Trials Fusion: nohama do oblak (recenze)

Série krkolomných skoků a šílených držkopádů se vrací ve své nejnovější reinkarnaci, která se tentokrát vydala do budoucnosti. Jak dopadla? Překvapivě dobře.

Ze skromných začátků se série Trials vyškrábala na parádní arkádovou  oddychovku a už Evolution byl velmi povedený díl, který je aktivně hraný dodnes. Může za to geniálně jednouchá a přitom chytlavá hratelnost, a mimo jiné i komplexní editor úrovní, který přetvoří hru k nepoznání. Fusion ve svém jádru nemění prakticky nic, jen přidává pár zajímavostí navíc a rozšiřuje zažité principy. A víte co? Ono to stačí.

Fešné triky a pády na hubu

Pokud jste hráli alespoň jeden z předchozích dílů, bude vám stačit na osvojení pár vteřin. Opět tu projíždíte jednotlivé úrovně ve 2D pohledu a cílem není jen dojet do konce, ale především udržet rovnováhu, umně balancovat a uvědomovat si fyzikální zákony a způsob ovládání vašeho stroje. Toť k jádru pudla, které se nezměnilo. K obyčejnému balancování se nyní přidávají také triky, které jsou ale implementovány tak nějak napůl a nikdy si v zásadě nejste jisti, co právě můžete udělat a jak.

Jako všechno ve světě Trials i triky potřebují precizní načasování

Triky tak slouží spíše ke násobení bodů než vychloubání před kamarádem, musíte se ale naučit vyčichnout správný čas pro jejich prezentaci kameře. Jako všechno ve světě Trials i ony totiž potřebují precizní načasování. Ale hoďme nyní triky stranou, podstata zůstává stejná a RedLynx ji jenom obalil špetkou nového.

Jak již bylo poznamenáno na začátku, přesouváme se do města budoucnosti, nebo spíše světa. Kromě futuristického města v oblacích totiž narazíte na mnoho rozličných prostředí, ať už jde o zelené pláně, továrny a industriální komplexy či futuristická centra. Vše má onu notku sci-fi, stejně jako váš závodník, kterého si můžete obléci dle libosti. V nabídce je 50 úrovní, půlka z nichž opravdu prověří vaše prsty a trpělivost, občas až do nepříčetnosti, kvůli čemuž může strádat klávesnice. Obtížnost je u některých úrovní opravdu vyšponovaná. Krkolomnosti a šílenosti tratí, kde často létáte stovky metrů do vzduchu, už se může vyrovnat snad jen pověstná destrukce všeho okolo, čemuž samozřejmě přihlížíte. Většinou za letu.

Mise, cíle i rozličné výzvy

Věřte nebo ne, dojet do cíle co nejrychleji a pokořit svůj předchozí čas rozhodně není nejzajímavějším způsobem, jak trávit čas. Kromě standardních výzev tu máte především seznam vtipných a odlehčených úkolů, jako je dokutálet balón do cíle, dovézt náklad bez jeho převržení či jednoduše hodit závodníka šipkou co nejdále. Právě tyto šílenosti jsou nejzábavnějším prvkem Trials Fusion, jelikož nikdy neunudí.

To se bohužel nedá říci o multiplayeru, kde si ve čtyřech hráčích na osmi unikátních tratích můžete změřit síly. Tratě jsou totiž až moc jednoduché a v zásadě tu soupeříte o to, kdo jako první dojede do cíle, což není moc zábavné a za 20 minut máte hotovo. Tvůrci se tu mohli inspirovat mnohem, mnohem více, ale dokážu si představit, že se čtyřmi kamarády u pivka (nebo Jupíku) to může být zábavné.

Stejně jako v předchůdcích i zde můžete tvořit takřka cokoliv, měnit počasí, prostředí a celé okolí tratě

Naštěstí stěžejní prvek celé série zůstal nezměněn. Editor úrovní se vrací a s ním i příslib neuvěřitelných kreací a geniálních nápadů, které nám vydrží roky. Stejně jako v předchůdcích i zde totiž můžete tvořit takřka cokoliv, měnit počasí, prostředí a celé okolí tratě. Jen si budete muset z oficiálních stránek stáhnout dodatečné balíčky, jelikož v základní hře toho moc není a prozatím ani nenarazíte na moc kreací. Stačí si počkat.

Hlavně stylově

Z grafického hlediska nelze nezaznamenat pokrok, i když tu jde především o svižnost a bezproblémové snímky, díky kterým se nic netrhá ani neškube. Paprsky slunce, prosvitající skrze listí jsou sice hezké, Trials ale vždy byly a jsou o hratelnosti. A ta je tu skvělá. Rozhodně ale musím vytknout povedený soundtrack a trefný dabing umělé inteligence, která vás provází na vašich cestách. Sice může být občas otravná, ale rozhodně nepostrádá vtípky a narážky. Přinejhorším ji můžete vypnout (ne, že by z toho měla radost).

Dostupné pro: PC, X360, PS3, PS4, Xbox One
Žánr: Arkády | Závodní arkáda
Výrobce: RedLynx
Začátek prodeje: 16. dubna 2014
  • Chytlavá hratelnost
  • Nové prostředí
  • Editor úrovní
  • Zábavné výzvy a mise
  • Nevyužitý potenciál triků
  • Občas pekelná obtížnost
  • Odfláklý multiplayer

Trials Fusion jsou tím, čím pořádné pokračování má být. Využívá všechny přednosti dílů předchozích a ty obohacuje a zasazuje do nového, neokoukaného prostředí. Rozhodně bychom uvítali nějaké novinky, více zasahující do hratelnosti a triky, které by měly větší smysl v rámci jednotlivých úrovní, ale o to se snad postará komunita hráčů. Editor je totiž eso, které titul vytahuje z lehkého nadprůměru ještě výše.