The Sims 3: Po setmění - to bude pařba! (recenze)

Nejnovější přídavek pro The Sims 3 zavede Simíky do víru nočního života se vším, co k tomu patří. Kdo by takové nabídce odolal?

Po těžké práci v add-onu Povolání snů si vaši Simíci zaslouží pořádný odpočinek. Ten přichází v podobě datadisku The Sims 3: Po setmění, který vás zavede do víru opileckých večírků, namyšlených celebrit, hlasité hudby a upírů. Hned zkraje je nutno dodat, že se nejedná o žádnou prachsprostou kopii datadisku Nightlife pro The Sims 2, ale plnohodnotný přídavek, jenž do simulace života přináší nové a zajímavé možnosti.

Nové město, noví sousedé, nové možnosti

Opustíte poklidné město Sunset Valley, abyste se vydali do modernějšího a živějšího Bridgeport. Tam se to jen hemží výškovými budovami, bary, luxusními podniky, tanečními kluby či nálevnami. Zapomeňte, že po rušném dni v práci večer konečně ulehnete do postele a budete si užívat zaslouženého a ničím nerušeného spánku. Tohle by ostatně ani v Bridgeport nešlo. Namísto pyžama s králíčky na sebe hodíte nejlepší oblečení, co doma najdete, a vydáte se do víru velkoměsta na pořádnou párty!

Oblečte rockerskou bundu, nasaďte sluneční brýle a běžte se bavit do víru velkoměsta!

Stejně jako ve skutečnosti stačí vybrat ten správný podnik a už si můžete objednávat jeden drink za druhým. Dávjte si ale pozor: stejně jako ve skutečnosti se můžete pod vlivem alkoholu dostat do nepříjemných situací. Tancem na stole a flirtování s barmanem či barmankou to začíná a končí příšernou kocovinou, s níž se druhý den probudíte v posteli. Samozřejmě se lze bavit i opatrnějším způsobem, takové klábosení s neznámými lidmi či hraní stolního fotbálku také není k zahození, a kdo ví, třeba na tanečním parketu narazíte na svého budoucího partnera.

Na druhou stranu ale nemusíte být jen „tím v pozadí“. Jestliže váš Simík miluje hudbu, nic vám nebrání uskutečnit jeho sen a založit kapelu. Ke staré známé kytaře přibyly nové hudební nástroje v podobě basy, piána a bicích (ty se okamžitě staly mými favority). Nejprve ze všeho se musíte na daný nástroj naučit hrát alespoň na základní úrovni, potom si můžete vytvořit kapelu a během tvrdých tréninků čekat, až se na vás usměje štěstí a dostanete pozvánku na nějaké vystoupení.

Od nuly až k Emmy

Nemusíte se však omezovat pouze na větší akce, věhlas si získáte, i když čas od času zajdete zahrát do parku či na něčí oslavu. Čím více se vám bude dařit, tím lepší kluby se o vaši kapelu budou zajímat a vaše popularita bude stoupat. A popularita je to, co zde hraje důležitou roli. Ve městě si jistě všimnete luxusních domků za několik milionů – ty patří místním celebritám. Jde o Simíky, kteří dosáhli maximální popularity ve svém – nejčastěji hudebním – oboru.

The Sims 3: Po setmění bude bavit jak vás, tak i vaše Simíky

Všichni je obdivují, všichni chtějí jejich autogram a všichni jim ve skrytu duše závidí jejich nechutně velké bohatství. Přesto má ale váš Simík radost, když nějakou celebritu potká. Takové přátelství se známou osobností se ale vždycky hodí: váš známý kamarád vás dokáže vyšvihnout na žebříčku popularity dost vysoko. A kdo ví, třeba je svou popularitou jednou předčíte.

Jestliže si vyberete dráhu hudební hvězdy, počítejte s pozitivní i negativní stránkou takového života. Popularita je totiž křehká věc a pozornost fanoušků spíše budete vítat, ale takové zastavení exekutora ve vaší domácnosti může mít neblahý vliv na vaši pověst. A co teprve takové vymyšlené aféry plnící stránky místních bulvárních plátků - ať se budete snažit jak chcete, musíte se připravit na rušný život celebrity se vším všudy.

Kromě celebrit se setkáte i s dalšími zajímavými obyvateli Bridgeportu - s upíry. Poznáte je podle nápadně bledé kůže, svítících očí a dlouhých, bílých špičáků. Oproti normálním lidem mají upíři několik nesporných výhod. Jednak nemusí jíst a postačí, když je čas od času budete nalévat plazmou a také jim pomaleji ubíhá ukazatel potřeb. Poslední výhodou je snadné získávání respektu mezi lidmi, kteří se vás buď budou bát nebo vám klidně nastaví krk, abyste z nich také udělali upíry.

Nejnovější datadisk do rozsáhlé rodiny The Sims dělá svému jménu čest. Vedle nového oblečení, doplňků a nábytku přináší možnost pořádně se vyřádit a užít si nezávazného života. Pakliže máte doma původní hru a rádi byste sobě i svým Simíkům přinesli nějaké zpestření, Po setmění je další výbornou volbou v dlouhé řadě kvalitních datadisků.

Žánr: Simulátory | Simulace života
Výrobce: Electronic Arts
Začátek prodeje: Q4 2010