Timesplitters 4 nevznikl kvůli nezájmu vydavatelů

Nikdo si prý nekoupí střílečku, která se nejmenuje Call of Duty.

Ještě nedávno se mohlo zdát, že je Timesplitters 4 v aktivním vývoji a že se v brzké době dočkáme nějakých nových informací. Jenže pak Crytek ke vší nespokojenosti fanoušků popřel, že kdy na dalším díle této výstřední FPS série pracoval.

Podle Steva Ellise, spoluzakladatele studia Free Radical, se žádný distributor nechtěl do Timesplitters 4 pustit, jelikož prý takovou investici viděl jako příliš riskantní. Hra se podle nich zkrátka příliš odlišovala od dnešního "standardu".

timesplitters4.jpg

„Celý rok 2008 jsem strávil tím, že jsem obcházel distributory a snažil se je upsat k vývoji Timesplitters 4,“ řekl Ellis. „Jenže prostě není zájem o hry, které se odklánějí od pravidel daného žánru – nikdo se nechce pustit do něčeho, co je výstřední a jiné, je to příliš riskantní. Drahý je hlavně samotný vývoj.“

„Nikdo nekupuje FPS střílečky, které se nejmenují Call of Duty. Možná Battlefield si vedl docela dobře, ale kromě něj je každá střílečka ztrátová. Tak třeba takový Crysis 2: skvělá hra, ale ani zdaleka nevydělala tolik, aby mohla pokrýt výrobní náklady.“

Byl to právě Crytek, kdo zachránil Free Radical před bankrotem. Studio se poté přejmenovalo na Crytek UK, nicméně dodnes se neví, na čem vlastně pracuje. Jedna z možností je Homefront 2.

Zdroj: Edge
Váš názor Další článek: Oheň a voda v novém SimCity z pohledu vývojářů

Témata článku: , , , , , ,