The Sims ve středověku

Všichni asi znají hru The Sims, další detailní simulaci z dílen firmy Maxis, která se tentokráte obírá životem průměrného občana - jeho každodenních slastí a starostí, finančních problémů, bydlení, atd. Německý vývojářský tým Funatics se rozhodl vytvořit The Sims zasazené do středověkých časů.
The Sims ve středověku
Hra se jmenuje Cultures a publikovat ji bude THQ. Příběh je velmi originální, posuďte sami.

Před stovkami a stovkami let žila byla v dalekém ledovém Grónsku jedna malá vikingská vesnička. Již mnoho týdnů nepršelo, a tak se její nepočetní obyvatelé pomalu začali vzdávat naděje na bohatou sklizeň. Následoval krutý hlad a obyvatelé byli navýsost sklíčení. Letmý náznak změny se objevil, když se zdálo, že kdesi v dáli na obloze je vidět vycházející slunce. Jak trpce se však vesničané mýlili! To, co se zpočátku zdálo býti spásným slunečným svitem, se proměnilo v ďábelsky zářivý oheň obrovské komety, která právě vstupovala do zemské atmosféry. Kometa náhle vybuchla a rozlomila se na šest částí, čehož se neznalí vesničané nesmírně zalekli a vyvstaly spekulace. Přestože byli vesničané nesmírně zoufalí, shodli se na tom, že kometa bylo jakési božské znamení a jali se hledati všech šest rozlámaných kousků, aby je pak všechny dopravili zpět do Grónska. A tak se část vesnice plavila na západ, kde ... jak možná tušíte, narazila na břehy Severní Ameriky (skvělá teorie na podporu tvrzení, že první byli v Americe Vikingové).

CulturesCultures

Kde končí plavba, začíná rozehrávat svou partii hráč. Teď už je to jen na vás, abyste pomohli nezkušeným Vikingům usadit se, vybudovat vesničku a začít pátrat po šesti postrádaných artefaktech, které povolají sluneční svit zpět do jejich domoviny. Budete se muset probojovat divočinou amerického pobřeží, kontaktovat jiné kmeny, a později možná na novém kontinentě postavit i další základny.

Cultures se budou velice podobat již zmiňovaným The Sims. O každém svém "občánkovi" budete vědět vše, co vědět lze. Závisejí na vás totiž hned od momentu svého narození. Musíte se starat o jejich zdraví, zadávat jim úkoly, a nakonec znovu a znovu vychovávat i jejich potomky. Jakmile se chod vesnice ustálí, hra umožní založení dalších vesnic, a tak může začít tolik potřebný obchod mezi kmeny. Hráč má jistotu, že hra nedovolí, aby se z nějaké vesnice stala nekontrolovatelně rostoucí aglomerace, takže lze být oním diskutovaným "Velkým Bratrem" a vědět o každém všechno, všecinko.

Válka bude v Cultures takřka neznámým pojmem. Proč válčit, když se lze spřátelit a získat bez jakýchkoliv ztrát či nákladů tolik potřebné informace o částech komety. Okolní krajina nabízí tolik možností k vzájemně prospěšným vztahům, tak proč zbytečně vynakládat (leckdy marné) úsilí a vždy drahocenné zdroje. Každý klan je jiný, s jinou kulturou, a nabízí jiné komodity. Diplomacie bude v této hře hrát obrovskou roli.

CulturesCultures

Dalším obohacením bude jistě snaha maximální rozdílnost jednotlivých postaviček ve hře. Každá z nich bude totiž mít jinou barvu vlasů, jiné oblečení, jinou fyzickou stavbu, ale hlavně - každá bude mít zcela jinou osobnost a jiné schopnosti. Jeden bude třeba schopný kovář, jiný zase úspěšný lovec. A jejich děti pak třeba zbrojaři či kuchaři nebo cokoliv jiného. Každá postava má pro vesnici svůj význam, stejně jako v reálném životě. Bohatost a pestrost, to je oč tu běží, a co by mělo zapůsobit na všechny hráče, bez rozdílu věku (hra není určena pro danou věkovou skupinu, může ji hrát jak se říká každý od 6 do 100).

Celkem bude hra obsahovat na 13 komplexních singleplayer misí, kteréžto vám prý mají zabrat nějakých 200 hodin "návykového" hraní (není vyloučeno opakované hraní). Vysoce propracovaná umělá inteligence a intuitivní ovládání mají umožnit maximální prožitek z hraní. O multiplayeru jsem nikde nenašel ani zmínku, ale představte si takové The Sims jako multiplayer ... jde vám to dohromady? Stejně by se pořád všichni hádali.

Hra má vyjít v říjnu tohoto roku.