Tomb Raider: Angel of Darkness – Božská komedie?

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 15

Diskuze k článku

Andy77  |  25. 08. 2003 11:11

Kouzlo každé recenze (hry, knihy, filmu) pochopitelně spočívá v emocích, kterými dotyčné dílko zapůsobí na autora. Nepopírám. Nudné popisy počtu polygonů/framů atd. skutečně číst nemusím. Problémem Vaší recenze je to, že jaksi opomíjí okolní herní svět. Když přijde na hodnocení, tato skutečnost musí být velmi silně brána v potaz. A to ve všech ohledech. Příběhu, grafiky, schopností působit na emoce (napětí, strach, touha pokračovat a KONEČNĚ se dozvědět více)... Ve všech těchto ohledech ale TR AOD zklamává na celé čáře. Graficky je naprosto nezdařený a těžce zaostává. Nevadilo by to, kdyby hra upoutala skvostným příběhem. Bohužel ani zde autoři nic moc nepředvedli. Lara zůstala v roli loutky opentlené po vzoru MGS atd. nějakým dějem, ale jeho kvalita silně zaostává. Emoce, které vzbuzuje jsou pak frustrace z toho, že na takový titul jsme tak dlouho čekali s takovým nadšením.

Subjektivita je krásná věc. Dá se za ni skrýt všechno. I označit Den nezávislosti za geniální scifi film. Jenže vytkne -li si někdo (CORE) za cíl udělat graficky úchvatné, napínavým příběhem provázené dobrodružství Lary a pak hodí na pulty tuto nedodělávku, jen krčím rameny, když vidím hodnocení vyšší než 5 z 10

Splinter Cell a Metal Gear Solid (s) nejdou srovnat s TR? Tady jste mě poněkud konsternoval. A z jakého důvodu? Pokud se rozhodnete zareagovat,  tato poznámka by mě opravdu NESMÍRNĚ ZAJÍMALA.....

Nepodezřívám Vás z PR, jen jsem okomentoval, že pokud někdo napíše tak pochvalnou recenzi na AOD, působí to SUBJEKTIVNĚ na mě až takovýmto způsobem. A nebo neschopností vnímat, co se v herním světě okolo nás děje.

 

 

 |   |  Odpovědět
solidsnake  |  29. 08. 2003 10:33

"...Ve všech těchto ohledech ale TR AOD zklamává na celé čáře...". Problém je, že z té věty vypadlo slovo MĚ... TR AOD zklamává na celé čáře, ale zklamává VÁS, ne mě... Já od něj v podstatě nic úžasného nečekal a byl jsem vcelku příjěmně překvapen tím, že se na rozdíl od Last Revelation dobře bavím. Všechny důležité chyby jsou v recenzi víceméně zmíněny, jenže na hodnocení můžou mít dopad pouze podle subjektivní relevance. A v recenzi je větička ve smyslu toho, že v momentě kdy se bavím jsou MĚ prostě fuk. Všechno je otázkou priorit.

Subjektivita není pláštík za který se dá schovávat. Subjektivita je prostě jediná věc, které je člověk při jakémkoliv hodnocení schopen. Jediným pláštíkem je hra na objektivitu za kterou se někteří schovávají sami sebe. Proč by Den Nezávislosti nemohl být pro někoho geniální film? Jsou snad moje/ vaše měřítka geniality lepší než měřítka těch ostatních? Těžko. E=mc na druhou... to je jediná věc, která platí relativně absolutně. Lidská měřítka nikoliv.

SC a MGS2 jsou poněkud jiné žánry jejichž gamedseign má poněkud jiné priority, čímížto posouvá hratelnost do jiných rozuměrů na základě jiných postupů. TR byl vždycky primárně o exploraci na tom a kvalitě architektury levelů z hlediska možností explorovat jeho hratelnost vždycky stála i padala. MGS2 i SC staví na něčem úplně jiném a byť se na tom do určité míry pokouší stavět i AOD je to zanedbatelné procento, které nečiní žánrově odlišné hry srovnatelnými.

Neschopnost vnímat, co se okolo mě děje je vlastnost, kterou bych docela uvítal... nicméně děje se to, že TR AOD odstává celkem pravidelně známky nad 6/10, grafika je hodnocena převážně pozitivně a AOD je rovněž jednou z nejlépe se prodávajících her v poslední době. Pokud si myslíte, že kupující jsou nesvéprávní blbci, kteří nevidí nic jiného než jméno a reklamu, musí to být smutný pohled. 

 |   |  Odpovědět
Andy77  |  21. 08. 2003 16:50

Bylo mi drobně podezřelé číst už první slova recenze. Rozhodl jsem se být nepředpojatý a pečlivě dočetl. Váhám. Autor dělá úlitbu Bohu/Prodeji nebo je nekritickým TR fanatikem? Přečíst takovouto recenzi v době, kdy jsme měli možnost vidět, JAK se dělá napínavá dobrodružná hra v podobě obou dílů Metal Gear Solidu nebo ve Splinter Cellu? Mám to nazvat bezmeznou drzostí? Opět váhám, již podruhé. I když mi v hlavě duní slova: Autor nás má za VOLY. Tedy osobní názor na poslední (?) Laru. Říct o ní, že má dobrý příběh, grafiku atd. je jako tvrdit, že trojka z mravů je dobrá známka. No jistě, verbální překlad známky 3 je "dobrý", ovšem v důsledku? Lara je nedopracovaný sajrajt po všech stránkách, který ač si vypůjčuje, kde může, představuje pouze komickou polygonovou figurku KDYSI legendární postavy herního světa v prostředí, které odpovídá standardu maximálně tak Dreamcastu nebo doby VooDoo 2. A to ještě hodně nadsazuji. Na hře se projevila neschopnost jak programátorů, tak designérů, o příběhu (vždy slabé místo TR) ani nemluvím. Ale ano, TR zavedl nový žánr. Já původní TR budu obdivovat navždy. Stejně jako Mikoláše Cugnota, který tuším v roce 1765 postavil první parní automobil (opomeneme -li nedoložený parní vůz z doby staré Číny v 6 století). Nicméně i když byl praotcem dnešních bouráků, obdiv může získat v muzeu,ne na ulici. Poněkud ho vylepšit a pustit do provozu je BLBOST.  Nic jiného nejnovější Lara není. Vylepšená, přesto však impotentní, bez tvaru a obsahu, k ničemu. Probouzení nostalgie? Spíše cucání peněz. A proto patří tak maximálně na WC. Jmenovat se ta hra jen "Angel of Darkness" a postava mít změněnou barvu vlasů a trochu image, ALE HLAVNĚ JINÉ JMÉNO, nikdo by po ní ani neštěkl. A právem. Takže tuto recenzi považuji za bezmezné PR. Nakonec jen díky aktivitě PR agentů je tato hra prodávaná. Tedy pokud odhlédneme od jejího jména..

 |   |  Odpovědět
solidsnake  |  22. 08. 2003 19:24

Děkuji:)). TR fanatikem nejsem... poslední dva díly jsem nehrál vůbec. Co se týče podezření na psaní recenze z mé strany jakožto PR aktivity, můžu to komentovat toliko maximálně úsměvem, protože vyvracet něco, co není pravda je poněkud zcestné. Maximálně můžu dodat, že proto, abych si AOD zahrál a následně zrecenzoval jsem si jej musel za vlastní koupit, čehož jsem nakonec nelitoval. Ale vzhledem k tomu, že nevěříte už tomu, že se mi AOD opravdu vcelku líbil, nevím proč byste měl věřit otmuto.

Za voly vás skutečně nemám... nemám ani patent na pravdu a ani nemám troufalost nějak snižovat intelekt těch, kteří si AOD zakoupili tím, že je budu nepřímo označovat za vymité mozky, které zblbne jen a pouze reklama a jméno. Srovnání AOD s MGS či SC je trochu mimo, protože zmíněné hry jsou přeci jenom nejen o něčem jiném, ale jejich působivost stojí na zcela jiných věcech. Ano AOD má chyby a nemá jich málo. Ano AOD je svým způsobem tak trochu veterán, ale přesto se mi líbil a bavil jsem se u něj. Je to JEN a POUZE můj názor, který je na patřičných místech patřičně zdůvodněný. Nic víc, nic míň.

 |   |  Odpovědět
Jack Silverburgh  |  10. 08. 2003 08:07

Me se AOD libil. Mozna kdyby ho nekdo z vas dohral az dokonce a nevzdal to kvuli vymluve na spatny ovladani tak zjisti ze je to fakt super hra. Ma super grafiku a pribeh. Co se ostatniho tyce, vypada to spis ze zbytek poradne odflakly, pac tolik chyb v jedny hre jsem este nevidel. Doufam ze sedmicka bude bez tech chyb.

Je plno MNOHEM lepsich her, ale novej TR:AOD stoji za to si ho zahrat.

 |   |  Odpovědět
Railbot  |  04. 08. 2003 18:16

nerozcilovat se...tohle uz neni o hre ale o marketingu a balicich penez, jenze vysvetlete to nadsenym fandum virtualni Lary, hm? Takze klidek

 |   |  Odpovědět
someone  |  04. 08. 2003 17:00


....The interesting story is probably the biggest motivating factor for you to keep struggling to make progress in the game. The actual gameplay of Tomb Raider: The Angel of Darkness often isn't fun at all, but instead can be frustrating, difficult, and tedious.....
Greg Kasavin

 |   |  Odpovědět
mbr  |  04. 08. 2003 14:43

nevim jesi chcipla nebo nechcipla, kazdopadne si to zaslouzi. dost bylo herniho braku s touhle idiotkou!!!

 

 |   |  Odpovědět
Pavel  |  04. 08. 2003 16:08

Presne, nechapu, jak tuhle kravinu muze nekdo hrat... Uz aby vysel Half life 2.

 |   |  Odpovědět
sethseth  |  04. 08. 2003 18:13

definitivni smrt lary by pro me byl jeden z nekjrasnejsich okamziku herni branze. Po TR: AOD k tomu nastesti uz nema daleko..

AT CHCIPNE!

zdravim.

 |   |  Odpovědět
solidsnake  |  04. 08. 2003 19:07

Ano smrt aristokratům. Smrt Romanovcům: Vezměme Zimní Palác útokem... soudruzi.

 |   |  Odpovědět
sethseth  |  04. 08. 2003 20:09

zdegenerovana krev pryc! ved nas Solide!!! (nebi spis Staline?)

 |   |  Odpovědět
Fincher  |  04. 08. 2003 10:34

Ne, zemřela už na konci čtvrtého dílu " Last Revolution " . Máš v tom bordel Robine.. .o)

 |   |  Odpovědět
Plyš  |  04. 08. 2003 18:41

naštěstí nezemřela na konci neexistujícího dílu "Last Revolution", ale bohužel zemřela na konci čtvrtého dílu "Last Revelation". Máš v tom bordel Finchere.. .o)

 |   |  Odpovědět
Robin Vognar  |  04. 08. 2003 00:45

Chci vedět jen jednu věc nezemřela lara v chronikles nahodou?

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor