TORN – single nebo multiplayer hra?

Nedávného oficiálního představení technologie LithTech 3.0 využili i vývojáři ze společnosti Black Isle Studios pro představení svého nejnovějšího titulu - hry Torn. Tato 3D fantasy hra se bude odehrávat v obrovském realistickém světě a měla by být vizuálně postavená právě na enginu LithTech. Autoři o ní hovoří jako o mixu her Fallout a Planescape Torment.
Společnost Black Isle Studios patří bezpochyby mezi špičku vývojářských týmů světa. Aby ne! Vždyť z její dílny pochází úspěšné tituly Planescape Torment, Fallout či Icewind Dale. Po nedávném dokončení datadisku Heart of Winter právě pro hru Icewind Dale, se rozhodli potěšit své fanoušky další hrou – 3D fantasy single i multiplayer RPG - TORN.

Pro ohlášení svého nového projektu si vybrali tvůrci opravdu ten nejlepší moment – konferenci herních vývojářů, která se jen tak mimochodem konala San Jose. Společného toho však má hra s touto konferencí více – představen zde byl totiž i zcela nový herní engine Lithtech 3.0 na kterém bude postavena.

TORNTORN

Nevím z jakého důvodu, ale autoři zprvu odmítali sdělit jakékoliv podrobnosti o příběhu hry. Z toho lze snadno usoudit, že vše je zřejmě ještě v plenkách a že vývoj hry TORN bude ještě nějaký ten pátek trvat. Přesto se však několika zahraničním novinářům podařilo vymáčknout z hlavního designéra hry Davida Maldonada alespoň nějaké ty informace: Celá hra se bude odehrávat v obrovském království Orislane ležícím východně od poloostrova Agathe. Tato země se bude dělit na devět velkých provincií a samozřejmostí je několik skrýší různých monster a vůbec všelijaké havěti. Hráč se ocitne ve hře jako obyčejný pobuda pronásledovaný zlým osudem, který dlouhá léta putoval po celém poloostrově Agathe. Co a jak bude dál, zatím není jasné, autoři však nepřímo naznačili, že na nás čeká spousta zvratů a zajímavých rozuzlení. V příběhu celé hry by se měla taktéž lineárně prolínat většina soubojů, jaké jen známe – života se smrtí, zla s dobrem, utlačování se svobodou.

TORNTORN

Protože se neustále rozmáhají velké multiplayerové výrobky, musela se i firma Black Isle Studios přizpůsobit tomuto stávajícímu trendu. Hrát se tedy bude dát i přes internet. Celý systém hraní je velice podobný ostatním produktům, za zmínku stojí snad jen dvě věci. Tou první je šest vlastností, které budou určovat celkovou povahu a charakter vámi zvolené postavy. Druhou a neméně potěšující je naprostá volnost, kterou chtějí autoři dát případným hráčů. Budete-li tedy chtít někomu useknout hlavu, nemusíte brát zřetel na to, jestli je červené či třeba modré barvy, jestli je jeho karma kladná či záporná (to ovšem neznamená, že budete moci dělat naprosto vše, co se vám zlíbí)

Jedno však hře naprosto očividně schází – a je to jistá dávka perspektivy. Bohužel, ale nevidím v tomto projektu nic, co by ho odlišilo od předchozích titulů společnosti Black Isle Studios. TORN je spíše mix her předchozích, což by nemuselo jistou skupinu hráčů zrovna potěšit. Hovořit za vše může styl hry, který má být ze 75% stejný jako u her Planescape Torment a Icewind Dale (pozor, toto jsou slova samotných tvůrců). Systém bojů je zase prakticky shodný z hrou Fallout. Někteří hráči však jistě najdou dostatek rozdílů mezi všemi tituly, aby mi můj názor vyvrátili.

Je jasné, že hra TORN je teprve v prvopočátcích vývoje. Na všechny, kteří se na jejím vývoji podílejí, tedy čeká ještě velký kus práce. No a pokud budou mít dostatek štěstí, mohla by hra TORN dosáhnout alespoň úspěchů svých starších sourozenců.

TORNTORN
Váš názor Další článek: Nikdykde – Nevěřte metru. Za žádných okolností.

Témata článku: , , , , ,