The Thing – v království ledu a hrůzy

Film The Thing patří k nejlepším hororům natočeným v průběhu osmdesátých let a tak není divu, že podle něj vznikne i hra. Znovu se před námi rozevřou mrazivé pláně Antarktidy, kde se před lety odehrálo krvavé drama, a znovu se střetneme s hrozivou Věcí. Peklo, které tu kdysi rozpoutala, ještě neskončilo a šance na přežití je mizivá.
The Thing – v království ledu a hrůzy
Film The Thing patří k nejlepším hororům natočeným v průběhu osmdesátých let a tak není divu, že podle něj vznikne i hra. Znovu se před námi rozevřou mrazivé pláně Antarktidy, kde se před lety odehrálo krvavé drama, a znovu se střetneme s hrozivou Věcí. Peklo, které tu kdysi rozpoutala, ještě neskončilo a šance na přežití je mizivá.

Slavný filmový horor The Thing (Věc) natočil John Carpenter v roce 1982 coby svoji odpověď na úspěch Vetřelce. Vycházel přitom ze stejnojmenné povídky J.W.Campbella (vyšla i v češtině), která byla už jednou zpracována v 50. letech. The Thing vypráví působivý příběh izolované skupiny vědců, kteří se setkají s agresivním mimozemským organismem. Vzhledem k tomu, že tento organismus mění lidi ve vraždící bestie, pohlcuje je a je schopen se různě měnit, začíná atmosféra na vědecká polární základně uprostřed Antarktidy houstnout. Nikdo neví, komu může věřit, příšera se může skrývat v každém z vědců a vše nakonec eskaluje v krvavou řež, na jejímž konci není vítězů.

The Thing!The Thing!

Připravovaná hra The Thing začíná o tři měsíce později. Podobně jako ve Vetřelcích, na místo je vyslán hlavní hrdina Blake a s ním i skupina vojáků, s jejichž pomocí by měl najít odpověď na otázku: Co se, u všech čertů, na základně stalo? Že k rozluštění této hádanky budete v roli Blakea potřebovat namísto lupy a tužky spíš zbraň velké ráže a pořádnou porci otrlosti, o tom není pochyb.

The Thing bude navazovat na atmosféru survival-hororů, lišit se bude ale v důrazu na týmovou spolupráci a akci. Blake nebude vševědoucí Mikeš, ale chlapík odkázaný čas od času na schopnosti svých parťáků (tedy něco jako HL: Opposing Force nebo Project Eden). Prozatím se počítá s tím, že bude mít pod sebou 3-5 mužů, jimž bude moci dávat povely, zbytek by měly být klasické NPC mimo jeho kontrolu. Ve hře budou tři základní povolání. Inženýři, vojáci a doktoři. Inženýři vám otevřou dveře, nahodí generátory a spustí počítače, vojáci budou mít velkou palebnou sílu (jejich útoky budou díky jejich výcviku mnohem účinnější než vaše) a doktoři se budou starat o zdraví (v tomto případě s omezeným množstvím lékárniček).

The Thing!The Thing!

Carpenterův film byl pozoruhodný nejen svými divokými scénami, v nichž ožívaly zdeformovaný části těl absorbované Věcí, ale také důrazem na ponurou atmosféru plnou nejistoty. Hra by měla kráčet ve šlépějích filmu. Postavy budou mít každá jinou úroveň strachu a důvěry a na vás bude je udržovat v dobré náladě. V praxi to bude probíhat tak, že když bude mít nějaký doktor např. strach ze tmy, budete muset zajistit světlo, aby byl schopen jednat. Pokud odejdete na delší čas od skupiny, budete zase riskovat, že členové skupiny pojmou podezření, že jste infikování Věcí. A aby to nebylo málo, oni sami i další NPC budou nakazitelní Věcí! Pokud tedy napadeného včas neodhalíte, počítejte s tím, že poteče krev.

Na co jsem opravdu zvědav, to je podoba Věci. Ta, díky své schopnosti pohlcovat a přetvářet, totiž ve filmu vypadala pokaždé jinak. Pokud jste film náhodou neviděli, zkuste si představit, jak z neforemné pohybující se hromady masa vystupují zdeformované tváře lidí a zvířat, které Věci padli za oběť. Pro tvůrce hry skutečná výzva, pro hráče důvod k velké zvědavosti. Jisté je, že bychom se měli dočkat tří podob Věci. Ta první budou pavoukovití tvorové pohybující se šachtami a vrhající se na váš obličej (trochu opotřebovaný nápad, ale budiž). Druhá podoba budou napůl lidé a napůl Věc a třetí forma Věci bude ona zmíněná hrozivá změť masa a šlach, zmeť, z níž při sledování filmu tuhla krev v žilách (a doufejme, že tak tomu bude i v případě hry).

The Thing!The Thing!

Zbývá dodat už jen pár faktů. Pohybovat se budete v několika různých základnách a vše si prohlédnete z tradičního pohledu třetí osoby. Hru vyvíjí Computer Artworks (Evolva) pro Konami. Platformy, na kterých si budete moci The Thing zahrát, ještě nejsou definitivně stanoveny (zřejmě PS2, PC a Xbox), termín vydání však ano. Jaro 2002. K vánocům si tedy přejte nové plínky, půjde-li vše dobře, budete je potřebovat.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě nikdy nevypadalo lépe

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě…

Grand Theft Auto 5 dostává grafické modifikace takřka každý měsíc. Nyní máte před sebou špičku současné tvorby - Project NVRX.

4.  11.  2017 | | 10 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 9 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Wolfenstein II: The New Colossus - natrhněte náckům sandál (recenze)

Wolfenstein II: The New Colossus - nat…

BJ je zpět. Brutálnější, naštvanější...a na vozíku. To vás ale nezachrání pane Adolfe!

3.  11.  2017 | | 3 N/A
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A