Titans of Steel – kompletní strategie ZDARMA!

V dobách kdy v herním nebi kraloval počítač Amiga a příslušníci PC klanu se radovali nad MS-DOSem za strašlivého rituálu štelování souborů AUTOEXEC.BAT a CONFIG.SYS za účelem upravení horní, konvenční, vyšší, XMS a EMS paměti tak, aby se už konečně něco spustilo, vznikla na Amize hra, vlastně HRA, jménem MechForce.
Titans of Steel – kompletní strategie ZDARMA!
V dobách kdy v herním nebi kraloval počítač Amiga a příslušníci PC klanu se radovali nad MS-DOSem za strašlivého rituálu štelování souborů AUTOEXEC.BAT a CONFIG.SYS za účelem upravení horní, konvenční, vyšší, XMS a EMS paměti tak, aby se už konečně něco spustilo, vznikla na Amize hra, vlastně HRA, jménem MechForce (by Ralph Reed). Až čtyři hráči zde v rolích hlavních bossů týmů supertěžkých robotů sváděli kruté boje se svými svěřenci - titány, jak se jim zde říkalo. Tato hra svého času (kolem 1987!) natolik zaujala programátory týmu Vicious Bytes, že se dnes, po mnoha a mnoha letech, rozhodli světu předložit nové zpracování starého nápadu. Pomiňme starší verze, které se od dnešní liší pouze odstraněním několika bugů a předěláním pod Win rozhraní a pojďme přímo k věci, tedy famózní, skvěle hratelné a vůbec po všech stránkách namakané hře... Titans of Steel!

Titans of SteelTitans of Steel

Píše se rok 2066, zkažená konzumní společnost uznává dnes již jen jedinou zábavu, soutěž mezi obrovskými stroji, řízenými krátce žijícími nováčky nebo démonickými veterány... sdruženi v týmech bojují svůj každodenní boj o slávu, peníze, přežití a především svobodu. Ano, piloti se verbují z řad odsouzených kterým je nabídnuto prominutí nebo snížení trestu po několika zápasech... bojový sport, který sledují miliardy oveček po celém světě u svých holoobrazovek... Tak tohle je úvodní příběh k ToS. Strategické turnové hře, odehrávající se mezi 2-4 týmy na hexové mapě plné kopců, kopečků, proláklin, jezer a potoků. Samozřejmostí je multiplayer ať už hotseat nebo přes TCP/IP protokol. Hned v úvodu je nutno zdůraznit že tato hra není rozhodně pro každého, stejně jako např. ponorkové simulátory se i tato hra zaměřuje na určité publikum, mimochodem, autoři napsali hru v podstatě pro SEBE a na jejím vývoji stále pracují, takže držme palce.

První, co průměrného hráče zarazí, je poněkud zvláštní skutečnost, že hra je rozdělená do tří samostatně spustitelných souborů (resp. šesti, ale vždy jde o okenní a fullscreen verzi tj. 2 x 3 = 6 jasné?) Naštěstí to zde není na škodu věci, je to sice, řekněme, neobvyklé, ale hráč si aspoň může vybrat podle velikosti monitoru. U hry je samozřejmě manuál, kvalitně zpracovaný v HTML, obohacený četnými obrázky, ze kterých i ten největší hlupák (tím myslím každý ňouma, který vystudoval aspoň makromolekulární biochemii bilaterálně reagujích mikročástic v gravitačním poli =), pochopí smysl, o co jde. Je pravda že ovládání je trochu matoucí, ale o ikonách a celkovém stylu hry se ještě zmíním... Mimochodem, s ovládáním je to jako u Steel Panthers, taky chvíli trvá, než je naplno oceníte a vychutnáte všechny drobnosti... Tak co to tu vlastně máme...

Modul první "Headquarters" – Velitelství
Zde hráč verbuje nové piloty, mění jejich vlastnosti ať už fyzické či dovednostní (desítky vlastností) a dějí se tu též některé speciální události, např. zde můžete kupovat a prodávat vaše titány, přidělovat stroje pilotům, taktéž je možno vyrazit neschopného pilota (neschopný pilot se zde vyhazovu málokdy dožije =). Pro začátek každý hráč dostane 500.000 $ a může začít - koupit radši dva nebo tři titány? Koho zvolit za piloty? ...a problémy začínají. Ti bystřejší čtenáři teď patrně pochytili, že hra je říznutá (a ne špatně) RPG hrou. Vaši piloti při bojích totiž získávají zkušenost, no a pracně vydřené experience bodíky je třeba vhodně investovat do dalších dovedností případně lze vylepšit ty stávající.

Titans of SteelTitans of Steel

Modul druhý "Factory" - Továrna
Zde si můžete svoje drobečky opravit, vylepšit, proházet jim zbraně, zkrátka vše co souvisí s roboty. O tom, že to autoři mysleli se složitostí vážně Vás přesvědčí jen letmý pohled na obrázek z továrny. Nic vám nebrání postavit si vlastního titána; mimochodem, začátečníkům se vůbec nedoporučuje do konfigurací robotů (snad kromě zbraní) rejpat, protože vytvořit vyváženého a dobře nakonfigurovaného titána je akt téměř hraničící s černou magií. Zde se tvůrci vyřádili snad víc než je zdrávo, desítky různých variací vybavení a tuny zbraní jak pro boj zblízka (hráče DOOMa potěší přítomnost motorové pily =) tak pro ostřelování z dálky (různé rakety, plasma kanóny atd.). Můžete zde dělat i takové vylomeniny jako že každé části titánova těla vypolstrujete jiným druhem brnění, a to prosím po jednotlivých milimetrech! No uznejte... Např. se vám nevleze Gauss kanón na rameno, co teď...? Snadná pomoc, zredukujete tloušťku pancíře a hned je místa dost... to že každé z několika druhů brnění má jiné vlastnosti co se týče např. vedení tepla už radši ani nerozebírám... =)))!

Modul třetí a nejdůležitější "Battle" = Bitva
Boj je jednoduše zpracován SKVĚLE! Neustále dostáváte hlášky typu: Pilot X na stroji Y dostal kritický zásah do ramene, exploze munice, přišel jsi o 17 raket a jsi poškozen za 15 HP do levé ruky... (ano, VŠE má své místo a jestliže pilot dostane kritický zásah do reaktoru bejvá mu zatraceně horko, ale zatím si žádný nestěžoval... =)... nebo třeba Pilot X na stroji Y se pokouší vstát z bažiny, kam omylem zapadl, neuspěl v hodu na řízení a při pokusu vstát se zranil za 4 HP... stroj Y byl zasažen do kabiny, pilot X zraněn za 20 HP a ztratil vědomí. Pilot X na stroji Y dosáhl kritické teploty reaktoru, snaha o znovuzískání kontroly nad strojem úspěšná!... zkrátka absolutní extáze, pořád se něco děje a hráč se ani minutku nenudí.

Titans of SteelTitans of Steel

Stejně tak i vaši protivníci nejsou žádní amatéři, jsou to v podstatě stejní piloti jako vy a vyhraje ten kdo umí své stroje lépe využít a dotáhnout jejich řízení k dokonalosti... ano, i ten nejmenší průzkumný titánek (ťuťuťu...) může pořádně zavařit těžké obludě pokud chytře využívá své obratnosti, než se monstrum stačí otočit, je už titánek (to je skoro jako azuritek... =) za kopcem. A propos, terén je tu plastický, s čímž se samozřejmě taktizuje jedna báseň. Vlastnosti vašich titánů si zobrazujte pouze po předchozí meditaci protože je jich, mírně řečeno, spousta, jeden příklad za všechny, body poškození ničí jednotlivé části titánů, tj. ruce, nohy, torzo atd. ale co je nejdůležitější, zásahy se dělí podle toho, zda to odneslo externí nebo interní brnění, může to odnést třeba i kloub... atd.

Ještě pár slov k ovládání hry, ikony se dělí na pohybové a zbraňové, nejen že v každé položce je k dispozici nějakým dvacet ikon, ale spousta ikon má ještě další "podikony", které se objeví po kliknutí, takže co že to vlastně můžete s vaším plecháčem dělat? Vše. Doslova a do písmene, autoři se úplně zbláznili a nezřídka narazíte na takovéto věci: Vaši roboti můžou nejen chodit a běhat, ale i skákat, natáčet torzo, vstávat ze země, sklonit se, běžet cik-cak, ustupovat no a samozřejmě zatáčet. Tak, to byly ty jednodušší. Můžete ale třeba i scannovat nepřítele (s různým stupněm úspěchu), mířit (při dostatečné dovednosti), inteligentně programovat váš bojový počítač (jednoduše robotovi zadáte příkaz typu - počkej dokud teplota reaktoru neklesne na 50 C° atd. atd.!), můžete robotovi přidělit umělou inteligenci (tj. tohoto robota za vás vezme počítač, kdykoliv se dá opět deaktivovat), můžete zaměřovat, střílet světlice, opravovat, aktivovat ECM (rušička řízených raket), katapultovat pilota, když má stroj namále a vy jej chcete zachránit, můžete... anebo radši ne, jenom tím, co můžete, bych zaplácl 50kB textu (nemám začít seškrtávat radikálně články :)? – pozn. šéfredaktora), věřte mi že můžete dělat opravdu HODNĚ věcí, zkrátka, ovládání, byť trošku nepřehledné je jedno z nejlepších jaké znám...!

Systém hry, obávám se, bude kámen úrazu, kde odpadnou všichni kromě hardcore tahových stratégů a milovníků Battletechu. Systém hry je totiž NEOBVYKLÝ. To je to správné slovo. Nejde jen o nějaké trapné tahy, ale o mimořádně komplexní systém tahů založený právě na RPG vlastnostech vašeho týmu, zní to podivně že? Systém hry pracuje na tomto principu:

Vygeneruje se nový tah... -> Stane se nějaká událost? Ano - stala se jedna nebo víc? -> Jedna? -> Vykoná a vrací se k bodu 1. Nebo více? -> rozhodne na základně RPG vlastností (tj. obratnější pilot vstane dřív než nemehlo) o pořadí událostí. Anebo se žádná událost nestala -> vrátí se k bodu 1. a pokračuje pořád dál...

Vypadá možná složitě a nepřehledně, ale ujišťuji Vás, všichni tahoví stratégové, je to vážně jeden z nejlepších systémů! Je spravedlivý a odstraňuje problémy tam, kde se jeden tah zdá být dlouhou časovou jednotkou a vcelku rozumně rozhoduje o událostech.

Co se týče záporů, je to jednoznačné, ač úvodní příběh zní velmi slibně, nažhavený hráč se tu dočká akorát single misí, kdy se dva teamy postaví proti sobě a už se melou... žádné defenzivní mise, bránění pozic, eskorty atd. NIC, je evidentní že autorům šlo hlavně o multiplayer. I když, potěšitelná zpráva, mluvil jsem s autory (english samozřejmě, jako jeden z mála neumím dánsky...) a vypadá to že se v dalších verzích snad už něčeho dočkáme. Nechápejte to špatně, ToS je mimořádně dobrá hra, ale tahle jednotvárnost pro jednoho hráče je nepříjemná. Přesto, že se jedná o hru freewarovou může se s klidem rovnat i takovým velikánům jako je Cyberstorm II a Mechcommander, samozřejmě že ne kvalitou grafiky a zvuku, ale hratelností je prostě dokonalá, situace kdy se sejdou dva tahoví stratégové zatížení na mechy a jejich dva týmy tvrďáků se do sebe pustí... ale to už si zkuste sami, nebudete litovat!

A závěr?
Hmmm... jak jsem řekl, hra určitě není pro každého, takže pokud...
  • a)... máte rádi battletech neexistuje jediná omluva pro opomenutí této vynikající hry.
  • b)... máte rádi hluboce propracované strategie, aspoň zkuste unikátní mix mezi RPG a battletechovskou strategií
  • c)... vám strategie nic neříkají těžko vás na hře něco zaujme, grafika nic moc a nimrání ve vlastnostech, zkušenostech a dalších stovkách čísel připomíná účetnictví, nic pro vás...
Kde to sehnat?

Na Doupěti nebo na VypalCD… stačí si jen vybrat. Věřím, že se vám bude Titans of Steel opravdu líbit, neboť se jedná o poctivý kus programátorské práce.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 12 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvýkonnější konzoli na trhu?

Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvý…

Tak je to konečně tady. Vyšel Xbox One X, nejvýkonnější konzole na trhu a dlouho opěvovaný klenot Microsoftu. Je to opravdu dobrá herní mašina nebo přeceněný favorit?

17.  11.  2017 | | 16 N/A
Fanoušci přinutili EA ke změně, Star Wars Battlefront 2 bude lepší

Fanoušci přinutili EA ke změně, Star W…

Velká vlna nevole od fanoušků Battlefrontu podle všeho padla na úrodnou půdu. EA chystá změny.

18.  11.  2017 | | 2 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A
Harry Potter se vrací, tentokrát s příchutí Pokémon GO

Harry Potter se vrací, tentokrát s pří…

Černá magie společně s Voldemortem se vrací na scénu.

10.  11.  2017 |