus - odezva se může zrychlit, celková rychlost hry se dá navýšit, grafika vylepšit, ale měnit psychologii hry... to už je výhodnější udělat kompletně novou.