Tomb Raider: Chronicles - Dějství třetí - Irsko

Malý ostrůvek nedaleko Irska skrývá děsivé tajemství. Laru Croft tu zastihnete coby mladou a copatou školačku obdařenou slušivým batůžkem, slibně rašícím poprsím a nevídanou schopností skákat. A ačkoli nebude mít po ruce žádné zbraně, ve střetnutí se silami temna díky vám nepochybně zvítězí. Jak jinak také, že?
Tomb Raider: Chronicles - Dějství třetí - Irsko
Malý ostrůvek nedaleko Irska skrývá děsivé tajemství. Laru Croft tu zastihnete coby mladou a copatou školačku obdařenou slušivým batůžkem, slibně rašícím poprsím a nevídanou schopností skákat. A ačkoli nebude mít po ruce žádné zbraně, ve střetnutí se silami temna díky vám nepochybně zvítězí. Jak jinak také, že?

Gallow´s Tree

Začínáte u jakéhosi vchodu do země. Nevšímejte si ho, je tam pro zmatení nepřítele a použijete ho až později. Otočte se doleva a pokračujte dokud nedoběhnete k okraji propasti. Když si stoupnete pravým bokem ke skále, uvidíte na druhé straně propasti, přímo před sebou, šikmou bílou skalní stěnu - váš cíl. S rozběhem na ni skočte. Před sebou uvidíte římsu. Vyskočte, chytněte se a ručkujte trpělivě doleva, kolem rohu až nakonec. Tam se pusťte. Lara dopadne na další šikmou stěnu a sjede po ní, ale nespadne. Otočte se doprava a jděte až na kraj. Naproti, nedaleko od vás, je ještě jedna šikmá stěna. Ano, tušíte správně, skočte na ni a nelekněte se. Lara po ní sjede dolů a pokud se včas nezachytíte, spadnete na dno propasti. Pokud chcete první Tajemství, tak se teď musíte vzdát dalšího postupu. Pusťte se a dopadnete o úroveň níž. Když se otočíte doprava, spatříte ústí jeskyně. Je nepravidelné, takže se do něj asi napoprvé nestrefíte, nicméně pokud Tajemství skutečně chcete, musíte tam skočit. Uvnitř najdete i velkou lékárničku.

Seskočte z jeskyně na dno propasti a podívejte se šikmo vlevo. Při trošce snahy spatříte ústí chodby v protější stěně. Každopádně šikmo vlevo zamiřte, onu chodbu dřív nebo později najdete. Vyvede vás ven na místo, kde jste začínali. Opět tedy skočte přes propast atd. atd. až se ocitnete na šikmé ploše, po níž jste sklouzli a na poslední chvilku se zachytili. Teď se ale nepouštějte. Ručkujte doprava kolem rohu a pak se pusťte...a hned se zase chytněte o římsu níž. Vytáhněte se do chodby, prolezte na druhou stranu a dojděte na malý výstupek vpravo. Když se otočíte doprava, spatříte na druhé straně ústí chodby. Přeručkujte tam po klenbě nad vámi a pokračujte chodbou vlevo. Než to uděláte, podívejte se vpravo: najdete lékárničku.

Jakmile se dáte vlevo, sjedete ke s stromu s oběšencem. Pokecejte si s ním. Pak, patříte-li ke sběratelům Tajemství, tu na vás čeká úkol. Zacouvejte ke vchodu na prostranství a otočte se vpravo. Nic moc asi nevidíte. Dejte se přesto doprava, až ke zdi. Otočte se doprava, vyskočte a zachytněte se okraje šikmé stěny. Vytáhněte se nahoru a jakmile Lara stojí, skočte salto dozadu. Ocitnete se na sloupu s tajemstvím. Vida, je odtud pěkný výhled a zatím vás nikdo neotravuje, takže si prohlédněte celou plochu. Vedou z ní dvě cesty, jedna doleva, druhá pod sloupem doprava. Tam tudy musíte pokračovat. Seskočte do výchozí pozice a zamiřte vpravo. Pokud se budete držet co nejvíc u sloupu, nic by se nemělo stát. Čím blíž ke studni budete, tím větší riziko, že za sebou uslyšíte ránu - to jeden z otravných ohnivých mužíků vyrazil vztekle po vaší stopě.Ve vchodu do jeskyně se před nízkým otvorem otočte vlevo a jukněte nad sebe. Na stropě jsou příčky vedoucí do chodby. Přeručkujte po nich vstříc netopýrům. Chodba brzy skončí, vyskočte a vytáhněte se nahoru. Ocitnete se vysoko nad plochou s oběšencem. Pod vámi je studna, do níž jako Tarzan (nebo Vinetou?) skočte. Pod vodou plavte na první křižovatce vpravo, na další opět vpravo, pak vlevo a na konci, když už to vypadá, že jste ve slepé chodbě, vyplavte nahoru na hladinu.

Pokud jste ve vodě čelem ke srubu, po levé straně od mola je skála z níž skočte před srub na pevnou zem. Teď se podívejte doprava. Uvidíte šikmou stěnu vedoucí do vody. Skočte před ni do vody a zkuste po této šikmé skále vylézt. Jakmile Lara začne sklouzávat zpátky, skočte salto dozadu - ocitnete se vedle srubu. U země najdete díru, tou vlezete do srubu, kde najdete lékárničku a v zásuvkách gumu (Rubber Tube). Seberte ji, guma se vždycky může hodit.

Vraťte se před dům, na hlavní molo. Odtud se ladným skokem přeneste za hráz do druhé části jezírka a společně s krysami vylezte ven. Chodba ve skále vás zavede zpátky k oběšencovu stromu (částečně budete muset po čtyřech).

Utíkejte dopředu, po levé ruce nechejte chodbu, kterou jste ke stromu přišli poprvé, a brzy narazíte na další úzký vchod. Proplazte se jím a vylezete na malém prostranství. Pokud vás pronásleduje dotěrný malý zmetek od studny, jednejte rychle. Tak jako tak pokračujte ještě kus doleva až do jeskyně pod věží. V mlze tam najdete Pitch Fork. Zkombinujte Pitch Fork s Rubber Tube a máte prak. Vylezte z jeskyně a vyšplhejte na dřevěný chodník nad vámi. Stoupněte si před dřevěné zátarasy do věže. Použijte prak, Lara bude vědět co dál.

Vstupte do věže a seberte, co najdete - hlavně Iron Clapper nalevo. Skočte do díry. Na konci chodby vylezte, ocitnete se na dalším prostranství. Hned u východu je zeleně osvětlená místnost v domku - u stolu tam najdete louč. Pak pokračujte směrem na prostranství. První domek nalevo skrývá lékárničku. V jednom z domků napravo hoří louč, o tu si zapalte svoji louč. Až z domku vylezte, dejte se doprava, narazíte na další vchod do země. Slezte dolů. V chodbě se dejte doprava, na další křižovatce doleva (doprava se dostanete k poslednímu Tajemství) a pak doprava. Pokud jste se rozhodli stavit se pro Tajemství, dostanete se ke špičákům, nad nimiž je propadající se podlaha chodby (na tu jste ovšem, díky tomuto návodu, nevběhli). Klekněte na všechny čtyři a proplazte se doprava až na konec bodců a dál - dostanete se k lékárničce a Tajemství. Nu a teď se vraťte na křižovatku a dejte se doleva.

Až doběhnete ke kořenům stromu visícím ze stropu, zapalte je, odhoďte louč a seberte srdce. Pak vás čeká film. Po jeho skončení najdete v chodbě, kterou odešel otec Dunstan, malou lékárničku.

Dál ale nepokračujte. Vraťte se kudy jste do podzemí přišli. Od díry se na prostranství se dejte vpravo do mírného kopečku, doběhnete ke dveřím. Po pravé ruce je otvor, dejte do něj srdce. Dveře se otevřou a vy vstupte. Pak pokračujte chodbou až nakonec a pořád dál, není kam odbočit.Doběhnete na most, kde vás opět pokoušou netopýři. Seberte lékárničku a na konci zahněte vlevo. Vlezte do chodby, na jejím konci se vytáhněte nahoru, pokračujte ještě kousek a ocitnete se v labyrintu.

Labyrinth

V labyrintu se dejte doleva, doběhnete až ke třem panelům ve zdi. Když je zasunete v pořadí prostřední, levý a pravý (při pohledu na ně), probudíte skupinu téměř neviditelných kostlivců. Budete se muset projít mezi nimi tak, aby vás nesekli svými meči. Takže: stojíte-li čelem k panelům, jděte úkroky doleva, tam se otočte čelem k lavicím. Podél zdi dojděte až k druhé řadě a podél ní jděte doleva-ale ne až ke zdi, tam je kostlivec. Zamiřte vpravo, po pravé ruce uvidíte dřevěný sloup-mezi ním a zdí je mezera. Tou se protáhněte a jděte podél následující lavice vlevo, až se ocitnete před poslední. Dejte se podél ní doleva a obejděte ji až do dveří v pravé zdi. Čeká vás tam tajemné setkání.

Jděte ke kouli na lavici, kterou přízrak otočil, a použijte akci. Lara si od tam vezme pytlík s masokostní moučkou (nebo něco takového:-). Vraťte se opatrně mezi lavicemi k panelům a k nádobě vlevo od nich. Nasypte do ní obsah pytlíku - zbavíte se kostlivců a na opačné straně místnosti se otevřou dveře. Projděte jimi, ale než se sklouznete šikmou chodbou vlevo, vylezte po zdi před vámi, dostanete se do slepé chodby, na jejímž konci je páka. Zatáhněte za ni, otevřete dvířka v místnosti, kde jste vzali pytlík s prachem z kostí. Zamiřte do ní, za dveřmi zde najdete slepou chodbu, na jejímž konci je ve zdi otvor. V něm je První tajemství.

Nyní zamiřte k šikmé ploše. Sjeďte dolů, ocitnete se u díry, do které skočte. Lara proletí vzduchem a spadne do jezírka se zelenou vodou. Vylezte z jezírka, stanete se svědky další zajímavé scény. Dejte se po rampě nahoru, vstupte do prvního vchodu na který narazíte. Chodba vás zavede k mostu. Po levé straně mostu chybí zábradlí. Skočte tedy přes lávu na protější stranu, přeručkujte kolem rohu a vytáhněte se do volného prostoru. Otočte se a skočte na vystupující kus lávky naproti, chodba vlevo vás zavede k druhému Tajemství. Stejnou cestou se vraťte na most, utíkejte na jeho konec a zatáhněte za páku. Most se otočí a vy pokračujte chodbou dál.

Dostanete se až do místnosti s dalšími rampami (trochu nuda, že?) a po nich vyběhnete k první odbočce. Vstupte, vyběhnete u dalšího mostu. Přeběhnete po něm a zatočte doprava po dalším mostě (na páku se vykašlete) Dostanete se až do další (ano, už je to tak!) místnosti s rampami. Utíkejte nahoru a vstupte do první odbočky. Vyběhnete u dalšího mostu. Na jeho konci vpravo seberte Bestiary (důležité strašně moc!) a přeskočte naproti na zbytek mostu. Pokračujte dál, doběhnete-hádejte kam? K rampám. Všimněte si shluku bílých světel, ty vám ukážou cestu ven. Z přízemí, kde je lékárnička, vyskočte a vytáhněte se na rampu. Na jejím konci si všimněte naproti ve stěně otvoru a vpravo nad vámi příček. Šikmo na ně skočte a doručkujte k chodbě, pusťte se a opět se chytněte. Proplazte se po čtyřech až k díře, v níž jsou bodce. Ručkováním se jim vyhněte a pokračujte chodbou až k Tajemství. Teď se vraťte zpátky a z pozice, ze které jste skočili na příčky, přeskočte s napřaženýma rukama na rampu naproti. Z ní skočte na další vyšší rampu na druhé straně. Po ní se dostanete až nahoru, kde je vpravo šikmá chodba dolů. Vstupte a jeďte.

Na konci chodby vstoupíte do labyrintu, kterým probíhá Hell Dog vypadající jako kaňour. Když budete rychlí a budete sledovat světla, nemusíte se s touto obludou vůbec potkat. Utíkejte tedy labyrintem rovně, přeskočte díru a za ní se dejte vpravo. Tak získáte náskok a dál už to zvládnete sami – stačí jen sledovat světla, která vydají za sebelepší návod. Na konci sjedete do tmy. V místnosti se podívejte, kde je lékárnička, seberte ji a vstupte do tajné chodby se zářivými stěnami

Old Mill

Zahněte vlevo do chodby. Pokračujte chodbou, přeskočte přes díru a pak se ocitnete na křižovatce. Doleva se dostanete k netopýrům, malé lékárničce a hořící louči. Vpravo pokračujte. Ocitnete se na velkém pros(t)ranství s lanem. Mezi námi, tohle je jedna z nejhorší pasáží v TRCH, totální otrava a opruz. Ale možná, že právě vám sedne. S rozběhem skočte na lano, chytněte se a rozhoupejte se (nejspíš klávesa vpravo od té, kterou si dřepáte). Musíte být rychlí, protože vám důvěrně známí malí „smradi“ vás otravují. Na laně se otočte o 180 stupňů a skočte na plošinku v levého rohu. Najdete tam louč. Skočte dolů k ústí chodby, kterou jste do této oblasti přišli. A utíkejte chodbou na křižovatku, pak doprava (pokud jste tam byli, je to ta chodba, kde byli netopýři) až narazíte na netopýry a další křižovatku. Doprava pro lékárničku, doleva k hořící louči, kde si připalte tu svoji. Pak se vraťte na prostranství a skočte k oněm dvěma zmetkům. Ohně se tahle vypečené dvojka bojí a začne zběsile pobíhat. Hoďte jim louč k nohám tak a ponechejte je osudu a šílenství. Všimněte si zde, jste li čelem ke zdi, po levé straně úzkého prostoru pod převisem. Dá se do tudy proplazit až k prvnímu Tajemství. Vraťte se do výchozí pozice, znovu skočte na lano a tentokrát se otočte vlevo. Uvidíte bránu s mříží.

Z pořádně rozhoupaného lana tam skočte, ulomte kus mříže (má jinou barvu) a opět seskočte do výchozí pozice. Znovu na lano (trapné) a tentokrát vás čeká ještě horší skok. Vpravo od mříží uvidíte převis a pod ním se táhne úzký prostor až daleko doprava. Na levé straně se rozšiřuje. Vy musíte skočit a zachytit se okraje chodbičky, přeručkovat vlevo k rozšířenému místu, vytáhnout se dovnitř a po kolenách se plazit chodbou dokud si nebudete moci stoupnout. Chodba vás dovede až ke vstupu do dolů, kde najdete lékárničku a hlavně, vyloupnete z kamenného uzávěru uhel (Chalk). Pak se vrátíte až do kaňonu, kde vás otec Dunstan zanechal. Z chodby do něj ústící zahněte vlevo a dojdete až k tmavé desce na zemi. Použijete Chalk a Lara začne malovat ochranný symbol proti zlu a démonům. Čeká vás další pasáž, na jejíž průběh nemáte vliv. Po jejím skončení utíkejte rovně a skočte do chodby dolů.

Po další scénce zamiřte k domu, v němž zmizel na koni váš úhlavní nepřítel - Vladimir Kaleta. U domu se dejte doprava. Proběhněte mezi stavbami a držte se pořád vpravo, až se dostanete k potoku tekoucímu pod mlýnské kolo. Na druhé straně vidíte chodbu, přeskočte tam a pokračujte, dokud se neocitnete na prostranství s mlýnem.

Vlevo najdete dvě chodby. Levá z nich je zaplněná vodou, na druhé straně nejde vylézt. Proto utíkejte podél skály o kus dál a najdete větší jeskyni, z níž vede malá chodba. Proplazte se tudy a ocitnete se v chodbě, kde hoří oheň. Pokud máte životy na max, proběhněte rychle ohni a skočte vlevo do vody. To bylo o fous. Vylezte směrem k ohňům a vezměte si tajemství. Znovu skočte do vody, na druhé straně vylezte a chodbou s vodou se dostanete zpátky na začátek prostranství s mlýnem.

Teď skočte do vody a dejte se vlevo, podél dna. Všimněte si klece u dna. Vplujete do nejnižší úrovně dna, která zlatě září. Za zatáčkou uvidíte hromadu zlata, kterou hlídá rudý démon. Na hromadě je peníz, ten musíte v okamžiku, kdy je démon daleko, vzít. Jakmile to uděláte, začne po vás démon jít. Zamiřte ke kleci, použijte na ni zlaťák a dívejte se, co se stane. Pak doplňte životy a vzduch a vraťte se ke hromadě zlata. Pokračujte dál až tam, kam vždy plaval démon. Chodbou proplavte nahoru do útrob mlýna. Vylezte z vody do chodby.

Teď vás čeká zkouška rychlosti. V hlavní místnosti mlýna utíkejte vlevo po schodech až ke kolu s držáky, kterým pětkrát, šestkrát otočte. Přesuňte se rychlostí blesku k levé zdi a podívejte se naproti. Uvidíte z boku zdi vystupovat tyč. Rozběhněte se, skočte, chyťte se tyče, otočte se na ní a ve správném okamžiku skočte dál na plošinu. Tam se okamžitě otočte vpravo, přeskočte za roh na další plošinu a otočte se vlevo. Klekněte na čtyři a prolezte na poslední chvíli vchodem, který se pomalu zavírá. Dřevěná dvířka, která jste kolem vytáhli nahoru, sjedou dolů a vy už tudy nebudete moci zpátky. Za nimi vás čeká pár netopýrů. Dojděte až nakonec, ale ne abyste se svezli dolů. Otočte se vlevo a vyskočte nahoru, kde se zachytněte okraje další chodby. Vytáhněte se do ní, otočte se a spatříte páku. Skočte na ni a zatáhněte.

Tak, právě jste zastavili větrný mlýn. Teď se vraťte do oblasti s mlýnským kolem. Pokud stojíte u vchodu do této oblasti a čelem k domku, dejte se vlevo, podél skály. Narazíte na úzký vodní kanál. Vlezte do něj, po čase budete moci plavat. Po levé straně najdete místo, kde se dá z vody vylézt. Teď ale pokračujte kanálem pod vodou doprava, hodně dlouhou chodbou. Ta klesá a pak začne stoupat. Na první odbočce vlevo zahněte a vyplavete u posledního Tajemství.

Nyní se můžete vrátit zpátky a vylézt z kanálu vlevo. Chodba není slepá, vyskočte a vytáhněte se do vyšší úrovně. Pokračujte až na konec chodby, vylezete po čase nad mlýnem na místě, odkud je opravdu překrásný rozhled na celou oblast.Obzvlášť si všimněte prastaré střechy domu po levé straně. Zajímavým detailem je kupříkladu okno ve střeše. Na ně musíte skočit, což znamená, že pokud stojíte vpravo od díry, kterou jste na tuto vyhlídku vlezli, skočte doleva na kamennou plošinu. Z ní na okno ve střeše, odtam na stříšku nade dveřmi a odtud na další okno ve střeše. Pak se otočte vpravo, směrem k rohu domu. Na protějším stavení uvidíte další malou plošinku a otevřená dvířka na střeše. Skočte na střechu, zachyťte se rukama, vytáhněte se a vlezte pozadu po čtyřech do místnosti. Vlastně se do něj klasicky spusťte, opticky totiž klame a je to ve skutečnosti víc díra než chodba. V místnosti na pravé straně najdete kolo, kterým otočte. Ačkoli to zní neuvěřitelně a k velkému finále to má daleko, příběh tím vrcholí. S duchy je konec. Otec Dunstan vás vezme z ostrova a vás čeká poslední dobrodružství z Lařiny kroniky. Ale to až příště...

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 11 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 11 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvýkonnější konzoli na trhu?

Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvý…

Tak je to konečně tady. Vyšel Xbox One X, nejvýkonnější konzole na trhu a dlouho opěvovaný klenot Microsoftu. Je to opravdu dobrá herní mašina nebo přeceněný favorit?

17.  11.  2017 | | 11 N/A