Titanfall 2: Parťák na baterky (recenze)

Jak se dařilo titánům v novém?

Nový díl mecha akce Titanfall je tady a směle dokazuje, že se dokáže vyrovnat velkým hráčům na poli FPS stříleček.

Singl jak má být

Ve dvojce si svoji premiéru odbyla singleplayerová kampaň a musím uznat, že se to vývojářům z Respawn Entertainment povedlo na výbornou. Jak příběh, tak hraní celého příběhu má skvělý flow. Pojďme si to ale rozebrat pěkně popořádku.

Hlavním protagonistou je Jack Cooper, obyčejný voják, který zažije neobyčejné věci. Na začátku hry vám kapitán Lastimosa v simulaci ukáže, jaké to je být pilotem. Zároveň ale připomíná, že je před vámi ještě dlouhá cesta k tomu získat vlastního titána. Tenhle okamžik ovšem přijde dříve, než si vůbec dokážete představit.

Našli jsme si kamaráda

Ze simulace se probouzíte za zvuku sirén a Lastimosa už vás vypravuje na bitevní pole. Cestou tam je ale loď kriticky poškozena, a tak musí být použity záchranné moduly. Jen se z toho všeho stačíte probrat a už zase ležíte na zemi v bezvědomí.

Po následném probuzení vidíte souboj Lastimosi, který se mu ale nedaří vyhrát. Z posledních sil alespoň zachrání vás jakožto nadějného bojovníka a svěřuje vám svého titána – BT-7274. Tady začíná společná výprava Jacka a BTho. Musíte objevit záhady planety Typhon a najít cestu domů.

Typhon není úplně mírumilovná planeta. Krom jednotek IMC tady narazíte taky na zdejší faunu. To je ale občas ku prospěchu, protože se do sebe pustí vaši nepřátelé a vy v klidu můžete odstřelovat z dálky. Umělá inteligence není na moc vysoké úrovni. Nečekejte tedy, že proti vám budou taktizovat. Jen málokdy je napadne, že by se vás mohli střelit do zad. Zkrátka takové živé terče, jako v každé druhé střílečce.

Titanfall™ 2_20161104191051.pngTitanfall™ 2_20161104191117.pngTitanfall™ 2_20161104191704.png
Od nepřátel moc hluboké inteligenční výkony nečekejte, ale to nevadí

Vývojáři si v ohledu hratelnosti zakládají především na rychlosti a dynamice a nutno uznat, že opravdu vědí, co dělají. Vždycky se najde nějaká stěna, po které můžete přeběhnout, skála, na kterou vyskočíte, a když už ani rychlost proti nepřátelům nestačí, nasednete do BTho a vymýtíte oblast monstrózním způsobem. I v samotném titánovi jste celkem mobilní, což ale ubírá na dojmu, že sedíte v několikatunovém kolosu.

bt.jpg
Kampaň vás naučí to základní

Kampaň vlastně slouží jako takový velký tutoriál pro multiplayer. Naučí vás se správně pohybovat, správně zacházet se zbraněmi a také předvede všechny typy titánů, jaké ve hře najdete.

V průběhu kampaně Cooper komunikuje s BTem a občas si můžete vybrat, co mu řeknete. Většinou to bývá rozhodnutí, jestli se k BTmu budete chovat jako ke kamarádovi, nebo ho berete jako robota. Volby ale ve výsledku nemají žádnou váhu.

Jsem tady správně?

Postupně prozkoumáváte rozmanitá prostředí, od divoké přírody po opuštěné výzkumné komplexy. Právě na jednom takovém místě se odehrává velmi zajímavá část hry. Velké množství energie zde vytvořilo časové trhliny a vy se těchto trhlin naučíte využívat. Pak si připadáte, jakoby jste se ocitli v Portalu.

Titanfall™ 2_20161105153719.pngTitanfall™ 2_20161105153732.png
Cestování skoro jako v Portalu

Od celkem běžné mise na planetu Typhon se to ale samozřejmě zvrhne do megalomanských rozměrů. Dojde i na záchranu domovské planety Milice. Více neřeknu, určitě si to budete chtít prožít sami.

Větším průšvihem Titanfallu 2 je grafika. Oproti nedávno vyšlému Battlefieldu 1 je to jako bychom se posunuli o pár let zpět. Upravený Source engine se s Frostbite enginem prostě nemůže rovnat. Občas sice dokáže vykouzlit pěkné scenérie, ale většinu hry vypadá dost průměrně.

Titanfall™ 2_20161104195116.png
Grafika oproti Battlefield 1 není úplně top 

Je to dobře vidět, když se podíváte na zem nebo na kámen a uvidíte, že je textura poněkud mázlá. Možná by při případném příštím dílu bylo vhodné přesedlat na modernější technologii.

Řežba začíná

Tím hlavním je v Titanfallu stále multiplayer. Kampaň je sice příjemným zážitkem, ale až tady začíná ta pravá jízda, která je od minulého dílu hojně rozšířená. Všechno, na co si vzpomenete z jedničky, je tady taky, jen ve větším množství.Titanfall™ 2_20161105160558.png

Bum, prásk!

Něčeho je ale méně. Třeba štítů titánů. Dříve to bylo tak, že jste si přivolali titána a ten spadl na zem s plnou polní a s na maximum nabitými štíty. Nyní si budete svoji obranu muset vybojovat. Po mapě jsou rozeseté baterie, které musíte dopravit k titánovi a tím mu alespoň trochu prodloužit jeho život. Pro baterii si ale musíte dojít osobně, v titánovi ji sebrat nelze.

Tímhle způsobem můžete podporovat i spřátelené titány - pokud si tedy nebudete všechny baterie škudlit pro sebe. Vašim spolubojovníkům to jistě udělá radost a příště třeba pomůžou zase oni vám.Titanfall™ 2_20161105152110.png

Titáni fungují maličko jinak

S touto novou mechanikou se tak titáni stali více „papírovými“. Na jejich destruktivní síle to ale neubralo a někteří jsou snad ještě nebezpečnější. Je proto velmi lehké pro pilota v titánu zabíjet grunty a piloty před ním. Pro nepřítele je ale zase jednodušší titána zneškodnit. Samozřejmě stále záleží na tom, proti jakému typu titána stojíte.

Pilot a titán v novém kabátě

V prvním Titanfallu byly k dispozici pouze 3 typy titánů. Ve dvojce jich najdete dvakrát tolik, plus jednoho exkluzivně pro singleplayer. Velmi zajímavý je třeba Ronin, který je zaměřený na boj na blízko. Jeho obří katana na zádech mluví za vše. Navíc v rukou třímá brokovnici a je velmi mobilní, takže dokáže pěkně potrápit ty robustnější titány jako je Legion. Ten má na nepřátele nachystaný rotační kulomet, před kterým vás neochrání ani štíty.

Každý z titánů má tři schopnosti. Většinou to bývá nějaká verze štítu a střelba raket. Ještě k tomu se vám při boji nabíjí ultimátní schopnost. Velmi účinnou má třeba Ion. Při zapnutí Laser Core začne vysílat ničivý paprsek. Takhle se můžete naráz zbavit klidně dvou titánů zároveň.

Krou titánů byli vylepšeni i samotní piloti. Díky rozsáhlým možnostem modifikace si snad každý hráč najde ten svůj vysněný loadout. K větší mobilitě vám poslouží grapling hook. Díky němu se dynamika hraní posouvá ještě o úroveň výše.

Pokud se bez něj obejdete, tak máte na výběr ještě třeba vrhací nůž, který v dané oblasti dokáže určit polohu nepřátel, nebo si na krátkou dobu můžete zapnout boost rychlosti pohybu a lehce si navýšit zdraví. Variant je opravdu nespočet. Ani snad nemusím zmiňovat, že zde najdete zbraně všeho druhu. Každá z nich má navíc ještě své modifikace. 

Titanfall™ 2_20161104185322.png
Nespočet druhů zbraní

Piloti navíc mají ještě boosty, které dle slov vývojářů nahrazují Burn karty z jedničky. Po jejich zapnutí můžete kupříkladu vidět přes zeď, vytasit autoaim pistoli z kampaně nebo postavit turetu.  

Střádáme každý penízek

Do multiplayeru přibylo i pár nových modů. Ten nejvíce zmiňovaný je Bounty Hunt, který je na jednu stranu celkem chaotický, ale na tu druhou zatraceně zábavný. V zápase totiž nebudete mít proti sobě jen nepřátelské piloty a titány, hra na bojiště posílá vlny umělou inteligencí ovládaných nepřátel.

Za jejich zabíjení získáváte peníze, stejně jako za zabití titána nebo pilota. Mezi vlnami nepřátel se na dvou místech mapy otevřou banky, kam máte nastřádané drobáky uložit. Svůj úlovek chce uložit ale i nepřítel, a tak začíná lítá bitva o banky. Ta ale netrvá dlouho, protože banky jsou otevřeny jen krátce, navíc si musíte promyslet, jestli k ní má vůbec cenu chodit.

Po každé smrti přijdete o polovinu peněz. Čím víc jich budete mít, tím déle bude trvat převod. Je lepší nosit menší částky a s jistotou je během chvíle převést, nebo všechno vsadit na jeden pořádný nájezd? Vítězí tým, který první dosáhne 5 000 dolarů.

titan.jpeg
Bounty Hunt je zábavný nový mód

Zajímavý je také mód Coliseum, ve kterém se proti sobě postaví dva piloti. Kdo první padne, prohrává. Sice nic převratného, ale kde jinde to najdete? Dále pak přibyl Last Titan Standing, ve kterém je vidět kompetitivní potenciál. Tenhle mód by se podle mě skvěle hodil do e-sportu. Už podle názvu asi poznáte, o co půjde. Všichni mají titána. Který tým přijde o všechny, prohrál. Ze starých režimů ve dvojce najdeme třeba Attrition, nebo klasiky jako Capture the Flag a Free-for-All.

Jednu věc bych multiplayeru vytknul. Konkrétně jsou to mapy, které občas nejsou připravené na několik titánů. V módech, kde jsou jen piloti, nemám nejmenší problém, ale občas se jen stěží dokážete vymotat z oblasti, kde se nachází větší počet titánů. Nevztahuje se to ke všem mapám, ale občas k tomu prostě dojde.

Něco si přej, padá titán

Multiplayer si ale i tak zaslouží jeden velký palec nahoru za ten obrovský krok, který od minulého dílu vývojáři z Respawn udělali. Titanfall 2 navíc všude běží v 60 FPS. Je to zkrátka nezapomenutelný zážitek, který si užijete jak sami, tak s kamarády v partě.

Na tak skvěle zvládnutý singleplayer a snad ještě lepší multiplayer budete vzpomínat ještě dlouho. Opravdu to stojí za to, proto mě neskutečně mrzí, že Titanfall 2 tak upadá v prodejích. Tahle hra si zaslouží vaši pozornost. Dokazuje to především svojí kvalitou, tak ji nenechte upadnout do zapomnění. Doufám, že se spolu uvidíme na bojišti. Standby for Titanfall!!

Hodnocení: 4/5

klady:

  • skvělá kampaň
  • novinky v multiplayeru
  • dynamika gameplaye
  • absence season passu

zápory:

  • hloupá umělá inteligence
  • horší grafická stránka

 

Diskuze (3) Další článek: Ubisoft nabízí Far Cry: Blood Dragon dočasně zdarma

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,