Thrustmaster Ferrari Force Feedback Wheel

Ideálním řešením pro hráče toužících po trošku větším komfortu a po trošku lepší řešení, než poskytují levnější typy volantů, se zdá být forcefeedbackový volant od Thrustmasteru Ferrari FF Wheel. Má totiž vše, co by měl správný volant mít a dokonce i něco navíc. A to je dobře.
Ideálním řešením pro hráče toužících po trošku větším komfortu a po trošku lepší řešení, než poskytují levnější typy volantů, se zdá být forcefeedbackový volant od Thrustmasteru Ferrari FF Wheel. Má totiž vše, co by měl správný volant mít a dokonce i něco navíc. A to je dobře.

Když jsem si byl vyzvednout tento volant do brněnské redakce Doupěte, netušil jsem, jak těžké bude následné loučení s ním. Říkal jsem si, že se bude jednat jen o další z řady klasických volantů, kterých jsem za svůj krátký život viděl a testoval opravdu požehnaně. Marné lásky snaha, tento volant je reálnou ukázkou toho, po čem marně toužíme už několik let.

Potěšení nejen pro oko

Již pohled na nepříliš rozměrnou krabici, ve které je tento volant dodáván, napovídá, že půjde o opravdovou lahůdku pro nás, hráče počítačových her. Krásně propracované grafické zpracování a systém uložení v krabici je přeci jen poněkud odlišný od podobných zařízení jiných firem. A vybalením volantu, pedálů a dalších věciček, jež výrobce k tomuto volantu dodává, se vše jen potvrdí.

Volant ve znamení Ferrari

Začnu-li popisem od toho největšího, co tkví v krabici, nemohu se ubránit chvály. Na první pohled masivní, černou gumovou hmotou potažený, oku lahodící a především jedinečně originální. Tak takový je samotný volant. Jeho střed je stříbrný, přičemž pohledem na něj zříte i něco, co opět dokumentuje poněkud vyšší třídu zařazení tohoto volantu. Partnerem Thrustmasteru se totiž nestal nikdo jiný, než gigant formule1, stáj Ferrari v čele s Michaelem Schumacherem. A jejich spolupráce umožnila nejenom umístit logo této stáje na všechny prvky volantu, ale především potvrdit kvalitu a jedinečnost zboží.

Stává se pravidlem, že výrobci se snaží s každým typem volantu přinést na trh něco nového. Thrustmaster se rozhodl pro systém pozičního kloboučku umístěného na volantu, který je i v konfiguračním programu prezentován jako skutečný poziční klobouček. Proč to zdůrazňuji? Protože o pár centimetrů vpravo naleznete další klobouček, který by mohl opravdu představovat druhý poziční klobouček. Ovšem, zde tomu tak není. Tento klobouček pouze slouží jako náhrada čtyř dalších tlačítek, jednoduše nahoru první, vpravo druhé,… tlačítko. Zajímavá novinka, ovšem v praxi poněkud hůře použitelná. Stává se totiž, že v případě potřeby rychlé reakce prst uklouzne a vy namísto směru dolů omylem zvolíte třeba vpravo. Škoda.

„Thrustmaster„Thrustmaster

Pod volantem, přibližně v místech, kde bývají v klasických autech umístěny ovladače pro stěrače a další nepotřebné blbůstky, naleznete další čtyři tlačítka, přesněji řečeno páky. Dvě z nich jsou popsány UP a DOWN a je tedy jasné, k čemu mohou sloužit. Zbylé dvě jsou nepopsány a je na vás, co si pod nimi představíte.

A aby tlačítek nebylo málo, na volantu, kousek od již zmíněných (ne)pozičních kloboučků, nalezneme další dvě. Ty jsou ovšem poněkud hůře dostupné a v některých případech může být jejich stisknutí značným problémem.

K pevné části, na které je umístěn volant, je samozřejmě přidělána i řadící páka, která je neodnímatelně umístěna na pravé straně. Možnost předělání na druhou stranu, na rozdíl několika předchozích typů volantů, je zde tedy ignorována. Je otázkou, zda je to plus či mínus, vývojáři sice určitě ušetřili část nákladů, ale naopak pravděpodobně ztratili část potenciálních zákazníků. Řadící páka supluje systém dvou tlačítek, tudíž ve hrách ji můžete využít nejen k řazení, ale sami si definujete, pro co ji využijete.

Pakliže velkým problémem některých typů volantů bývá jejich uchycení ke stolu, zde žádné problémy nastat nemohou. Dva šrouby pro přichycení zpod stolu, několik přísavek a pevný masivní základ zaručují naprosto precizní uchycení i k prokluzování náchylném podkladu. Dostatečná kalibrace poté zajistí uchycení opravdu na míru.

„Thrustmaster„Thrustmaster

Jeden ho má takový, druhý zase makový

Pedály nejsou žádnou výjimkou a pouze potvrzují to, co jsem nastínil v předchozích odstavcích. Ty jsou připevněné k pevnému podloží, ale především dostatečně masivnímu podloží, které zajistí nemožnost proklouznutí. Pravý pedál, tedy pedál plynu, je o pár centimetrů větší než druhý, brzdový. Oba jsou přitom vyvedeny v lehce stříbrné barvě. Jejich sklon vůči podloží je regulovatelný od 45 do přibližně 80 procent.

Přidaná hodnota

A co dále k volantu dostaneme? Nic zvláštního navíc nečekejte, pouze klasické CD s ovladači a demy dvěma závodních her, manuálek provedený v několika jazycích (krom toho českého jsou tady snad všechny :), propojovací kabely, externí zdroj a konečně kryty na USB kabel, respektive na elektrickou šňůru, které stejně nikdy nevyužijete.

„Thrustmaster„Thrustmaster

Je prostě geniální

Kdo ví, proč si mě tento volant tak získal. Možná pro svoji jedinečnost, možná proto, že ovládání her s ním je poněkud profesionálnější než s dříve představenými typy volantu, možná pro poněkud lépe zvládnutou podporou forcefeedbackové technologie. Rozhodně však ne proto, že si za svého partnera vybral stáj Ferrari, přeci jen, McLaren je McLaren a nějaké červené krabičky nás z míry nikdy nevyvedou a na stupeň vítězů taky nevylezou :-)

Volant je prostě ideálním vodítkem k profesionalizaci vašeho vozového parku, k zvládnutí rychlé jízdy i za nejpřísnějších podmínek. A chválím i to, že si na nic nehraje, on totiž nemusí. On je takový, jaký je. Geniální!

Hodnocení: 90 procent
Výrobce: Thrustmaster
Zapůjčila firma:
Display Systems
Cena včetně DPH: 5401 Kč
Počet tlačítek: 6 + poziční klobouček + klobouček (4 tlačítka) + řadící páka
Připojení: USB port

Diskuze (6) Další článek: Sonic Chaos Strikes Again – rychlá modrá koule je tu

Témata článku: , , , , ,