Je mi líto,že recenzi na tuto hru udělal někdo,kdo nezná a ani nedohrál Thief:The Dark Project a Gold.Zjistil by,že i tam grafika z pohledu dnešního hráče opravdu za moc nestojí,ale co je u této hry daleko je důležitější je to,že ve chvíli kdy vás hra vtáhne a vy máte neustále pocit mrazení v týle a naprosto netušíte odkud se ozývají kroky či jiné podobné z vuky a to vše je ještě podbarveno velice decentní hudbou,místa až s hororovým nádechem,nemáte vůbec čas sledovat,jestli je stráž oholená nebo ne.Což nakonec není vůbec podstatné.Opravdu bych si obrázek na stěnu také nedal,ale k tomu hra neslouží.Hra slouží k odbourání adrenalinu,k dobrému pocitu,k vylití zlosti, k poznání něčeho nového.Záleží jaký typ hry člověk zvolí či jaké povahy je on sám.Co se týče klíčů a šperháků - ve hře existují v podstatě pouze 4 způsoby otevření dveří,či různých skříněk.Buď objekt není vůbec uzamčen,nebo se dá odemknout jedním s neutrálních klíčů, které lze nahradit lehce i šperháky, nebo je nutno k odemčení použít specifický klíč či nějaký symbol,který ničím jiným nahradit nelze.V případě že kolega cvakal tak dlouho až se odemknulo,dozajista si nevšiml,že si mezitím přepl na jiný klíč.Omráčení je logické že funguje pouze ze zadu,co se týká meče,je předpoklad že zloděj používá ruce trošku jiným způsobem než aby dosahoval kvalit nějakého rytíře a v podstatě nejlepší způsob použití meče je úder podobný úderu obuškem na což je v tutoriálu upozorněn,stejně jako dráha letu šípů!!!Je pochopitelné,že každý z typů šípů má poněkud jiné letové vlastnosti a například i délku doletu.Z této části článku čiší pouze to,že recenzent se s předcházející hrou nejen že neseznámil,ale ještě neměl ani dostatek trpělivosti naučit se vůbec s kteroukoliv zbraní alespoň trošičku zacházet a pochopit její principy.Ne každé šití horkou jehlou vede k rozumnému výsledku.Podobné je to s prozrazením při rychlém běhu.Prozrazení záleží na typu podlahy - dřevo, kámen, koberec - podle toho je i rychlá reakce stráže a to ještě v závislosti na délce běhu.Samozřejmě že když poběžím 5 kroků,je velice pravděpodobné,že se stráž nestačí otočit.Pokud ovšem budu muset běžet déle,myslím že by váš konec byl stejně rychlý jako při zacházení s mečem či u vás i s šípy.Stejně tak je i logické místo zásahu šípem.Čím je stráž více obrněná a stojí dále o to je menší pravděpodobnost,že se vám podaří zasáhnout tak,aby jediný výstřel stačil,ale nouze o šípy vás i tuto techniku naučila.Stačí stát ke stráži z boku nebo zezadu a mířit buď na krk nebo na spojnici mezi brněním což vám zoom docela usnadní-ovšem míření potom trvá déle-potom si ale dejte ještě pozor,který ze šípů v této chvíli hodláte použít.O mapce je škoda mluvit.Pokud jste zvyklý nechat se ve hrách vždy dopodrobna mapou navádět,zvolte hru jinou.Tato hra dbá i na to,jestli vůbec jste schopen použít ve složitých a spletitých chodbách,kanálech,zahradách a podobně vlastní logiku a orientační smysl.To už by jste rovnou mohl chtít,aby bylo v mapě zakreslono i stanoviště stráží a pohyb civilistů!Je jasné a samozřejmé,že tento typ her není a nemůže být pro každého,ale byť je recenze vždy věc subjektivní a s některými uvedenými názory nelze než souhlasit,nevsunujme do recenzí subjektivní neschopnost určitou hru zvládnout případně nedostatek osobního času věnovaného k poznání souvislostí,ovládání a podobně nezaměňujme za neschopnost programátorské či distribuční firmy.Na závěr bych dodal snad jen,že první díl měl dostatečný úspěch včetně například datadisku GOLD,nicméně přes to co jsem napsal,nejsem přesvědčen až tolik o úspěchu dílu dalšího,pokud v něm nedojde k dalším pro hráče zajímavým změnám.Bohužel nemohu svůj názor podepřít odehrátím 2.dílu, pouze o zkušenosti z The Dark Project, Gold a dema Metal Age.Příště přeji více trpělivosti při poznávání záludností her přesahujícíh schopnosti-a abych se ještě v něčem přiklonil na stranu recenzenta - ovládání je někdy kvůli velkému množství kláves a jejich rozmístění opravdu problematické - zvláště v situacích,kdy nám začne téci do bot a je potřeba jednat více než rychle