PC

Tomb Raider 4: Last Revelation – kompletní řešení, část druhá

Druhý díl kompletního návodu, jak dokončit hru Tomb Raider od Eidos Interactive. Tentokráte navštívíme Demetriovu Halu, Semekhetovu hrobku či pobřežní ruiny... Nevíte-li, jak dál, čtěte...
11 - Tomb of Semerkhet
Po zákeřném činu profesora Von Croye se ocitáte zavřeni v hrobce. Sjeďte dolů a chytněte se stropu - ochráníte se tak před brouky. Přeručkujte až do vedlejší místnosti, kde najdete bambusovou tyč (opět). Po té sešplhejte dolů a seberte pochodeň vedle ohně - ihned ji zapalte a hoďte dolů. Slezte ještě o jedno patro a jednejte rychle (případně používejte lékárničku) - zkontrolujte všechny tři otvory, které naleznete. Utíkejte při tom před nebezpečnými brouky - jsou to potvory a velice rychle dokáží zabíjet. Jak tak učiníte, vydejte se o patro výše a projděte průchodem mezi vázami. V další místnosti zatlačte na levé dveře, které tímto otevřete.

Dojděte na konec chodby a spusťte se (opakuji "spusťte se" !) dolů. Udělejte čelem vzad a dejte se za průchodem vlevo. Než vejdete do hlavní místnosti, vyšplhejte po žebříku nahoru. Pokračujte chodbou dále, spusťte se do velké místnosti a zastřelte oba dva psy. Postavte se nyní čelem k třem pecím. Když se pravá pec rozzáří, počkejte až zhasne a stiskněte tlačítko, které ukrývá. Díky tomu je nyní možné totéž udělat i u prostředního otvoru, čímž otevřete vpravo od pecí tajný vchod do místnosti. Je tu dalších šest pecí se stejným úkolem - mačkat postupně všechna tlačítka - vysunete klec a otevřete si východ z této místnosti. Vyjděte pomocí ručkování po stropě z místnosti a vyšplhejte na drátěnou konstrukci. Odtud přeskočte na plošinku uprostřed, kde stisknete další tlačítko ukryté v peci. Poté se již můžete spustit dolů nebo skočit do vody a sjet skluzavkou až dolů, kde jdou nyní sebrat pravidla Senetovy hry. Prostudujte je a vraťte se do hlavní místnosti. Na druhé straně po žebříku vylezte na hrací balkónek. Pravidla hry jsou prostá - v podstatě se jedná o více či méně očesanou verzi "Člověče, nezlob se". Pomocí tyčinek na stěně házíte počet bodů, o které se má ta která figurka (viz. barevné čtverce na zemi na balkóně) posunout. Cílem je dovést všechny figurky až na konec - musíte vyhrát, aby se vysunuly zlaté klece, které vám pak umožní dostat se na druhou stranu. Až vyhrajete, sešplhejte a vydejte se po schodech nahoru na římsu a odtud poté po klecích na druhou stranu.

Seběhněte dolů po schodech a pokračujte v klesání i nadále - otvorem v zemi se spusťte dolů, do brouky pokryté chodby. Tu bleskově proběhněte a vyšplhejte po tyči na konci místnosti. V té se nachází tři zrcadla usměrňující paprsek do jednoho bodu. Proběhněte kolem a po bambusové tyči vyšplhejte o patro výš, nad zrcadlovou místnost. Kostky dané barvy stavějte na ta políčka, která drží stejnou barvu - zamezíte tak přístupu světla a katafalk se odsune. Tunelem pokračujte do další úrovně.

12 - Guardian of Semerkhet
Seskočte dírou a cestou chodbou se vyhýbejte ostřím, která vám budou bránit v cestě. Mně osobně se velice osvědčila metodu skoku vpravo (tedy výskok a šipka vpravo), když jsem byl blízko okruží. Až překonáte dva kruhy, sjeďte dolů a prohlédněte si mapu na zemi. Vlevo od vás je nyní otvor ve zdi – vlezte do něj a hned pot se protáhněte skulinou do další místnosti. Několikrát zatáhněte za kolo (no spíše kormidlo tedy...), než se vytáhne brána na konci místnosti úplně nahoru. Jakmile je úplně nahoře, přeskákejte rychle po plošinkách, než se stihne opět zavřít – na plošinkách se dlouho nezdržujte, skrývají smrtelná ostří. Totéž vás však čeká i za bránou, proto se rychle dostaňte na centrální plošinu s Golden Vraeusem. Spusťte se dolů a vraťte se do místnosti s mapou. Zlatého okřídleného hada vložte do otvoru naproti mapy. Konzole nad mapou vám otevře přístup ke klíči, jenže patří do slotu vedle padacích dveří napravo od mapy.

Skočte dolů a běžte směrem vpravo až k páce. Objeví se černá příšera. Zatáhněte za páku, proběhněte otevřenou bránou až do poslední místnosti, odkud vede pouze cesta, kterou jste přišli. V otvoru ve zdi najděte pochodeň a tu o dvě místnosti zpět zapalte. S její pomocí již můžete zažehnout oba hořáky – otevře se tím východ z místnosti; na jeho konci je několik zajímavých věcí k sebrání.

Nyní zpět. Na úplně opačném konci soustavy chodeb jsou dřevěné dveře. Postavte se před ně a počkejte, až se býk přiblíží. Jakmile bude kousek od vás, přeskočte ho, takže on rozbije dveře a umožní vám cestu dál. Ve velkém sále obdobným způsobem stiskněte tři tlačítka a levými dveřmi vyjděte ven.

13 – Desert Railroad
Zatáhněte za páku, čímž otevřete dveře do dalšího vozu. Přeskočte do něj a zabijte, koho uvidíte. To proveďte i u dalších dvou vozů, pak po žebříku na dalším vagóně vyšplhejte na střechu. Pozor na červenočerné ninja, kteří se objeví najednou. Pokračujte až na vagón s čímsi zeleným. Jediný způsob, jak to překonat, je spustit se dolů z korby a přeručkovat až do místa, kde je možné se znovu vytáhnout. Na posledním vagónu lze slézt na zadní straně dovnitř, poté hned napravo. Tam naleznete páčidlo a munici. Páčidlem zprava otevřete na zbytku páky dveře zpět na vagón se zelenou věcí a po cestě samozřejmě likvidujete ninja bojovníky, kteří se objeví. Poku dmáte zájem o granátomet (a já předpokládám, že máte), v dalším vagónu použijte páčidlo na poslední bednu vlevo, v jedné z krabic uvnitř se nachází. Vraťte se teď do prvního vozu. Na patici páky použijte opět zprava páčidlo a level je u konce.

14 - Alexandria
Následujte východ z nádraží a jděte až na náměstí. Váš cíl je budova naproti výstupu z nádraží – v ní naleznete svého přítele, který vám poví, co dělat dál. Vyjděte balkónem, dejte se doleva a přeskočte na druhou stranu. Odtud proveďte dlouhý skok na střechu naproti a přes pravý roh se dostaňte nad páku. Jak budete padat, chytněte se jí a stiskněte ji. Poté se již dejte dovnitř do domu, seberte všechno a pak doprava, doleva a hurá do dalšího levelu.

15 – Coastal Ruins
Sejděte po schodech a u prostřední palmy zabočte k domu s nápisem Egyptian adventure. V místnosti se zrcadlem dávejte pozor na bodáky v zemi, můžete se jim vyhnout tak, že je přeskočíte – samozřejmě jejich umístění poznáte podle zrcadla. Získáte tak samostříl. Když ho zkombinujete s laserovým zaměřovačem, získáte dobrou zbraň. Nyní běžte do haly s pyramidkou a uložte hru. Pravou cestou sjeďte dolů a jakmile se vysune brána vzadu, postřílejte všechny terče. Deaktivují se tak bodáky a vypadne mince. Tu seberte a vložte do slotu u automatu vedle sálu se zrcadlem. Po vysunutém laně vyšplhejte nahoru a seberte násadu od koštěte. Pomocí páčidla ještě získejte hák ve zdi (ten levý) a zkombinujte tyto dvě věci. S tímto prodlouženým hákem za vstupem do Egyptian adventure seberte klíče od brány a následně je seberte. Pokračujte zpět k palmám a pak doprava přes vodu. Do otvoru na protější zdi se nejlépe skáče z pravého ostrůvku, z jeho vzdálenější části. Prolezte otvorem a uvnitř vyšplhejte po žebříku nahoru. Pokračujte dále do hradu a zničte oba kostlivce. Vyšplhejte se tam, odkud přišli, a otevřete bránu klíčem. Vběhněte dovnitř – a další level je tu.

16 - Catacombs
Běžte až k místnosti s kusy sloupu a odtud doprava. Stiskněte velké tlačítko vlevo na zdi a vraťte se zpět do předchozího levelu k místu s visícím balvanem. Slezte po žebříku dolů, seberte pochodeň a zapalte ji za rohem. Nyní se postavte pod lano a zapalte jej. Uhněte nicméně, neboť kámen spadne. Umožní vám to protáhnout se škvírou ve zdi a páčidlem otevřít bránu. Protáhněte se dále a na konci posuňte sloup na hnědé pole, které se díky stisku tlačítka předtím vysunulo. Vraťte se do katakomb. Velký blok kamene v místnosti s velkým tlačítkem přesuňte do haly s kusy sloupů úplně na konec, otevřou se tak dveře po pravé straně. Mimo jiné vyletí i duch, dávejte si na něj pozor. Pokračujte nyní do místnosti vzadu, kde se ducha elegantně zbavíte. Nyní se vraťte zpět a po bambusové tyči se spusťte dolů. Jděte nyní až k páce a stiskněte ji. Následuje složitý úkon jménem skok na lano a odtud pak na druhé lano. Konečným cílem je plošinka na druhém konci místnosti. Když půjdete dál po cestě, dojdete k díře vedoucí k bílým schodům – dbejte toho, abyste sešplhali pomalu po protější stěně díry, samotné spuštění je stále ještě smrtelné.

Vstupte do velké haly a otvorem v pravé zdi se dejte po schodech nahoru. Skočte do otvoru vedoucího do vody, z té se dostanete jednoduše díky schodkům poblíž. Nyní se dostaňte k páce po pravé straně haly a stiskněte ji, objeví se další plošinky vedoucí k váze opodál. Na tomto místě vyskočte a přeručkujte na druhou stranu. zatáhněte za páku a skočte do vody, objeví se totiž duch. Toho se můžete zbavit v některé z okolních místností, kde se nachází hroby.

Vylezte tedy nyní z vody, zničte kostlivce a přeskákejte na prostřední plošinku. Odtud pokračujte až k výstupkům na protější zdi Dostaňte se až nad průplav a tam se zachytněte římsy nad vodou. Přeručkujte až na plošinku a tam se konečně pusťte. Pokračujte dále, dojdete k dalšímu questu s lanem. Pomocí něho se zhoupněte na prostřední sloup s Trojzubcem. Prozkoumejte všechno ostatní kolem a především hledejte v jednom rohu žebřík – nahoře zlikvidujte kostlivce a seberte druhý Trojzubec. Ihned poté naskočte na tyč a vyšplhejte s ní až úplně nahoru a odrazte se. Objevíte se po cestě chodbou téměř zpět na začátku levelu. Po bambusové tyči sjeďte dolů a skočte na žebřík vpravo. Po něm slezte dolů a utíkejte až k jezírku v zadní části haly, vpravo od ní se nachází další žebřík vedoucí do díry. Až budete dole, dejte se první odbočkou doleva, pak až na konec a následně doprava. Po pravé straně se nachází průchod ke zdi, po které lze šplhat. Vydejte se tedy až nahoru. Po plošinách přeskákejte až na druhou stranu k žebříku na levé zdi a nahoře seberte mimo nábojů i třetí Trojzubec. Po dalších plošinkách přeskákejte až k mnístu s lanem a po něm se zhoupněte do otvoru v největším sloupku. Po bambusové tyči vyšplhejte nahoru a pomocí žebříků se dostaňte k čtvrtému Trojzubci. Následujte chodbu.

Páčidlem otevřete obě brány, nyní se vydejte zpět do katakomb. Pokračujte až k místu s bambusovou tyčí, sjeďte po ní dolů a následně přeskočte na žebřík vpravo od plošinky. Východem na druhé straně elegantně ukončíte level.

17 – Temple of Poseidon
Jděte po schodech až nahoru a slezte po zdi dolů. Dole projděte otvorem na protější levé stěně až se dostanete k červenočerným sloupům. Na konci místnosti je tyč, po které vyšplhejte až nahoru. Pokračujte až k soše na malém ostrůvku a použijte na ni jeden Trojzubec. Slezte po tyči zpět korytem proplavte zpět do centrální místnosti. Pokračujte průchodem přímo naproti. Kostlivců si nijak zvlášť nevšímejte, pokračujte do další místnosti a otvorem pod velkou hlavou se proplazte k další soše, na kterou stejně jako předtím použijte Trojzubec. Pokud máte zájem o náboje (ty jsem například já potřeboval jako sůl), v místnosti napravo se ve vázách nachází mnoho munice, jen dávejte pozor na plameny šlehající z černých otvorů na zemi a kostlivce.

Vraťte se do centrální místnosti a dejte se do velkých místností. V jedné je vedle obří hlavy otvor do zdi, jen je před ním plamenomet. Přeskočte ho tak, abyste se zachytili a vytáhněte se. Na sochu použijte Trojzubec. Opačnou cestou vyjděte ven. Na druhé straně je naopak zeď umožňující šplh, vydejte se tedy vzhůru. Nasaďte Trojzubec a v centrální místnosti skočte do propasti, je plná vody. Proplavte dolů a pokračujte do místnosti s dalšími duchy. Rozbijte vázy a nalákejte je k hrobům, čímž se jich zbavíte. V sarkofágu uprostřed zadní zdi naleznete levou ruku. Zároveň se však otevřou dveře, běžte do nich a vyšplhejte v polovině chodby vlevo do štěrbiny. Následování chodby povede ke vstupu do levelu 18.

18 – The Lost Library
Stále pokračujte, kam vás cesta povede, konkrétně to bude k modrým dveřím s vázami po stranách. Jako do prvních dveří ze sedmi možných jděte druhými vlevo. Proběhněte místností a skočte na konci na tyč. Dávejte při cestě dolů a pak nahoru pozor na řezající kotouče, dokáží pocuchat nebezpečně zdraví. Pokračujte do místnosti před vámi, objeví se zlatý rytíř – nuže, zabte ho, nejlépe na něj působily obyčejné pistole, tak nevím. Páčidlem získejte zlatou hvězdu ze sloupu. Jakmile budete hotovi, dejte se vlevo k žebříku a vylezte nahoru. Projděte dveřmi a spusťte se po tyči. Místností proběhněte vlevo, setkáte se s rytířem na koni. jedinou možností, jak je zabít, je střelba do srdce ve tvaru diamantu, proto bude tato bitva velice úporná. Až ho zničíte, seberte diamant. Nyní se vraťte do místnosti s drátěnými dveřmi a místem pro diamant. Vložte jej tam a vevnitř zatáhněte za řetěz. Vraťte se nyní k oběma velkým kolesům. Pravým zadním východem se dejte ven z místnosti a pokračujte až k obřímu kolu a padacím dveřím. Otevřete je a plujte až do dveří, které jste otevřeli řetězem předtím. Seberte další dvě hvězdy. Nyní se vraťte úplně zpět do místnosti s modrými dveřmi. Třetí dveře na pravé straně jsou momentálně vaším cílem.

Vložte hvězdy do všech tří slotů a začněte umisťovat jednotlivé planety. Od středu jsou to: modrá, šedá, zelená, hnědá a zlatá. Otevřou se dveře, do kterých vběhnete. Jděte až do místnosti se sochami – účelem je, aby všechny zaráz hořely. Postupně ve směru hodinových ručiček zapněte všechny sochy (je však potřeba provést toto dvakrát po sobě), objeví se velký blok uprostřed a začne vás pronásledovat další duch. Vyšplhejte na blok a utíkejte.

Pokud vás duch zasáhne, uhaste se v jezírku kousek dál. Neustále běžte kupředu, až se dostanete nad místnost s modrými dveřmi. Na protější straně otevřete první pravé dveře a skočte do díry za nimi. Hned jak budete na zemi, rychle vyskočte z jámy, seshora se bude kulit kámen a nemuselo by to dopadnout dobře. Až se kámen odvalí, vydejte se cestou, kterou se šutr objevil. Musíte nyní skočit na páku při levé straně. Až se vám tak podaří (chvilku mi to trvalo), vylezte na objevivší se bloky kamene a odtud na římsu vedle páky. Následujte chodbu a z jejího konce skočte opici na nos. Dá to mnoho práce, ale jde to. Zatáhněte za lano na její hlavě a spusťte se opici do tlamy. Po tyči uvnitř vyšplhejte až nahoru a vejděte do dveří hned naproti. Ty se samy otevřou, můžete tak sebrat Pharos Pillar a otevřít padací dveře. Vraťte se zpět o jedny dveře a dejte se druhou bránou. Dojdete k místu se dvěma mřížemi na zemi a dvěma podstavci. Stoupněte si na obě mříže a zapalte pochodeň, která leží poblíž. Se zapálenou pochodní pokračujte dále chodbou.

Dorazíte k místnosti s dřevěnou podlahou – odhoďte na ni pochodeň a počkejte, až prohoří. Vzniklým otvorem se spusťte a seberte svitek ze země. Z místnosti se dostanete otvorem ve zdi. Otevřete modré dveře a vraťte se k planetové místnosti a dále až k místnosti se sochami–lampami. Ani zde cesta nekončí, jděte až na balkónek. Dveřmi vedle těch, kterými jste přišli, se dejte do hudebny. Zahrajte na harfu, tajné dveře se otevřou a chodba vás přivede k řetězu, po jehož zatažení se otevřou velké modré dveře v hlavní místnosti a umožní přístup do další úrovně.

19 – Hall of Demetrius
Jděte až do velké haly, pravým průchodem se vydejte nahoru, tam seberte Pharos Knot a seskočte dolů. Nyní se vydejte na protější stranu. Bude následovat kratší dějová vložka s Von Croyem. Až skončí zlikvidujte Von Croyovy přislihovače a vraťte se nahoru ke svitku. Podle vydřených stop na zemi posuňte lampu na své místo a pokračujte tajným východem.

20 – Coastar Ruins – část 2
Vylezte z vody, vykročte si na plošinu uprostřed a odtud skočte do otvoru nad vámi. Venku se vydejte do vody – po pravé straně se nachází podvodní tunel vedoucí do jeskyně. Změtí tunelů proplujte až k chrámu.
Diskuze (2) Další článek: Tomb Raider 4: Last Revelation – kompletní řešení, část první

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,