Time Crisis: Project Titan – střílejte rychleji!

Po velkém úspěchu sálového automatu Time Crisis 2 (jehož konverze se připravuje pro PS2) vychází i pro PlayStation další a zřejmě poslední díl slavné akce pro světelnou pistoli. Pokud už doma tento nádherný ovladač máte, je na čase jej oprášit, pokud ne, měli byste uvažovat o jeho koupi.
Po velkém úspěchu sálového automatu Time Crisis 2 (jehož konverze se připravuje pro PS2) vychází i pro PlayStation další a zřejmě poslední díl slavné akce pro světelnou pistoli. Pokud už doma tento nádherný ovladač máte, je na čase jej oprášit, pokud ne, měli byste uvažovat o jeho koupi.

Hru k recenzi zapůjčila firma:
Žánr: akce pro světelnou pistoli
Multiplayer: ne
Paměťová karta: 1 blok
Podporuje světelnou pistoli
Výrobce: Namco
Distributor: Namco

Střílení jako doopravdy

Myslím si, že velká část z nás si zamlada hrála na četníky a zloděje nebo alespoň na kovboje a indiány. Pobíhali jsme někde za domem s ostatními dětmi a stříleli po sobě z více či méně imaginárních pistolí.

Některé z nás tato první akční hra bavila natolik, že jsme se jí věnovali ještě o mnoho let později na paintballových bojištích nebo v laserových halách.

Když se v roce 1995 objevil PlayStation, umožnila nám společnost Namco uspořádat pořádnou přestřelku i v pohodlí vlastních domovů. Time Crisis byla první hra pro světelnou pistoli, která na PS vyšla a skutečně velice se povedla. Oproti dosavadnímu 2D animovanýmu střílení po jelenech, terčích a „holubech“ na jiných herních systémech šlo o fascinující zážitek z předpočítaného pohybu plně 3D světem, tvořeným slušnou porcí polygonů.

Time Crisis navíc obsahovala velice povedený a originální prvek „schovávání se za roh při nabíjení zbraně“, což v praxi vypadalo tak, že když jste vystříleli zásobník, museli jste se krýt za nejbližší zdí nebo překážkou, abyste mohli v klidu nabíjet. Načasovat si pak vyskočení z úkrytu a vytrénovat postřeh tak, abyste okamžitě zahájili palbu správným směrem, to chtělo skutečně pořádný trénink a soustředění.

Time CrisisTime Crisis

Time CrisisTime Crisis

Navíc, jak i sám název hry napovídá, po celou hru vám neúprosně běžel časový limit a pokud jste jej nedokázali zvládnout, byl s vámi konec.

Pro PlayStation během následujících let vyšlo ještě několik akcí, podporujících světelnou pistoli, nicméně snad s výjimkou Die Hard Trilogy žádná nedosahovala technických kvalit Time Crisis.

Nyní je TC zpátky a my bychom si měli povědět, jak se pokračování povedlo.

Časová krize

Asi nikdo nečeká, že tento typ hry „nejdřív střílej a potom zase střílej (vůbec se neptej)“ nedisponuje příliš propracovaným příběhem. Dokonalou výjimkou je absolutní Resident Evil: Survivor, který má příběh lepší, než většina adventur.

V případě TC: PT (hrozná zkratka) jste policista jménem Miller a byl jste obviněn z vraždy prezidenta jakési malé východní zemičky, který zemřel rukou ostřelovače. Vaši nadřízení však mají pro vás slabost a navíc si nemyslí, že jste to skutečně udělal. Proto vám dají pár hodin času, než vás oficiálně nechají zatknout. Těch pár hodin, ve hře rozkouskovaných na úseky po nechutných třiceti sekundách na každou místnost neboli pasáž, vás bude nutit ke spěchu od začátku až do konce.

Time CrisisTime Crisis

Time CrisisTime Crisis

Ve čtyřech úrovních, z nichž každá má čtyři akty (ve čtvrtém se bojuje s bossem), si uděláte okružní jízdu po světě, z mafiánské jachty, kde budete zachraňovat spřátelenou agentku, přes onu východní zemičku s báječnou přestřelkou na letišti a dramatickým soubojem se skutečným vrahem prezidenta v jeho vile až po tajnou laboratoř teroristů, kde se utkáte s nějakými těmi obligátními roboty, kteří vydří víc zásahů, než by se vám líbilo, a odhalíte tajemství Projektu Titan.

Hra

Musím říct, že stejně jako u stařičkých Streets Of Rage mi zde časový limit vadil. Ne snad, že by se mi příliš často přihodilo, abych vypadl ze hry kvůli času místo skrz poslední ztracený život, ale s oním schováváním se za roh by bylo možné si hru poněkud více vychutnat, kdyby člověk nemusel tolik spěchat. Navíc je zde souboj se třetím bossem, který je jen velmi ztěží možné v časovém limitu zvládnout (musíte hodně riskovat).

Nicméně hra samotná příliš obtížná není a na nejlehčí obtížnost je možné ji po nějakém tom tréninku zvládnout bez větších problémů. Předpokládá to ovšem, že se budete soustředit na míření, udržíte si slušnou frekvenci tisknutí spouště a disponujete slabě nadprůměrným postřehem.

Pokud jde o to, jak hra vypadá, potom je zde v první řadě současný problém všech her pro starý PlayStation: má to málo polygonů. Člověk, který už viděl nebo hrál nějakou tu hru na PS2 či se věnoval velkým sálovým automatům (jako je Time Crisis 2, House Of The Dead nebo třeba Lost World), v horším případě pak viděl extrémně zdařilý kousek House Of The Dead 2 na konkurenčním DreamCastu od Segy, bude poněkud konsternován tím, jak je v TC:PT vše hranaté.

Na druhou stranu hra je skutečně velmi rychlá, pochopitelně plynulá a zábava při jejím hraní dostatečně kvalitní, aby bylo možné tento nedostatek překousnout.

Time CrisisTime Crisis

Time CrisisTime Crisis

Navíc je zde skutečně velmi dobře provedeno ozvučení, všechny ty úsměvné hlášky nepřátel („kdepak je?!“ při zírání do hlavně vaší zbraně) a především velmi slušně provedený rachot, vydávaný vaší pistolí, který se mění podle akustických podmínek prostředí, ve kterém se právě nacházíte. Navíc je doprovodná hudba místy velmi slušná až nadprůměrná, inklinující k výrazně filmovému dojmu. Tohle je asi nejlepší hned v první úrovni.

Má smysl to hrát s ovladačem?

Ach, to je ožehavé téma.

Time Crisis: Project Titan se mi skutečně hodně líbila, ale když jsem ji zkoušel hrát s klasickým Dual Shockem… nejen, že to není ono, ale jak si nejspíš dovedete představit, přenesení zaměřovače z jedné strany obrazovky na druhou a přesné míření je za pomoci analogové páčky velmi obtížné. Obzvlášť se to projeví v druhé úrovni, kde jsou nepřátelé často jen takoví malí mravenci v dálce.

Takže pokud doma nemáte G-con45 neboli „pětačtyřicítku s nejhezčím designem, jaký kdy světelná pistole měla“, nelze vám TC:PT doporučit. Na druhou stranu je ale právě tato hra velmi dobrým důvodem, proč si tento extravagantní ovladač posílit. Nejen, že si pak hru může zahrát kdokoliv, kdo vás navštíví (jak se střílí s pistolí je pochopitelné i pro ty nejnetalentovanější nehráče), ale pořádně si procvičíte zápěstí a pochopíte, jak těžkou práci mají všichni ti herci v béčkových filmech, co musí postřílet desítky nepřátel.

Homepage: http://www.namco.com/games/time_crisis_pt.html.

Grafika: 6/10
Zvuky: 9/10
Hudba: 7/10
Hratelnost: 9/10
Zřejmě poslední pořádná akce pro světelnou pistoli na PS je skutečně velmi „akční“. Stojí za hřích a s ní i světelná pistole, kterou si můžete díky kompatibilitě schovat pro další využití na PS2.
Celkové hodnocení: 7/10
Váš názor Další článek: Přetaktování od A do Z XIII – Benchmarky, část 1

Témata článku: , , , , , , , , , ,