Twilight Age - velká strategie v malém prohlížeči

Máte dost běžných webových strategií jako je Travian? Zkuste si zahrát Twilight Age, kde originalita ještě nevymřela.

Světu webových strategií už pěknou dobu dominuje Travian spolu s přehršlí svých sourozenců, které německá studia sekají jak Baťa cvičky. Ovládání i herní mechanika zamrzly někdy před deseti lety, a není se tedy třeba divit, že se někdo rozhodl kalnou vodu webovek trochu rozvířit. Open beta hry Twilight Age ukazuje, že doba pokročila a místa pro inovace je pořád dost.

Twilight Age se odehrává asi 200 let v budoucnosti ve Sluneční soustavě. Důsledkem katastrofy, při které byla zničena Země, žijí zbytky lidstva v mateřských lodích – obrovských vesmírných městech s posádkou v řádu desetitisíců a komplexem továren, laboratoří a hangárů plných po zuby ozbrojených lodí. A právě kapitánem jedné z těchto mateřských lodí se stane každý hráč.

Spojte se do aliancí

"To už tu bylo stokrát!" řeknete si. Tentokrát však nebudete odkázáni na svůj malý kousek vesmíru, který vám počítač vybral a odkud se nikdy nebudete moct hnout – mateřskou loď lze pomocí skokového pohonu přesouvat po celé herní mapě. Pokud se vám tedy nelíbí vaši sousedé, nic vám nebrání přestěhovat se jinam. A že je to často potřeba! Herní mapa je plná asteroidů, jejiž těžbou získáte nejen kredity (univerzální platidlo), ale hlavně artefakty potřebné pro rozvoj technologií. Těžbaasteroidů však není žádná brnkačka, protože člověk nikdy neví, kdy se vedle jeho rozestavěného dolu objeví celá gilda nepřátelských mateřských lodí, rozstřílí ho na kusy a natěžené suroviny odveze.

Můžete se tedy stát kapitánem letky obrovských bitevních křižníků, jejiž těžké lasery rozstřílí mateřskou loď jako nic

Základem každé mateřské lodě jsou výzkumné body získané z artefaktů, pomocí kterých je možné zkoumat nové technologie a které ovlivňují sílu jednotek. Jistý základ dostane každý hráč automaticky každý den, další artefakty však jde získat jen těžením asteroidů nebo útočením na ostatní hráče. Asteroidů je omezený počet, o právo na nich těžit se proto vedou líté boje, ve kterých má samotný člověk asi takovou šanci, jako křeček v nádrži plné hladových piraní. Je proto potřeba se přidat do gildy, která může mít až 10 hráčů a která může společně vysílat své lodě do útoků i obran, stavět doly a základny a vůbec společně čelit drsnému vesmíru.

ss1.pngss2.png

Na začátku hry si každý hráč vybírá jednu z pěti frakci, která má každá své unikátní lodě a technologie. Můžete se tedy stát kapitánem letky obrovských bitevních křižníků, jejiž těžké lasery rozstřílí mateřskou loď jako nic, malých hbitých útočných lodí, které snadno zdecimují útočící flotilu, infiltračních lodí, které sabotují nepřátelskou letku a zaminují hangár její mateřské lodi, nebo můžete velet generátorovým lodím, které neutralizují skokové generátory mateřských lodí a vydají vám tedy nepřátelskou gildu na milost a nemilost. Členství v gildě je proto víceméně nutností, protože lodě jednotlivých frakcí se vzájemně doplňují a dohromady fungují mnohem lépe. Gildy se dále mohou sdružovat v aliancích čítajících až 10 gild. Aliance mají různý charakter – od volného seskupení gild, které spolu mají smlouvu o neútočení, až po dobře organizovaný kolos naprosto ovládající svou část vesmíru.

Síla selhala, použijte diplomacii

Autoři si zřejmě uvědomovali, že ve hře, kde je politická a diplomatická rovina možná ještě důležitější než válečná, je důležité mít k dispozici dobrý komunikační systém se svými spoluhráči. Proto je ve hře k dispozici zabudovaný systém pro instant messaging (ala ICQ) a chatování. Kdykoliv můžete chatovat s kolegy s gildy či aliance, k dispozici je i globální chat a privátní chat s přáteli. Kromě toho je tu tradiční způsob komunikace na fórech, kde mají opět gildy a aliance vlastní soukromá fóra, a která podporují i čtení pomocí RSS.

ss3.png ss4.png

Další zajímavostí Twilight Age je, že se v současném světě realtime webovek rozhodla jít proti proudu a zavést tahový systém. Hráči mají každé kolo (které trvá jeden den) k dispozici 20 tahů, během kterých můžou vyrábět materiál a lodě, zkoumat technologie, plánovat skoky a útoky flotil. Všechny útočné a obranné akce se potom provedou o půlnoci při výpočtu nového kola. Ne každému to bude vyhovovat, ale hráče, kteří nemají čas ve dne v noci sedět u počítače, Twilight Age určitě zaujme, protože budou moct být stejně úspěšní jako hráči, kteří u hry sedí pořád.

Základní herní aktivity lze odehrát do 15 minut

Kromě čistě herních záležitostí si můžete zahrát poker v galaktickém kasinu a za vyhrané žetony získat pěkné bonusy ve hře, jako je zvýšení produkce nebo nákup dalších artefaktů. Odhadem se dá říct, že základní herní aktivity lze odehrát do 15 minut. Avšak díky politické, diplomatické a vůbec společenské stránce hry mohou ti, kteří si to přejí, strávit u hry mnohem více času. Pro případy, kdy nemá hráč čas po nějakou dobu hrát, je možnost bezpečně pověřit nejdůležitějšími akcemi vedení gildy nebo se přesunout do bezpečné oblasti vesmíru.

Jako velká hra

A je tu ještě jedna velká výhoda: nikdy se vám nestane, že budete důsledkem prohraného boje "vyfarmeni do sucha" a třeba i po několik měsíců k nepotřebě. Prohraným bojem může být váš růst pouze zpomalen, a i naprosto zdecimované vojsko jde obnovit během několika dní, takže i když prohrajete válku, nevěšejte hlavu, nazbrojte, a vraťte jim to i s úroky!

ss5.pngss6.png

Kromě mnoha novinek v herní mechanice přichází Twilight Age s ovládáním, které má blízko k běžným PC strategiím. Celá hra běží v jednom okně prohlížeče, kterému dominuje velká mapa hry, minimapa a menu. Další stránky jako přehled posádky, hangár, plánované útoky, obchodní síť nebo fóra se otevírají v "oknech" přímo na stránce, což je velmi praktické, protože máte vše pohromadě a rychle se ke všemu dostanete. Na tento způsob ovládání jsem si zvykl tak rychle, že už ani nevnímám, že jde o hru v prohlížeči a ne "plnohodnotnou" aplikaci.

Můžete se všem svým kamarádům pochlubit, komu jste dneska nakopali ... křižník

Zajímavé je, že i když se jedná o českou hru, design hry i obrázky jsou na velmi dobré úrovni a můžou se hravě rovnat s většinou světových her od zaběhlých herních studií. Uživatele komunitní sítě Facebook jistě zaujme možnost přihlašovat se pomocí služby Facebook Connect, čímž se vyhnou nejen registraci, ale i nutnosti pamatovat si další heslo. Twilight Age také umožňuje odesílat výsledky bojů na Facebook, takže se můžete všem svým kamarádům pochlubit, komu jste dneska nakopali ... křižník.

Takže co říct závěrem? Twilight Age přináší do webových strategií mnoho nového a na rozdíl od realtime webovek nevyžaduje, abyste u hry seděli celý den. Je to hodně týmová hra, takže pokud začnete hrát s partou přátel nebo si najdete dobrou gildu, určitě to bude stát za to. Vlkům samotářům toho ale moc nabídnout nemůže. Ostatně, vyzkoušejte si hru sami na www.twilight-age.cz.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

včera | | 8 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |
Jak by vypadaly současné herní hity v minulém století? (galerie)

Jak by vypadaly současné herní hity v …

Napadlo vás někdy, jak by vlastně vypadaly současné hry, kdyby byly vytvořeny v dobách dávno minulých? My už odpověď známe!

16.  1.  2018 | | 1 N/A