The Sinking City: o trochu větší horor | Recenze Switch verze

Jak si stojí tenhle Lovecraftův příběh na hybridní konzoli?

Co baví

  • Čeština
  • Úpravy hratelnosti
  • Unikátní prvky

Co vadí

  • Technické problémy
  • Doskakování textur
  • Poklesy FPS
5/10
Hodnocení

Když v první polovině letošního roku vyšlo The Sinking City na PC a velké konzole, tak už tou dobou jsme věděli, že se v budoucnu dostane i na Nintendo Switch. Vývojáři ze studia Frogwares na to šli s portem trochu jinak než konkurence. Nechtěli se spoléhat na portovací týmy jako je Panic Button, a proto se do předělávky pustili sami, a také si ji sami vydali.  

2019090715102800-EA17C7FB14A8C4C24FD46E3142712888.jpg2019090914150900-EA17C7FB14A8C4C24FD46E3142712888.jpg2019091013164500-EA17C7FB14A8C4C24FD46E3142712888.jpg2019090914233400-EA17C7FB14A8C4C24FD46E3142712888.jpg
S atmosférou nemá Sinking City opět žádný problém, ta je výborná

Ještě, než se do toho úplně pustíme chci jen upozornit, že tady hodnotíme port jako takový, a ne přímo samotnou hru. Nebudeme si nic nalhávat, The Sinking City rozhodně není dokonalou hrou. Při vydání na ostatních platformách sbírala velmi průměrné známky, a i když vývojáři do switchové verze přidali nějaká vylepšení, tak si s sebou na tuto platformu přinesla i svoje neduhy.  

The Sinking City: promarněná příležitost (recenze)

The Sinking City: promarněná příležitost (recenze)

Co přesně je tady nového? Po obsahové stránce si žádných změn nevšimnete. Funguje to tady stejně, jako u ostatních platforem, takže spolu s Deluxe edicí dostanete několik misí navíc. Změny ve switchové verzi se týkají převážně hratelnosti.  

Jsem rád, že Frogwares tuto příležitost využili k tomu, aby do hry implementovali unikátní prvky, které Nintendo Switch má. Při první akční sekvenci si jistě všimnete, že míření zbraní můžete ovládat skrz gyroskop. U stříleček na Switchi je to docela běžné. Sinking City také podporuje i dotykové ovládání. Pokud hrajete v handheld módu, tak menu můžete jednoduše ovládat dotykem. Není to ale úplně dotažené a občas je zkrátka lepší jít na to klasicky přes tlačítka. Rozhodně ale není pravidlem, že by porty her, které už vyšly na jiné platformy, těchto prvků využívaly.

2019091013331000-EA17C7FB14A8C4C24FD46E3142712888.jpg2019091013185400-EA17C7FB14A8C4C24FD46E3142712888.jpg2019090913334700-EA17C7FB14A8C4C24FD46E3142712888.jpg2019090715361200-EA17C7FB14A8C4C24FD46E3142712888.jpg
Hratelnost je téměř beze změn, schopnosti Switche jsou ale využity skvěle

Mimo to se úprav dočkala také střelba. Zpětný ráz by měl působit lépe a také tvůrci změnili zvuky zbraní, aby zněly více věrohodně. Všechna tato vylepšení by měla dorazit i na ostatní platformy, ale zatím je najdete pouze na Switchi. Pro jeho potřeby také byla přepracována fyzika oblečení a vody. Některé postavy pak mají ořezaný počet polygonů.  

 

I na Switch dorazila česká lokalizace, což rozhodně potěší

 

Také rozhodně potěšila přítomnost české lokalizace. Obzvlášť na Switchi je to něco neobvyklého a her v češtině tam můžete stále najít pomálu. Sinking City je jednou z nich. Jedinou platformou, kde české titulky nenajdete tak zůstává Xbox One.  

2019090913013800-EA17C7FB14A8C4C24FD46E3142712888.jpg2019090914123300-EA17C7FB14A8C4C24FD46E3142712888.jpg2019090715173300-EA17C7FB14A8C4C24FD46E3142712888.jpg2019090913245300-EA17C7FB14A8C4C24FD46E3142712888.jpg
Česká lokalizace potěší všechny, kdo si nerozumí s angličtinou

Nyní se pojďme podívat na technickou stránku portu. Komunitní manažer Sergey Oganesyan měsíc zpátky v rozhovoru pro NintendoLife řekl, že vývojáři dali veškeré úsilí do toho, aby hra běžela ve stabilních 30 snímcích za vteřinu a s výsledkem jsou spokojeni. Nakonec to ale vypadá, že to byly jen další z řady planých PR řečí. Zejména při příchodu do nových lokacích je znatelné, že tohle stabilních 30 FPS zkrátka není. Alespoň jsem nezaznamenal žádné problémy během akčních sekvencí, u kterých by to bylo mnohem otravnější než při procházení městem.  

Aby bylo Sinking City na Switchi hratelné, tak je jasné, že vývojáři museli ořezat grafiku. Tento titul nevypadá nijak zázračně ani na ostatních platformách, ale tady je to znatelně horší. Sice nevadí, že nevidíte moc daleko, mlhavé prostředí pěkně zapadá to tohoto tajemného města. Horší ale je, že přímo před sebou vidíte doskakovat trávu a další textury, což opravdu bije do očí.  

2019090914172200-EA17C7FB14A8C4C24FD46E3142712888.jpg2019090914135500-EA17C7FB14A8C4C24FD46E3142712888.jpg2019090914130200-EA17C7FB14A8C4C24FD46E3142712888.jpg

Vývojáři dále uvedli, že vylepšili umělou inteligenci davů. Je to sice pěkné, ale nevidím v tom zase takové využití, když na žádný dav nenarazíte. Zdejší město je prázdné a většinou na ulici narazíte tak na dvě osoby.  

Sinking City na Switchi běží ve 480p upscalenutém na 720p v handheld módu. Pokud ho posadíte do doku, tak pojede v 720p upscalu na 1080p. Aby se dosáhlo na o něco lepší vzhled, tak je u této verze použitý jiný druh anti-aliasingu. Z FXAA přešli tvůrci na TAA. Prý to byla velká výzva, ale ušetřili díky tomu více než 20% požadovaného výkonu.  

2019091013245600-EA17C7FB14A8C4C24FD46E3142712888.jpg

Ne, že bych od Switchové verze očekával stejnou grafiku jako na ostatních platformách, ale už jsme tady měli několik takových portů, a třeba takové Darksiders jsou na tom v mých očích znatelně lépe. Do toho navíc musíte započítat i fakt, že krom poutavého příběhu se nejedná o moc zábavnou hru. Vyšetřování sice zprvu působí dobře, ale když děláte většinu hry tu samou činnost dokola, už to taková zábava není.  

Verdikt

The Sinking City na Switchi nedopadlo úplně dobře. Nevypadá nejlépe a doskakování textur na finálním dojmu také moc nepřidá. Navíc si s sebou přinesla i neduhy z původních verzí. Na druhou stranu do ní tvůrci implementovali novinky a prvky, které jsou specifické pro tuto platformu a tuzemské hráče také potěší přítomnost českých titulků. V případě, že si chcete prožít temný příběh, máte rádi H.P. Lovecrafta a nenecháte se odradit horší hratelností, tak Sinking City poslouží dobře. Jinak jsou tu ale lepší volby.  

Nejnovější komentáře