Trabi 2: Rozhovor s šéfem týmu PUPworX

Řezání zatáček v Trabi 2 se jen tak něco nevyrovná – to ví každý, kdo ji zkusil. Šéfa týmu PUPWorx Jiřího Filipoviče, jsme tedy ve chvilce jeho volna požádali o rozhovor. Pokud se vám Trabanti líbí a chcete vědět kdo stojí za jejich vývojem, máte právě nyní ideální příležitost :).
Trabi 2: Rozhovor s šéfem týmu PUPworX
Řezání zatáček v Trabi 2 se jen tak něco nevyrovná. Šéfa týmu PUPWorx Jiřího Filipoviče jsme požádali o rozhovor. Pokud se vám Trabanti líbí a chcete vědět kdo stojí za jejich vývojem, máte právě nyní ideální příležitost :).

Povězte nám něco o vašem týmu

PUPworX existuje už hodně dlouho. Já jsem do něj vstoupil po mém příchodu do Olomouce (začátek minulého školního roku). V té době tým ale na žádném větším projektu nepracoval - workoholici se z nás stali až nedávno :-).

V současné době máme tři programátory, dva grafiky a jednoho stálého externistu. Nyní se z nás stala firma, tedy přesněji řečeno sdružení.

Na jakých projektech jste již pracovali?

Po mém vstupu do PUPworX jsme začali pracovat na megalomanském projektu Tank. Měla to být tanková akce, kde by hráč cestoval zpět časem, aby zvrátil výsledek druhé světové války (kampaně měly být jak za Němce, tak za spojence). Tento projekt byl ale pro přílišnou grafickou náročnost nakonec zrušen (byl jsem asi jediný, kdo na něm skutečně pracoval :-().

Jak dlouho trval vývoj Trabantů? Kolik lidí se na něm podílelo?

Vývoj trval 16 měsíců s menšími přestávkami. Původně to měl být menší projekt, ale dost jsme toho museli předělávat a také jsme přidali spoustu funkcí, které jsme původně neměli v plánu. Zkrátka nás to nějak chytlo :-). Na Trabi II dělali tři programátoři, dva grafici a šest betatesterů. Hudbu nám dělal jeden externista. Také nám pomohlo několik lidí například se zvukovou kulisou hry a sháněním socialistických materiálů.

Hra je již hotová. Plánujete k ní vydat nějaké add-ony?

Rozhodně ano! Chceme přidat další tratě a vlastnosti programu. O všech add-onech budeme informovat na stránkách hry http://trabi2.pupworx.com.

Dlouho jste váhali nad způsobem distribuce. Co vás nakonec přimělo k tomu, že jste se rozhodli pro shareware?

No, asi první věc je, že náš hardware už rezne a rádi bychom upgradovali... Problém č. 2 jsou naši drazí rodičové - je pro ně totiž nepochopitelné, že jsou jejich ratolesti ochotny pracovat několik hodin na počítači, když se škole věnují silně sporadicky... Argument, že někde na Internetu jsme slavní, na ně příliš nezapůsobí... takže to chce PRACHY! No a nám samozřejmě také prospějí... A proč cena 50Kč? Nižší by už totiž asi nešla a vyšší dávat nechceme. Jsme všichni studenti, co žijí jen z kapesného, takže hry za 1500 jsou pro nás naprosto nedostupné. A my chceme, aby si naši hru také někdo koupil a aby ho to moc nestálo.

Je vidět, že nejste s vašimi PC příliš spokojeni. Na jakých strojích hra vlastně vznikala?

No, naše stroje nepatří zrovna mezi hi-tech. TEK dělá v 3D studiu na 14" monitoru, Al!eN má zase 32MB RAM a 20MB volných na HDD. Celkově naše sčoty předou od 200 do 300MHz.

Co plánujete do budoucna? Dočkáme se Trabi 3 nebo přesedláte na jiný žánr?

No, kromě nějakých menších her na zakázku plánujeme jeden velký projekt, ale ten zatím držíme v tajnosti. Jestli bude Trabi 3 vážně nevím, ale je to dost dobře možné. Určitě by to už ale byla plně 3D hra.

Koníčky mimo Trabantů? :)

No, pokud mám mluvit za sebe tak motorka a hospoda :-). Co se ostatních členů týče, nejsem dost dobře schopen odpovědět, protože náš tým je skutečně velmi různorodý :-).

Kde se zrodila myšlenka na Trabanty?

Napsat Trabi 1 byl nápad mého bratra (nyní grafik Chittaprassat). Tenkrát jsem toho ale moc neuměl... nicméně byla to má první trochu delší a kompletnější hra. Ke stvoření Trabi II jsme se dostali, když jsme zrušili projekt Tank. Tenkrát jsme chtěli jen přepsat Trabi 1 do SVGA. Měl to být projekt na jeden až dva měsíce. Když jsme ale viděli, že jsou Trabici dost hratelní, pokračovali jsme ve vývoji dál... no a výsledek dnes můžete vidět :-).

Proč hra neběží pod Windows?

Právě proto, že to měl být malý projekt. Chtěli jsme napsat Trabanty a přejít pod Visual C++. K tomu se ale dostáváme teprve teď. Nutno podotknout, že kdyby jsme s vývojem začali pod Win32, byli by Trabanti mnohem dříve, protože Pascal není příliš stavěný na takto velké a náročné projekty...

Kolik je vám let?

Já jsem nejstarší - je mi 18. Al!eN má také 18, TEK a Kajisco 17 a Chittaprassat 16.

Oj, to jste mladí. Jaké máte plány do budoucna? Chcete se stát profesionálními programátory či ještě lépe herními vývojáři?

Máme celkem vysoké ambice - myslím, že mluvím za všechny, když řeknu, že se tím chceme živit. Otázka je, jak dlouho to vydržíme :-). V současné době jsme všichni na střední (která nás silně okrádá o čas :-)), takže to máme celkem těžké. No až budeme mít svou kancelář (+ sekretářky :-)) a volno 24 hodin denně, tak se nám snad bude makat líp.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 123 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

21.  2.  2018 | | 15 N/A
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

21.  2.  2018 | | 18 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |
Monster Hunter World: pořádné lovecké RPG (recenze)

Monster Hunter World: pořádné lovecké …

Kultovní Monster Hunter se vrací pravděpodobně v nejlepším dílu série.

15.  2.  2018 | | 5 N/A