Torment: Tides of Numenera - Renesance žánru

vytisknout velikost písma
Přišla doba návratu klasik. Po Wastelandu nás snad čeká i skvostný Torment.

Když jsem se poprvé dozvěděl, že Brian Fargo chystá duchovní pokračování Planescape Torment, musel jsem zamáčknout slzu. Popravdě, mám rýmu a kapesník je celý zašpiněný, tak mi ani nic jiného nezbylo.

Kdo ze starých herních pardálů by neznal nejslavnějšího herního Bezejmeného a jeho společníka Morteho! Létající lebku a veselého společníka u snídaně, který vydal za dva toustovače. Torment je zpět, ale na stará dobrá místa můžeme zapomenout. Což se může ukázat jako výhoda, protože na dokonalé věci se nemá šahat.

ahfVi6k.jpg

Torment bohužel nebude sequel/prequel/reboot/restart ani nic jiného, co známe z Planescape. Jedná se o nový svět navržený Monte Cookem. Bude mít nová pravidla a systém, ale i přesto chce být duchovním nástupcem výše zmíněného Planescape Torment.

Jaké to bude?

Bude to hluboké. Ocitáme se na Zemi miliardu let v budoucnosti. Za tu dobu na ni působilo osm civilizací. Pokaždé, když měly ve svém vývoji na dosah božství, záhadně zmizely. Teď se dostává ke slovu devátá civilizace. Nikdo neví, co se stalo s předešlými obyvateli světa. Zbyly jen mýty, legendy a prastaré monumenty, které je připomínají.

 

Rozhodování hráče, jak se zachová v různých situacích, bude mít následky

 

Ve světě působí několik stran. Věřící pomatenci vedení Papežem, jenž bude válčit proti národu ze severu, který má být nositelem starého kultu Gaians. Křižáci, kteří budou vést válku proti každému, kdo nebude mít lesklé mečíky jako oni.

Torment-Planes-of-Numenera-Offers-Details-on-Companions-Backer-Only-Store-2.jpg

Díky tomu můžeme odvodit několik rozdílných kultur a náboženství, stejně jako v Planescape, kde měli například Spalovači svůj vlastní pohled na smrt.

Rozhodování hráče, jak se zachová v různých situacích, bude mít následky. Tvůrci nechtějí klasické rozdělení řešení událostí na dobrý/zlý/ošklivý. Budeme jich mít víc, bez morálního dopadu na hráče. Soudit nás budou lidé okolo, ale ne na základě našich motivací, ale na důsledcích našich akcí.

Bude to obrovské. Samotná mapa musí vydat za všechna slova. Budeme nacházet a prozkoumávat různorodé vesnice. Jedna bude plná zombie, v další budou obyvatelé zotročováni umělou inteligencí z dávných dob. Tvůrci si meze nekladou a doufáme, že vše poskládají uvěřitelně a chutně tak, aby vše pasovalo do atmosféry světa. Snad z toho nevzejde něco, co vařil Láďa Hruška.

y6svx0S.jpg

Bude to pěkné. Samotná ukázka ze hry, která má do vydání ještě rok čas, vypadá přesně tak, jak si staromilci izometrických RPG představují. Je to jako starý Torment, akorát uhlazenější a vyrobený do dnešní doby.

Ukázky ze hry a screenshoty vypadají parádně. Tohle je přesně to, co staří hráči izometrických RPG chtějí. Stejnou hratelnost a nový příběh, tentokrát vylepšený o hezčí grafický háv. Proč také ne, když máme jednadvacáté století.

V jedné z ukázek můžeme sledovat postavu v plášti, která se nachází v prostředí inspirovaném biomechanickým surrealismem, vytvořeným švýcarským umělcem H. R. Gigerem. Místo budí nervózní atmosféru a moc tomu nepřidávají pohasínající svíčky, které místnost osvětlují. Plášť na hrdinovi přestává vlát a začíná splývat s tmou, v tom se v rohu něco pohne…

torment-tides-of-numenera-30690-1920x1200.jpg

Atmosféra hustá jako mlha u rybníčku Brčálník

Bude to dlouhé a bude to ukecané. Ti, kteří mají problém přečíst si povinnou literaturu, mohou na tento epos rovnou zapomenout. K tomu, aby něco takového vzniklo, je zapotřebí hodně dobrých spisovatelů a ne uklizečka z Bethesdy, proto potěší návrat dvou ze tří hlavních spisovatelů PS: T, a to Colina McComba a Monte Cooka. Příběh bude opět na filozofickou notu. Vzpomínáte na Raveninu otázku v bludišti? Co změní charakter člověka? I zde se dočkáme podobných otázek, které trápí lidstvo od jeho vzniku. Co je smysl života? Jsme ve vesmíru sami? Je to zelené v lednici ještě k jídlu?

Hudbu vytvoří Mark Morgan, který také pracoval na PS:T a samozřejmě se nevrací nikdo menší než samotný Brian Fargo, který nedávno vypustil do světa Westeland 2. Jeho tým nyní pracuje na další legendě, kterou chce oživit. aby připomněla hráčům, jak kvalitní RPG se dříve dělaly.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu vyráží dech (galerie)

Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu …

Akční fantasy thriller Hellblade možná plachtí u většiny pod radarem. To by ale byla osudová chyba.

23.  7.  2017 |
10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switch ještě počkat

10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switc…

Nintendo Switch je velmi zajímavá konzole, což nás inspirovalo k článku o tom, proč byste si tuto konzoli měli koupit. Z jiného úhlu pohledu však trpí mnoha chybami, kvůli kterým byste si ji naopak určitě kupovat neměli.

17.  7.  2017 | | 5 N/A
Apple znovuobjevil rozšířenou realitu. Vývojáři už předvádí parádní aplikace

Apple znovuobjevil rozšířenou realitu.…

Apple pravděpodobně přetransformuje další důležitý segment - rozšířenou realitu.

16.  7.  2017 | | 2 N/A
Virtuální realita na E3: nejzajímavější pecky veletrhu

Virtuální realita na E3: nejzajímavějš…

Na letošní E3 se nezapomnělo ani na fanoušky virtuální reality. Na konferencích se jim sice nevěnovalo valné množství pozornosti, ale i tak se mezi oznámenými tituly objevilo pár dobře vypadajících kousků. Je libo pecky od Bethesdy jako je Fallout nebo Doom ve VR? A co takhle nějaké exkluzivity na PSVR? To všechno tady najdete.

14.  7.  2017 |
10 důvodů, proč běžet do obchodu pro Nintendo Switch

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro N…

Nintendo Switch představuje nový svěží herní zážitek, který se velmi liší od hraní na Xbox One a PS4. Přinášíme vám 10 důvodů, proč byste si tuto konzoli měli koupit.

12.  7.  2017 | | 16 N/A
Herní agenda: výhled na sportovní a závodní pecky roku

Herní agenda: výhled na sportovní a zá…

Jako každý rok nás čeká na podzim nálož sportovních her. Čeká nás letos nějaké extra překvapení, nebo prostě dostaneme „jen“ další díly již zaběhlých značek? Čtěte dál a dozvíte se více!

20.  7.  2017 |
Wolfenstein: The New Order, aneb proč rádi střílíme nácky (galerie)

Wolfenstein: The New Order, aneb proč …

Wolfenstein: The New Order nám v roce 2014 připomněl, že zabíjení nacistů je jednou z nejzábavnějších herních činností. Připomeňme si ho galerií před tím, než vyjde druhý díl.

včera | | 6 N/A
Humble Bundle má vynikající nabídku na hry od Telltale

Humble Bundle má vynikající nabídku na…

Slevové akce na hry jsou běžné a občas máte dokonce pocit, že se prodejci snad zbláznili. Momentálně se to stalo obchodu Humble Bundle, který prodává hry od Telltale za vynikající ceny.

20.  7.  2017 |