TT Isle of Man: strastiplný závod (recenze)

Poslední dobou se nám tu objevuje celá řada závodních her. Moc se jim ale nedaří naplnit očekávání. Isle of Man patří mezi ty, kde zasednete do sedla nadupaných dvoukolových strojů. Je na tom ve výsledku jinak, nebo se jedná jen o další titul, který zapadne ihned po vydání?

Isle of Man je oficiálně licencovanou hrou, která převzala jméno po závodu motorek s dlouholetou tradicí. Kromě tohoto názvu se také můžete setkat s plnějším názvem Tourist Trophy, a mimo jiné se označuje i jako nejnebezpečnější závod na světě. Na celém ostrově kromě obcí totiž není omezená rychlost, takže je to ideální místo pro milovníky rychlé jízdy, a ani se samotného závodu účastnit nemusí. Důsledkem toho při závodech často dochází k úmrtí. Jeho první ročník se konal už v roce 1907 a my si to teď můžeme vyzkoušet na vlastní monitory.

TT_010.jpgTT Isle of Man - Ride on the Edge_20180320185427.pngTT Isle of Man - Ride on the Edge_20180320190327.pngTT Isle of Man - Ride on the Edge_20180320190140.png
Isle of Man má překvapivě propracovaný model řízení

Na hře pracovalo studio Kylotonn Racing Games, které má na svědomí například poslední díly ze série WRC. Co si ale budeme povídat, vždycky to byl těžký průměr a takový Dirt Rally každý z nich přejel na plné čáře.

V Isle of Man opravdu cítíte, že pod sebou máte ten těžký a výkonný stroj

Nechme ale licenci licencí a podívejme se na hru samotnou. Motocyklových her moc není a když už nějaká vyjde, v recenzích si nevede zrovna nejlépe. Při prvním pohledu na Isle of Man by to mohlo vypadat, že bude konečně změna. Než se ale pustíme do kritiky, podíváme se na to, co se Isle of Man daří dobře. Jednou z věcí, která mě docela překvapila, je jízdní model.

V podobných hrách jsem často měl pocit, že motorka po povrchu plave. V Isle of Man opravdu cítíte, že pod sebou máte ten těžký a výkonný stroj. Jízda samotná se pak dost mění podle toho, jaké nastavení zvolíte. Už se stalo tradicí, že v závodních hrách najdete mnoho podpůrných funkcí a asistentů, týkajících se brzd, zatáčení a dalších prvků. Přepínání manuálního a automatického řazení taktéž nechybí. Pokud si věříte, můžete si tohle všechno povypínat. Rozdíl mezi nastavením pro začátečníky a profesionály je opravdu znát.

TT Isle of Man - Ride on the Edge_20180320190514.png
Praví závodníci zvolí kameru z pohledu první osoby

Trochu problém nastává, když si přepnete na kameru z pohledu první osoby. U některých motorek je přes plexisklo docela špatně vidět a trpí stejným problémem jako ostatní hry. Pocit z jízdy se razantně zhorší. Kamera létá ze strany na stranu a často ztrácíte kontrolu nad motorkou. Na druhou stranu, v reálu to dost často vypadá podobně.

V nabídce najdete několik herních režimů. Rychlá hra mluví sama za sebe. Vyberete trať, motorku a můžete vyrazit. Do toho si můžete nastavit denní dobu a počet kol. Také si můžete vybrat, jestli chcete sólo závod nebo závod s hromadným startem. A pokud se vám nechce jezdit celou trať, můžete si vybrat kterýkoliv její segment. Celkem je na výběr z deseti tratí a všechny jsou podobné jako vejce vejci. Ani se vlastně není čemu divit, když se celý Isle of Man koná na jednom malém ostrově.

Sólo závody jsou podstatně jednodušší než s hromadným startem. Ostatní jezdci se na trati totiž hrozně pletou do cesty. To by nebylo nic hrozného, kdybyste při sebemenším nárazu hned neletěli přes řídítka. Zbytek jezdců je ale očividně k motorce přilepený velmi účinným lepidlem, protože se mi je ze sedla vyhodit nepodařilo. Jediná situace, kdy jsem já byl v sedle a protivník na zemi byla, když narazil vlastním přičiněním. Pád ale není nic, z čeho byste si měli dělat hlavu. Po chvíli jste vráceni na trať a na motorce není žádné poškození znát.

Jak můžete vidět na obrázcích, závody se jezdí na klasických silnicích, a ne na okruzích k tomu určených. Při jízdě se tedy můžete kochat přírodou, ale když se k ní chcete dostat blíže, hra vás okamžitě vrátí zpět na trať. Po konci závodu se můžete podívat na re-play, kde si lze různě přepínat pohledy a zrychlovat čas.

Může se zdát, že okolí vypadá dobře. Kdybyste se ale zastavili a pořádně si stromy a kytky prohlédli, tak budete dost zklamaní. Dobře to působí jen ve velké rychlosti, která zakryje grafické nedostatky. Ani tak se ale vývojářům nepodařilo zakrýt nedostatky postav. Jezdci vypadají jakž takž dobře, ale diváci a rozhodčí jsou plastové figuríny bez jakékoliv mimiky. V dnešní době už si jako standard představuji opravdu něco jiného. Často se také stává, že při nehodě nejen postava, ale i motorka projde skrz jinou texturu.

Po rychlé hře přichází kariéra, kde si vytvoříte svého závodníka, pořídíte první motorku a jde se vyhrávat závody. Za vítězství získáváte peníze, které následně utrácíte za další a další motorky. Krom toho se vám ihned po závodě odčítají platby za škody, takže si musíte dávat pozor, abyste hned ze začátku nezkrachovali. Postupem času je ale peněz dost a na tyto věci už hledět nemusíte.

Některé stroje máte ze začátku zamčené. Přístup k nim dostanete až po výhře v určitých závodech. Jak už to tak bývá, čím lepšího dosáhnete umístění, tím vyšší bude následná odměna. Celkově se tak můžete dostat k více než 30 licencovaným motorkám a jsou to pěkné naleštěné krásky. Bohužel mám pocit, že je kariéra sestavena velmi povrchně a bylo by skvělé například chodit na konference, provádět rozhovory a více se starat o tým. Nic z toho tu bohužel nenajdete.

Multiplayer je zde sestaven dvěma způsoby. Klasicky si můžete zajezdit s ostatními hráči. Pak nechybí ani dnešní trend porovnávání statistik, takže ve hře najdete celosvětové žebříčky těch nejrychlejších závodníků. K překonávání časů tady pak máte samostatný režim.

Celý soundtrack jako by vypadl z nějaké budgetové hry za pár korun. U licencované hry, která se navíc prodává za plnou cenu jsem čekal něco víc

Stále jsem se s vámi nepodělil o věc, která mě vadila na Isle of Man snad nejvíce. Během závodů nehraje žádná hudba. Už jsem si tak nějak zvykl, že k dobrým závodům patří i dobrá hudba, jak tomu je například u Burnout Paradise. Tady ale krom řevu motorů neuslyšíte vůbec nic. Jen v menu hraje melodie, ale v tomhle případě bych byl radši, kdyby i tady bylo ticho. Celý soundtrack jako by vypadl z nějaké budgetové hry za pár korun. U licencované hry, která se navíc prodává za plnou cenu jsem čekal něco víc. Samozřejmě byste mohli namítat, že u u simulátorů hudba během závodů nemá smysl, ale i takové Gran Turismo vědělo, jak na to.

Isle of Man je bohužel další závodní hrou, které to nevyšlo. Pokud vám nejde o nic víc, než se projet na motorce po tomto slavném ostrově, pak vás titul zajisté uspokojí. Všechno ostatní krom samotné jízdy ale nestojí za nic. Stále tak čekáme na herní závody motorek, které nebudou tomuto žánru dělat ostudu.

Hodnocení: 2.5 / 5

Klady:

• Dobrý pocit z jízdy