Tvůrci akce Titanfall si pochvalují cloud systém Microsoftu

Vývojáři z Respawn Entertainment si nemůžou vynachválit cloud systém, kterým disponuje Microsoft, protože nabízí skvělé možnosti ve všech směrech.
Tvůrci akce Titanfall si pochvalují cloud systém Microsoftu

Jon Shiring, inženýr ze stáje Respawn Entertainment, se rozpovídal o různých výhodách cloudu, na kterém Microsoft vlastně vybudoval svoji novou konzoli Xbox One. Očekávaná sci-fi FPS střílečka Titanfall využije Xbox Live cloud hlavně k dedikovaným serverům. I když to nezní nijak revolučně, pro vývojáře to někdy značí velký problém.

"Hráči hostované servery mají spousty nevýhod, zmiňme třeba různá podvádění, odezvu internetu nebo výhody adminů a podobně. I přes tyto problémy je to jedním z nejvyužívanějších řešení a víte proč? Protože to nestojí skoro nic. Oproti tomu spustit tisíce dedikovaných serverů stojí opravdu neuvěřitelné jmění," zdůvodnil Shiring.

Microsoft investoval enormní částku do nového datového centra

Microsoft investoval enormní částku do nového datového centra

"Například my z Respawn Entertainment si to nemůžeme dovolit a už vůbec bychom na to neměli lidi. Ovšem díky cloudové službě Azure od Microsoftu můžeme bezproblémově vše vyřešit. Služba za nás udělá nejrůznější úkony, například automaticky spouštět nové servery nebo je naopak vypínat. Můžeme tak spustit dedikované servery pro PC, Xbox One i Xbox 360 verzi. Nemusí nás tedy vůbec zajímat, kolik budeme potřebovat serverů při uvedení hry na trh."

"Vývojáři ovšem tuto možnost nemusí využívat pouze k dedikovaným serverům, ale k tomu, k čemu budou chtít. Podívejte se na hru Forza 5, která tuto možnost využije ke studování jízdy reálných hráčů a následné úpravě AI. Ta se pak bude chovat přesně jako vy. To je zcela odlišné od toho, k čemu použijme cloud my u Titanfall."

Jak je vidět, Microsoft u Xbox One klade na cloud velký důraz. Důkazem je i včerejší odklepnutí rozpočtu 700 miliónů dolarů na nové datové centrum. Bohužel tuto funkci budou zatím využívat jen first-party studia.