Je to tak! Master of Orion 3 již není pouhou přízemní fámou, ale byl oficiálně potvrzen a je vyvíjen ve firmě Quicksilver Studios pod taktovkou obra Hasbro, respektive jeho "oddělení" - Microprose (od Microprose pocházejí oba dva předchozí díly). Vývoj třetího dílu již nějakou dobu probíhá, přesto jsou práce teprve ve velmi ranné fázi.
Je to tak! Master of Orion 3 již není pouhou přízemní fámou, ale byl oficiálně potvrzen a je vyvíjen ve firmě Quicksilver Studios pod taktovkou obra Hasbro, respektive jeho "oddělení" - Microprose (od Microprose pocházejí oba dva předchozí díly). Vývoj třetího dílu již nějakou dobu probíhá, přesto jsou práce teprve ve velmi ranné fázi. Designování nové hry trvá již více než půl roku, ovšem programování samotného kódu teprve několik málo měsíců, zatím není hotový ani grafický engine (ke kterému se dostanu později), takže nejsou k dispozici ani žádné screenshoty, pouze jakési artworky.
| |
Třetí díl slibuje mimo jiné mnohem propracovanější model diplomacie, daleko podrobnější možnost definovat si vlastní typy lodí a ras a také detailnější možnosti při správě kolonií. Tzv. "colony management" má být hybridem mezi prvním a druhým dílem. Bohužel jsem první díl MOO nehrál, takže vám tady rozdíly předestřít nemohu, ale jeden z designérů hry to popisuje asi tak, že se veškerá správa bude odehrávat na různých úrovních. Což chápu tak, že bude možné zvlášť obhospodařovat jak celé impérium, tak i samotné systémy a nakonec i planety. Správa přímo impéria bude samozřejmě mnohem rychlejší než spravování planety po planetě, ale na druhou stranu nemusí být natolik účinná - tedy jednoduše řečeno, pokud máte dostatek času, budete si moct celý svůj státní aparát vypiplat kolonii po kolonii (=planetku po planetce), pokud nemáte času nazbyt, bude možné řídit hospodářství obecněji ("z velké výšky"), ovšem s menším ziskem. Doufám že to chápete :).
| |
Tvůrci také zamýšlejí do hry implementovat předem definované scénáře, tedy přednastavené hry s danými událostmi, ovšem stále s otevřeným koncem. Myslím, že by to bylo velmi vítané zpestření občas již trochu nudných automaticky generovaných her (což se ve druhém díle stávalo tehdy, když vaše impérium přerostlo všechny ostatní a zůstali pouze Antařané, nebo když v celé galaxii zbyla dvě gigantická impéria, jejichž vzájemný střet byl nemožný).
| |
Velkým otazníkem je ovládání (interface) a zpracování hry. Ovládání totiž u takovéto hry nutně musí být jak jednoduché, aby se do něj nováčci rychle zaučili, tak musí být ale i propracované, aby veteráni MOO měli všechny možnosti, které jim nabízely předchozí díly. Podle oficiálních prohlášení členů týmu má být ovládání opravdu dokonalé a hlavní programátorské práce se v současnosti zaměřují právě na něj. Inu, nechme se překvapit. Snad bych rád ještě upozornil, že i u ovládání MOO2 chvíli trvá, než do něj řádně proniknete, ale jakmile se vám to podaří, stáváte se takřka všemocným.
Zpracování hry je v současnosti velká neznámá. Má údajně jít o jakési kvazi-3D. Tento pojem zní sice velice pěkně, ale plně jsem jeho význam nepochopil. S největší pravděpodobností půjde o 3D zobrazení, které se ovšem bude odehrávat na 2D mapě, podobně jako to bylo v jedné z nedávných ST her, nevzpomenu si teď přesně na název (ale bylo tam " Star Trek";). Nic ale není jisté, ještě se může hodně změnit.
Tak, všichni císařové a všemocní vládci galaxií nechť si do svých deníčků zaznamenají, že přibližně do 1 roku by měl proběhnout další ze slavných multidimenzionálních skoků, a to přímo na jejich monitory. Sláva Imperátorovi!