Tvůrci Zaklínače vidí ve válce o rozlišení spíše marketingový tahák

S příchodem konzolí nové generace se rozhořela válka také o rozlišení. Jaká konzole nabídne hry s vyšším rozlišením? A má to vůbec smysl srovnávat?
Tvůrci Zaklínače vidí ve válce o rozlišení spíše marketingový tahák

CD Projekt si myslí, že je boj mezi 1080p a 720p rozlišením velmi subjektivní, stejně jako neustálé dohady o tom, zda má rozdíl opravdu silný význam. Jedná se spíše o marketingový tahák, kterým společnosti lákají zákazníky, než o cokoliv jiného.

Myslí si to i Marcin Iwinski, spoluzakladatel studia. Hráči by prý měli více přemýšlet o náplni, než o obalu.

"Je to spíše marketingový tahák," řekl Iwinski v rozhovoru pro Eurogamer. "A ten je teď pro Sony velmi důležitý, proto jej využívají, jelikož má pro hráče nějaký význam."

Víme, jak si Zaklínač 3 poradil s nahráváním herního prostředí

Víme, jak si Zaklínač 3 poradil s nahráváním herního prostředí

"My se stále snažíme vytlačit z obou konzolí maximum, rozhodně jsme ale měli ve studiu debatu o tom, zda má vůbec smysl snažit se ze 720p navýšit na 1080p," dodal. "Rozdíl v zásadě poznáte, jen pokud budete od obrazovky určitého rozměru sedět v konkrétní vzdálenosti. Pokud nebudete od televize vzdáleni 30 cm, rozdíl oko prakticky nerozezná."

Rozdíl mezi rozlišením tedy není tak znatelný, jak se zdá být. Mnohem důležitější je hratelnost a herní náplň, o kterou se Zaklínač 3 nemusí obávat.