Tvůrce fatalit pro Mortal Kombat trpěl z práce nočními můrami

Vymýšlet neustále nekonečně brutální způsoby k něčí likvidaci může nést i pěkně hořké ovoce.

Už od prvního dílu Mortal Kombat, který vyšel v roce 1992 šokují jeho vývojáři především brutalitou bez hranic, již v každé ze svých her posouvají ještě o úroveň dále. Taková snaha ale očividně přináší i negativní následky. Jeden z tvůrců fatalit prozradil, že poté, co trávil čas přemýšlením nad drsnými způsoby, jak ukončit souboj, se mu nedařilo usnout, měl noční můry a později si ani usnout nepřál.

Postavy v Mortal Kombat si rvou hlavy, čtvrtí se, vytrhávají čelisti, probodávají se a ničí své protivníky desítkami dalších způsobů, které by snad zdravého člověka za běžného života nenapadly ani v těch nejdivočejších snech. Možná i proto jeden ze členů týmu vývojářů NetherRealm zažil tak krušné časy. "Začal jsem mít tyhle neskutečně násilné sny. Najednou už jsem ani nechtěl chodit spát. Prostě jsem se držel vzhůru i několik dní, jen abych nemusel spát," řekl o svém traumatu z práce tvůrce fatalit.

Není se co divit. Nejde totiž pouze o násilí animovaných postaviček na obrazovce. Tvorba fatalit totiž očividně kromě samotného vymýšlení neotřelých způsobů zabití vyžadovala také výzkum toho, jak vypadají skutečná úmrtí. "Když jste se prošli po kanceláři, viděli jste jednoho kolegu, jak se dívá na videa s oběšením na Youtube, další hledal obrázky obětí vraždy a někdo jiný se zase musel dívat, jak se poráží krávy," rozpovídal se dále o úskalích tvorby brutálních útoků.

"Najednou se začnete cítit jako idiot. Přemýšlíte o tom, jaký vliv má vývoj této hry na vás samotné a ostatní vám říkají, že věděli do čeho jdou. Začnete vinit sebe a říkáte si, že jste bezpáteřní srab," popsal vývojář své pocity poté, co začal přemýšlet o odchodu ze studia. 

Mortal Kombat 11 vyšel na PS4, Xbox One a PC 23. dubna a sklidil velkou chválu. Těm, kteří nakonec v týmu vydrželi i přes těžkosti vývoje, se tak nakonec jejich vytrvalost vyplatila. Tento příklad nám navíc dává možnost zamyslet se nad tím, že i za těmito brutálními scénami stojí obyčejní lidé, jejichž práce si zaslouží obdiv.

Diskuze (9) Další článek: Dokument Raising Kratos je sondou do náročného procesu vývoje God of War

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,