Total War Warhammer: totální válka ve fantasy světě

Série Total War poprvé opouští historické reálie našeho světa a hodlá změnit nastavená pravidla v epických bitvách zasazených do světa Warhammer!

Creative Assembly potřebovali změnu. V posledních dílech Total War to bylo jasně vidět a odbočka k Alien: Isolation tomu jen napomohla, ale to neznamená, že by zapomněli na svoji největší značku. Nápad vykašlat se na naše krvavé dějiny a vlítnout do jiného světa plného bitev zde už byl. Vzpomeňme na fanouškovské modifikace, kdy jsme mohli hrát za Gondor a masakrovat půlčíky, ale tentokrát nepůjde o mod, zelení orkové mají plnou podporu Strany zelených a licenci Warhammeru.

Tisíc národů, knížku do ruky

Tentokrát budeme mít na výběr „pouze“ ze čtyř hratelných frakcí. Klasické lidské bojovníky, jenž dnes nikoho nenadchnou. Většina armády bude podobná jednotkám z Medievalu. Jejich jednou z mála zajímavostí bude jízda na grifech, která působí majestátně, dále v strojích hromadného ničení a samozřejmě v Gandalfovi… tedy, pardon, v kouzelnících.

2954386-twwh_chaos_gorebeast_chariot_no_logo_1445438288.png470459-total-war-warhammer-1920x1080.jpg568150-total-war-warhammer-gameplay-walkthrough-greenskins-campaign-pegi-1920x1080.jpg

Další národy už jsou zajímavější. Nemrtví, kteří se více podobají těm správným vládcům kostí z Heroes of Might and Magic, než Pattinsonovi. A budou mít kostěného draka.

Trpaslíci, znáte z filmů, ti budou sázet na hrátky s ohněm a střelným prachem, mnoho nepřátel zařve, než se vůbec přiblíží a když už se to některým povede, jejich zbroje a štíty jsou silné: „Shield wall!“

A v neposlední řadě tady máme tlupu orků a goblinů. Budou zelení a bude jich hodně.

APhpfcsbSX-n.jpg

Můžeme se těšit i na Chaos, ale ti zůstanou nehratelní a budou pouze otravovat na mapě. Samozřejmě, že s příchodem různých DLC a rozšíření dostaneme nové národy, nějak ty peníze tvůrci musí vydělat.

Na velikosti záleží

Kromě klasických malých jednotek a trpaslíků zde budeme vládnout i obřím jednotkám, a když říkáme obřím, myslíme tím obry. Tyto unikátní jednotky jedním dupnutím zlikvidují obranné řady nepřátel, máchnutí kyjem udělá díru v obraně pro jízdu, nebo tlupu rozdováděných zlobrů.

Obří pavouci, draci, wyverny, máme se na co těšit. Další rozšíření taktických možností na mapě, do kterého nám poprvé v sérii vlítnou i létající potvory. Dobývání měst dostane novou „výšku“.

SRP5c0d64_new_totalwar_wh_steamtank_1434013263.pngtotal_war_warhammer_screen_1.jpgtw_warhammer_11.jpg

Aby toho nebylo málo, tak nám vstoupí na bojiště ještě magie. Tu získají naši hrdinové přes řetězce úkolů, ale bude to stát za to. Jedno kouzlo na zničení nepřátelské kavalerie? Proč ne. Snížení morálky, nebo naopak zvýšení té naší. S kouzly ale budeme muset šetřit a rozhodnout se, kdy je správné je využít.

Tahová strategie

Total War není pouze o bitvě v reálném čase, ale hlavně o tazích na mapě světa a správném managementu měst. Krajina na mapě kampaně se mění, podle toho kdo jí vládne. Orkové se prohánějí na vyprahlých pustinách, sem a tam nějaká sopka nebo šutr, zatímco trpaslíci ovládají zasněžená pohoří,  do kterých vytesaly mocná města.

totalwar_wh_dogfight.png

Postupem vašich armád se města budou graficky měnit podle toho, kdo mu zrovna vládne. Trpaslické monumenty budou pokryty maskami orků a jejich charakteristickými rysy.

Bohužel zůstávají i regiony, kdy musíte ovládat tři až čtyři města, abyste je dostali celé pod svoji nadvládu. Snad bude rozvržení měst řešeno lépe, než v minulých dílech.

Tak trochu RPG

Legendárních hrdinů, kterých bude celkem osm (to vychází na dva pro každou frakci), budou disponovat třemi dovednostními stromy.  Pro kampaň, kde si budeme moci naboostovat rychlejší chůzi po mapě, větší příjem a podobně.

Bojový strom, zvětšení morálky, lepší útočný bonus, rozsah vlivu na okolní jednotky a nakonec vlastní strom, který bude mít vliv na rychlost našeho generála, jeho brnění, útok a další vychytávky, které potěší. O kouzlech pro hrdiny získané za úkoly jsme již mluvili. Našeho reka si tedy budeme moci řádně vyšperkovat k obrazu svému.

Wide_logo_1433243995.0.png

Technologický strom pro každou frakci je samozřejmostí. Každá ze čtyř bude mít svůj vlastní a to povede ke specifickému a rozdílnému hraní. Řadové generály si budeme moci přejmenovat a stejně tak zůstává možnost je jmenovat do úřadů a zvýšit jim tak atributy. Válečnou kořist tentokrát nezískáme pouze z plenění měst, ale i z řadových bitev na zelených lukách, či pod sopkou, máte-li rádi bitvy s epickým pozadím.

Obavy

Ano, pořád jsme tak trochu na pochybách, ne snad z nového světa, ale z klasických chyb, které se objevují s každým nově vydaným dílem.

CA vždy mělo problémy s UI a diplomacií, i když, která hra podobného formátu ne. Nezbývá než doufat, že zde nastane alespoň malinkaté zlepšení. Vždyť xenomorf v Alien: Isolation fungoval tak krásně živě a zákeřně.

Ne, nic si nenalháváme, všechno nakonec skončí, tak jak název napovídá: Totální válkou.

22357_total-war-warhammer-gaming-cyphe-2-1448469719.jpg

Stejně tak jsme skeptičtí k mapě světa, jelikož ta byla v minulých dílech sice pěkná, ale kousala se i na lepších strojích, nešlo v ní nikterak měnit grafické nastavení a tahy soupeřů byly předimenzovaně dlouhé, když muselo táhnout kvadrilion národů. Jistá jiskřička naděje je v tom, že zde by tolik národů být nemělo, takže doufáme, že knížku na tah soupeřů potřebovat nebudeme.

Hra je plánována na 28. dubna a nebudou chybět ani české titulky. 

Váš názor Další článek: Tom Clancy's The Division ve startovním traileru

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,