The Witcher Battle Arena: zaklínač na mobilu (mobilní recenze)

Zaklínač pro velké konzole a PC byl odložen na květen. Co s tím? Třeba si zkrátit čas u The Witcher Battle Arena.

Třetí díl série Zaklínač s podtitulem Divoký Hon od polských tvůrců z CD Projektu patří mezi nejočekávanější tituly letošního roku. Hra měla původně vyjít již v únoru, nastalá situace si ale vyžádala odklad na květen. Pro všechny opravdové fanoušky teď ale dorazil titul, kterým si čekání můžou zpříjemnit.

Řeč je o The Witcher Battle Arena pro mobilní platformy s operačními systémy iOS a Android. Battle Arena už podle svého názvu spadá do žánru MOBA (zařadí se tak po bok Dota 2 či League of Legends), a proto vás ve hře čekají především multiplayerové souboje s ostatními živými hráči z celého světa v nevelkých arénách. Ale nejen to.

IMG_0009.PNG IMG_0010.PNG IMG_0011.PNG

Jak se to hraje

Battle Arena se odehrává ve světě Andrzeje Sapkowského, fokalizovaném očima vývojářů z CD Projektu a Fuero Games, takže se jednotlivé bitvy odehrávají na mapách (ve hře zatím naleznete jen dvě) inspirovaných světem Zaklínače. To samé platí o postavách, kterých se budete moci zhostit, a proto tu narazíte na Letha, Saskiu, Iorvetha a další pětici charakterů.

Stěžejní módy ve hře představuje kooperace a hlavně PvP

Před započetím každé hry je nutné nejprve zvolit režim, ve kterém chcete Battle Arenu hrát. Vybírat můžete ze tří – PvP (hráč proti hráči), kooperativní režim proti AI nepřátelům, anebo trénink, v němž se AI bojovníkům postavíte na vlastní pěst. Záleží samozřejmě na vás, co preferujete, ale stěžejní módy představuje kooperace a hlavně PvP. Pestrost herních módů rozhodně oceňujeme, zvlášť když trénink můžete hrát offline bez nutnosti připojení k internetu a trénovat tak na skutečná online klání.

IMG_0013.PNG

The Witcher Battle Arena podporuje multiplayer až pro šest živých hráčů. V kooperativním režimu se trojice spoluhráčů postaví třem AI botům, v tréninku budete s AI spolupracovat a zároveň proti ní bojovat. V PvP se proti sobě postaví dva týmy po třech hráčích. Cílem je obsadit a udržet tři strategické body až do samotného konce bitvy. Snadné, jasné a okamžitě hratelné.

RPG systém

Když už jsme si udělali obrázek o tom, jak se hra vlastně hraje, můžete přejít k tomu, co je pro ni specifické. A to jsou postavy. Jakmile si totiž vyberete herní mód, musíte vybrat, s jakou postavou se na bojiště vrhnete. Jak již bylo řečeno, vybírat budete z osmi různých charakterů. Skvělé na výběru je, že na něm doopravdy záleží, protože všechny postavy se od sebe svými schopnostmi liší.

IMG_0014.PNG IMG_0015.PNG IMG_0016.PNG

Každá z nich disponuje třemi aktivními (lukostřelba, mlácení kladivem, kouzla, atd.) a jednou pasivní dovedností. Postavu můžete (a budete muset, jinak nebudete stačit ostatním) vylepšovat a to ve třech různých oblastech – zbraň, brnění a prsten. Upgradovat budete za peníze, které získáváte za odehrané bitvy. Čím úspěšnější budete, tím větší bude odměna. Zároveň čím víc budete hrát, tím lepší budete. Dynamičnost, nutnost upgradovat a rozlišnost postav je rozhodně nejsilnější stránkou titulu. Vyhrajete si s ní a ještě k tomu můžete hrát za postavu, která vám sedne nejvíce.

Oceňujeme, že trojice dostupných postav se víceméně s každou hrou mění, takže si můžete postavy vyzkoušet

Na začátku si ale nemůže vybírat ze všech postav, ba naopak, k dispozici bude jen trojice. Zbytek postav si musíte za herní měnu (ale i skutečné peníze) dokoupit. Oceňujeme ale, že trojice dostupných postav se víceméně s každou hrou mění, takže si můžete postavy vyzkoušet, rozhodnout se, zda vám sedí, a teprve poté je zakoupit. Pozitivní rozhodně je, že upgrady postav nakupovat za reálné peníze nemůžete. Jste proto odměňováni za opravdový um a časté hraní. A to se nám líbí.

Svět zaklínače

Po stránce audiovizuální nemůžeme The Witcher Battle Arena moc vytýkat. Hra vypadá pěkně, disponuje temnou atmosférou, postavy jsou hezky vymodelované a soundtrack přímo ze třetího Zaklínače je výborný. Vadilo nám však, že se hra při intenzivnější akci na starších strojích docela dost škube, naopak na HTC One, iPhonu 5S a nejnovějším iPhonu 6 nebyl s hraním výraznější problém. Výjimkou nejsou ani problémy týkající se internetového připojení, které už bohužel kvalitní hardware nezachrání. Matchmaking funguje na jedničku a je velmi rychlý, samotná hra ale dost často laguje. Režim hodnocených her doposud nebyl spuštěn, takže můžete hrát jen free módy. Chybělo nám i více map – dvě totiž docela brzo omrzí. Další by měly brzy dorazit.

Co naopak fungovalo dobře, je ovládání. Po levé straně jsou rozmístěná akční tlačítka, položkami napravo se zase jednoduše a rychle dostanete do obchodu a k nákupu upgradů. Postavu ovládáte buď držením prstu na displeji, anebo poklepáním v požadovaném směru. Občas se nám stalo, že se nám prsty zamotaly, ale to bude způsobené spíš naší neobratností. Platí, že čím větší displej, tím lepší.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Arkády | MOBA
Výrobce: CD Projekt RED
Začátek prodeje: 21. ledna 2015
  • Různorodost postav
  • Návyková hratelnost
  • Pěkná grafika
  • Férový F2P model
  • Technické nedostatky
  • Málo map

The Witcher Battle Arena je výborně vyvážená a návyková MOBA rychlovka pro mobilní platformy. Nedisponuje sice nejkomplexnějšími prvky na světě, ale na druhou stranu je okamžitě přístupná a hratelná. Až se tvůrcům podaří doladit technické nedostatky v oblasti plynulosti a nefungující hodnocení bitev, půjde o jednu z nejlepších multiplayerových her pro mobilní platformy vůbec. Doporučujeme hru zkusit, určitě nebudete litovat.

Hra byla testována na zařízení HTC One a iPhone 6 a je zcela zdarma ke stažení na Google Play a AppStore.

Za zapůjčení iPhonu děkujeme eshopu CZC.cz. logo_vertikalni_CZC.cz.jpg