Thief: další recyklace značky aneb do třetice všeho dobrého?

vytisknout velikost písma
Je mě vidět, není mě vidět. Je mě vidět, není mě vidět. Je mě vidět, není mě vidět. To čumíš co? A počkej, až plivnu na pochodeň a zhasnu úplně. To ti teprve zamotá palici. A teď se koukni, kde máš portmonku. Cha! Garrett tě dostal.

Příznivci loňského Dishonored a vůbec všichni, kdo upřednostňujete tiché plížení před hektickými přestřelkami, nastražte uši. Stealth akční pecka v podobě volného pokračování legendárního Thiefa se chystá napříč novými i starými platformami, obnovit zašlou slávu značky. V pořadí čtvrtý díl, respektive restart série, si pod svá křídla tentokrát bere vydavatelství Square Enix a jejich studio Eidos Montréal, jenž se může pyšnit i posledním Deus Ex a letošní resuscitací Lary Croft. Má-li titul ke kýženému cíli nakročeno tím správným směrem, to si ověříme v následujícím preview.

1371000482-10896thief-e3-2013-online-061113-ss04.jpg 1371000495-10897thief-e3-2013-online-061113-ss06.jpg 1371000496-10897thief-e3-2013-online-061113-ss05.jpg

Porodní bolesti

V prvé řadě nutno přiznat, že spousta z nás po problémech ve vedení kanadského studia už začala polemizovat, zda titul vůbec spatří světlo světa. Průběh vývoje doprovázely personální otřesy a tím pádem různé představy o tom, jak má hra vypadat. Minimálně v tomto směru by měly být však největší problémy zažehnány a dokončení titulu snad již nic nestojí v cestě. Výsledkem by měla být moderní akce, doplněná originálními nápady, v jádru však stále věrná své předloze. To se samo o sobě moc hezky poslouchá, tahle mince má ale i druhou stranu.

 

Těšit se můžeme nejen na shodné datum vydání pro všechny platformy, ale i na pravděpodobně velmi podobné zážitky

 

Fakt, který nedávno vyplynul z úst jednoho z producentů bohužel tak úplně nepotěší vyznavače next-genu. Studio se primárně zaměřilo na dosažení co nejvyššího stupně kvality v rámci stávajících konzolí. To v překladu znamená, že verze pro nynější generaci bude nejspíš vzhledem ke své platformě velmi pěkná, na extra vypilování XOne a PS4 varianty už však nezbyl čas ani peníze. „Těšit“ se tedy můžeme nejen na shodné datum vydání pro všechny herní platformy, ale i na pravděpodobně velmi podobné zážitky. Kdo zkrátka čekal první krůčky v záři herního úsvitu ať raději počítá s do mrtě vyždímaným soumrakem.

1370999940-4974thief-e3-2013-online-concept-art-061113-ca01.jpg

V tuto chvíli je již hra ve fázi uzamčeného celku a po dobu zbývajících několika měsíců bude probíhat pouze její optimalizace, což zahrnuje také vychytávání posledních bugů. O těch ale jen okrajově. Zaměřme se raději na to, s čím už nikdo nepohne.

Co mě bude bavit

Co se příběhu týče, na samém začátku nás čeká jakási velká, blíže nespecifikovaná událost, která obrátí život obyvatel „The City“ vzhůru nohama. Vlády nad vším okolo se snaží ujmout samozvaný tyran „The Baron“ a zatímco bohatí měšťané si na zdejší poměry nemohou stěžovat, chudé sužuje morová „The Nákaza“. V tu chvíli přichází na scénu neohrožený Garrett a jeho zloďejský vercajk. V jeho kůži se vypravíme na nejednoduchou misi k nastolení ztraceného pořádku, při níž dostane nejeden chlupatej s plechovou kšiltovkou pořádně nakopáno.

1371000497-10895thief-e3-2013-online-061113-ss03.jpg 1371000498-10894thief-e3-2013-online-061113-ss02.jpg 1371000500-10893thief-e3-2013-online-061113-ss01.jpg

Co dělá Thiefa Thiefem je bezpochyby nepozorovaný průchod misemi a tichá likvidace nepřátel (co jiného taky od stealth akce čekat). Tento způsob boje ovšem vyžaduje poměrně propracovaný systém chování strážných a upozorňování hráče na případné odhalení. O druhé zmíněné se stará indikátor oka nad hlavou postavy, jehož naplnění bude mít neblahé následky.

 

Za pomoci starých dobrých zlodějských vychytávek, jako jsou vodní šípy, nebo zařízení na tvorbu hluku, si můžete s nepřítelem šikovně pohrávat

 

Strážný začne svolávat okolní jednotky všemi prostředky, které jsou ve steampunkem nasáklém 19. století zrovna k dispozici. Tedy hlavně hlasitým řevem. Za pomoci starých dobrých zlodějských vychytávek, jako jsou vodní šípy, nebo zařízení na tvorbu hluku, si můžete s nepřítelem šikovně pohrávat. Bez ohledu na patrné nedokonalosti umělé inteligence lze zhodnotit tento prvek veskrze kladně (stejně, jako před 15 lety).

1370999912-4977thief-e3-2013-online-concept-art-061113-ca04.jpg

On the other hand

V mírně skeptičtějším duchu musíme vypíchnout několik okamžiků, které do jisté míry kazí adrenalinový zážitek plynoucí z nutnosti neustále se skrývat. Během několikasekundových animací, při kterých se Garrett pomocí páčidla dostává skrze zavřené okno, totiž není možné, aby jej kolemjdoucí strážný mohl spatřit.

Takové situace mohou působit směšně, dobýváte-li se do nějakého domu nepříteli těsně před nosem a on se stále tváří, jakoby nic, nebo bez povšimnutí projde kolem vás. A věřte nám, oken je tu hodně. Černý puntík na vrub vývojářů musíme také přičíst s ohledem na velké množství přechodů, které vyžadují přítomnost načítací obrazovky. Nejspíš malá daň za plynulý chod na PS3 a X360.

1370999944-4979thief-e3-2013-online-concept-art-061113-ca06.jpg 1370999953-4976thief-e3-2013-online-concept-art-061113-ca03.jpg 1370999956-4975thief-e3-2013-online-concept-art-061113-ca02.jpg

Sečteno podtrženo, Thief přes to všechno musíme brát jako nehotové dílo a hratelná ukázka nemůže nikdy nabídnout 100% toho, co bude k dostání při koupi. Velkou váhu tedy bude mít až plnohodnotný průchod napříč městem, který teprve ukáže, jak velkou volnost dostal Garrett do vínku. Co se týče momentálních nedostatků, má zmíněná AI zatím nejvíce co dohánět. Postavy nereagují na určité podněty tak, jak by měly a o jejich záseky také nouze není. Uvidíme, jak se s tím Eidos Montréal popasuje.

A uvidíme poměrně brzy. Datum vydání bylo pro Evropu stanoveno na 28. únoru příštího roku. Tak co? Máme tu vyzyvatele Dishonored, nebo obludný paskvil, který není hoden názvu Thief?

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, které už nechceme zažít

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, kte…

O tom, jak jsou hry někdy brutální a zvyšují agresivitu u lidí, kteří je hrají už bylo napsáno mnoho. A protože my hráči víme, že je to naprostá kravina, užijeme si teď spolu 10 nejbrutálnějších smrtí ve hrách.

20.  4.  2017 | | 5 N/A
Nadšenec si doma postavil závodní simulátor za 600 tisíc. Rallye je jak skutečná!

Nadšenec si doma postavil závodní simu…

24.  4.  2017 | | 21 N/A
OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Raider přímo v prohlížeči

OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Rai…

25.  4.  2017 | | 5 N/A
8 kultovních starých her, které rádi paříme doteď

8 kultovních starých her, které rádi p…

Všechny jsou staršího data. Většina z nich začíná číslovkou devatenáct a některé už bez DOSBoxu nespustíte. Nejsou sice už tak graficky vybroušené, ale baví nás dodnes.

28.  4.  2017 | | 20 N/A
GTA 5 můžete značně vylepšit, originál je jen začátek (galerie)

GTA 5 můžete značně vylepšit, originál…

Komunita moderů často dokáže životnost hry prodloužit neuvěřitelným způsobem. A u Grand Theft Auto to platí desetinásobkem. Rozhodli jsme se dát dohromady ukázku těch nejhezčích modifikací, které doposud byly vytvořeny.

21.  4.  2017 | | 13 N/A
9 herních restů minulého roku, které musíte dohnat

9 herních restů minulého roku, které m…

Uplynulý rok byl opravdu nabitý hity. Co ale podle nás nesmíte minout ani za boha? Čtěte dál.

26.  4.  2017 | | 8 N/A
7 kultovních herních pecek, které chceme zpátky

7 kultovních herních pecek, které chce…

Remaky a remastery v dnešní době vycházejí jak na běžícím páse. Pojďme se tedy podívat na 7 her, které by si ten remaster opravdu zasloužily.

22.  4.  2017 | | 7 N/A
HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pro náročné hráče (recenze)

HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pr…

HyperX má svoji první klávesnici. Vsází na strohý a funkční design v kombinaci s mechanickými spínači Cherry.

25.  4.  2017 | | 5 N/A