Eidos Montreal na GDC prezentoval novinářům hru.
Eidos Montreal s Deus Ex: Human Revolution dokázali, že umí důstojně oživit starou herní značku, takže můžeme doufat, že se jim to podaří i s Thiefem. Na letošní GDC vývojáři prezentovali poprvé hru novinářům, tudíž známe nějaké nové detaily.
V první řadě tvůrci ujišťovali, že sice nastavují hru pro různé způsoby hraní, ale kladou důraz na kradmý styl – jste zloděj, ne voják. Podle Daniela Windfelda, hlavního level designera, se průchod misí, ve které omráčíte (nikoliv zabijete) stráže, dá považovat za hodně akční.
Na rozdíl od většiny současných first person akcí se zdraví v Thiefovi nemá regenerovat, takže tvůrci čekají, že hráči budou hrát stealth stylem. Pomoci jim v tom mají triky, jako možnost nakukovat do místností klíčovými dírkami, případně se obezřetně vyklánět zpoza překážek (nově uvidíte i ruce hrdiny).
Zdraví v Thiefovi nemá regenerovat, takže tvůrci čekají, že hráči budou hrát stealth stylem
V ukázce prý byl i znatelný důraz na pasti – v jeden okamžik Garrett pomocí pasti uvěznil stráže v místnosti, do jiné zase napumpoval větracími otvory opium a omámil veškeré osazenstvo.
Plus pochopitelně nemá chybět pestrá paleta různých pomůcek, jako jsou ohnivé a ledové šípy a tak podobně. Nově je tu i schopnost zvaná Focus, díky které se zpomalí čas při páčení zámků, případně třeba při soubojích si budete moci vybrat, na jakou část těla zaútočíte. Focus ovšem bude omezený, takže když jej využijete například pro rychlé vybrání kapes obětí, nebudete ho mít dost na snadnější se vloupání do místnosti.
Na GDC byla ukázána jedna mise, kterou dle slov tvůrců zkondenzovali do menší verze, aby mohli ukázat různé aspekty hratelnosti. V plné hře se prý máme těšit na rozlehlé úrovně s pestrými možnostmi postupu. Thief bude stejně jako poslední Deus Ex kombinovat pohled z první osoby s pohledem z třetí osoby, což podle některých novinářů bylo občas matoucí. Stejně tak moc dobře prý občas nezněl Garrettův komentář, který namluvil nový herec.
Skvěle naopak vypadá grafická stránka postavena na vylepšeném Unreal Enginu 3. Hlavně se prý dají chválit dynamické stíny a částicové efekty. Thief má opravdu vypadat jako next-gen hra.
Zdroj: Polygon