Top Gear: Race the Stig – závodní neštěstí (mobilní recenze)

Pakliže alespoň občas zapnete televizi, asi vám neunikl pořád Top Gear, věnující se všemu, co se točí kolem aut. Ceny, výkony, tunning a testování. Když jsme na App Storu uviděli hru s názvem Top Gear: Race the Stig, těšili jsme se.

Jenže nastalo prudké vystřízlivění. Ačkoliv totiž hra vychází přímo z produkce BBC, a tedy bychom čekali podobný koncept, nablýskaná a rychlá fára, testování a skutečné závodění chybí, a hra nesoucí název Top Gear: Race the Stig se od televizní předlohy kompletně liší.

Nejde tu totiž o testování ani ježdění v nejluxusnějších vozech světových značek, nýbrž o arkádové a infantilní ježdění ve třech pruzích, kde se musíte vyhýbat různým překážkám – ostatním vozidlům, silničním, zábranám, provozu na křižovatkách, náhodně zastaveným karavanům a tak dále.

Doleva, doprava

Pakliže čtete Doupě pravidelně, pak si možná ještě vzpomenete na naší recenzi titulu s názvem Ninja Kid. Ptáte se, proč takovou hru zmiňujeme? Ač to bude znít trochu bizarně, protože v Ninja Kid běháte s ninjou a vyhýbáte se překážkám, Top Gear: Race the Stig je v podstatě jeho kopií, jelikož herní principy a koncept zůstal nezměněn. S autem budete uhýbat doprava či doleva, zároveň s ním ale můžete skákat či skrčovat se. Stejně jako v Ninja Kid.

Vedle sbírání penízků během hry slouží k získávání odměn výzvy

Naštěstí se hra nehraje pro nic za nic. Cílem je nasbírat co možná největší počet penízků, které se na virtuální dráze vznáší, za něž si posléze můžete nakupovat nová autíčka, vylepšení, a posouvat se tak ve hře dál (otevírat nové výzvy, power-upy, vozidla, atd.). Vedle sbírání penízků během hry slouží k získávání odměn výzvy, mezi něž patří například nasbírat určité množství peněz, 50x vyskočit, zůstat ve hře po dobu 2 minut a tak dále. Ty se neustále obměňují a představují tak hnací motor hratelnosti.

Jak již bylo řečeno, hru zpestřují rozličné power-upy – sem patří různé násobitelé získaných bodů, ochrana proti překážkám, a někdy se dokonce můžete z vašeho vozítka přemístit do vzduchu – přesněji řečeno osedlat kokpit letadla a sbírat penízky tam. Power-upy se vyskytují jednak na trati samotné, jednak si je můžete nakoupit před samotným závodem a rozumně jich využít.

Infantilnost nade vše

Jak už jsme naznačili na začátku, Top Gear: Race the Stig má se svou televizní předlohou po stránce stylu pramálo společného. Oproti nablýskaným fárům v televizi na vás ve hře čeká pestrobarevná infantilní grafika, která potěší děti, ale neuspokojí dospělé, natož pak hráče. Všechno hraje křiklavými barvami, je laděné do komična a ve finále tak úplně nefunguje. Spíš vás donutí přemýšlet nad tím, proč vlastně něco takového hrajete.

Klíčem k nedokonalosti technického zpracování je hudební znělka, která se neustále dokola opakuje a za chvíli vás pravděpodobně dožene k šílenství. Plusem budiž solidní plynulost titulu, která zaručuje, že vám z hlediska technického nebudou dělat problémy propady snímků a různé záseky. Na iPhonu 4 hra běžela naprosto plynule. Jenže k čemu to, když hratelnost za moc nestojí.

Ta hratelnost

Top Gear: Race the Stig obsahuje klasický model ovládání. Jelikož se v rámci hry pohybujete pouze ve třech různých pruzích, k přesunu mezi nimi stačí táhnout směrem vlevo nebo vpravo, pro skok auta nahoru a pro skrčení dolů, prosté a fungující. Power-upy si aktivujete buď před hrou samotnou anebo je seberete ve hře, takže odpadá starost dalších tlačítek a akcí.

Testováním různých mobilních her jsme došli k prostému závěru – mobilní hra, která nemá dobrou hratelnost, nemůže uspět. Top Gear: Race the Stig je přesně toho příkladem – počínaje stále se opakující hratelností s otravnou muzikou, přes vysoce nastavenou obtížnost (zůstat ve hře déle jak dvě minuty vyžaduje opravdu cvik) a ujeté prvky v podobě skákání a skrčování se s autem, nevzhlednou grafikou konče. Znalci televizního pořadu alespoň ocení skryté vtípky a odkazy na TV show.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Závodní | Závodní arkáda
Výrobce: BBC Worldwide
Začátek prodeje: 14. března 2014
  • Odkazy z Top Gearu
  • Grafické ztvárnění
  • Hratelnost
  • Stereotyp
  • Obtížnost

Od BBC a Top Gear jsme čekali mnohem víc než hloupě vypadající a špatně hratelnou věc, která vás po pár okamžicích – pakliže jí vůbec dáte šanci nebo u ní vydržíte alespoň pár vteřin - přestane bavit. Tvůrce šlechtí fakt, že titul můžete stáhnout zadarmo. A jeho smazání taky nic nestojí.

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a můžete ji stahovat zcela zdarma z Google Play a AppStore.

Diskuze (5) Další článek: Druhá epizoda z Burial at Sea DLC ve startovním traileru

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,