Two Point Hospital: duchovní nástupce legendárního tycoonu

Duchovní nástupce kultovního nemocničního tycoonu Theme Hospital nám poodhalil další informace o tom, jak vlastně bude hra ve výsledku vypadat. Že by si konečně měli milovníci tohoto dnes opomíjeného žánru zase co zahrát?

I přes to, že za touto hrou stojí zbrusu nové studio Two Point Studios, nejsou její vývojáři žádnými nováčky. Mezi jeho zakladateli se totiž najdou i herní veteráni ze studií Lionhead a Bullfrog, ve kterých vznikly doslova legendární tituly jako Black & White nebo Fable. Bullfrog pak má na triku i Theme Hospital, což je předobraz pro jejich nový výtvor.  

154927.jpg
Komiksově laděný styl grafiky nesmí chybět.

Nebude to ale jen prachsprostá kopírka převedená do lepší grafiky. Vývojáři plánují využít možnosti současných technologií, jak to jen půjde, a tak budou situace ve vašich nemocnicích mnohem detailnější a mikromanagement se řádně prohloubí. To všechno pak bude zabalené do unikátního stylu se vtipným nádechem. Začínáme stavbou samotné nemocnice. Ta bude velmi jednoduchá a intuitivní. Po vytvoření místnosti si ji můžete jednoduše naklonovat, abyste ji nemuseli tvořit od základu znovu. Samozřejmě nesmí chybět ani spousta doplňků, kterými jednotlivé místnosti můžete vybavit.  

Designér Ben Huskins se v rozhovoru pro web VG247 rozpovídal o zaměstnancích a pacientech. Chtějí, aby hráčům ani jeden z nich nebyl lhostejný a vybudovali si k němu nějaký vztah. Při výběru nového zaměstnance se ale budete muset rozhodovat, jestli jeho schopnosti opravdu stojí za to. Každý totiž má i nějaký zlozvyk. "Představte si, že máte na pracovišti doktora, který má problémy s hygienou. Jde na záchod, pak si neumyje ruce. Následně si to zamíří přímo na sál. Rozhodně to bude mít nějaké následky," vysvětluje Huskins. Je to jen potenciální hrozba, není třeba ho hned vyhazovat. Stále totiž můžete potřebovat jeho schopnosti.  

3Wjr2xRvUGmnYzUuxXbPz9.jpg
Budování nemocnice bude velmi jednoduché a intuitivní.

Každý zaměstnanec pak má vlastní statistiky. Z nich pak bude vyplývat i jeho pozice. Občas se mohou objevit i unikátní charakterové vlastnosti. Jeden doktor tak může mít problém s hygienou, druhý je zase nehorázný bordelář. Na druhou stranu dojde i na kladné jedinečné vlastnosti, ale konkrétního příkladu se nám nedostalo. Celkově se nebude nutné o zaměstnance složitě starat. Jen je třeba zajistit, aby měli příjemné pracoviště. Nesmí chybět jídlo, místo pro odpočinek a podobně.  

"Je tady toho spousta, čemu se na postavách věnovala pozornost. Pacienti mají rozdílné potřeby a nálady, k tomu je třeba hledět na jejich zdraví a spokojenost. Jestli s nimi nebude dobře zacházet, sbalí si věci a půjdou do jiné nemocnice," dodává Huskins.  

897022-two-point-hospital-1920x1080.pngTwo-Point-Hospital.jpgTwo-Point-Hospital-1.png
Každá z nemocnic se bude zaměřovat na něco jiného.

Pacienti budou stejně jako vaši zaměstnanci reagovat jeden na druhého. Pokud jeden z pacientů bude příliš hlučný, ostatní si na něj mohou stěžovat. Takových situací přijde celá řada a vy máte několik způsobů, jak se s nimi vypořádat.  

"Je toho opravdu hodně, ale ještě víc se toho točí kolem charakterových rysů postav. Někdo se může učit rychleji než ostatní, takže je vhodný pro trénink, další může být bordelář, což znamená, že bude potřeba víc uklízeček. Jejich vlastnosti se během hry mohou měnit. Třeba když jim dáte na pracoviště kávovar, budou pak více nabuzení a celkově to má dopad na zbytek simulace. Některé z těchto efektů jsou propracovanější, ale doufáme, že když se na to podíváte blíže, uvidíte to stejně zajímavě jako my. Když nacpete do nemocnice spoustu kávovarů, bude to vypadat velmi odlišně, něž kdyby tam byly vodní fontány." 

Krom zaměstnanců a pacientů bude záležet i na atmosféře. Kvalita vybavení stejně jako dekorace může zvýšit hodnocení vaší nemocnice. Od toho se také bude odvozovat spokojenost pacientů. Čím větší pak budete mít nemocnici, tím víc starostí s ní bude. Ve hře také bude několik prostředí, která budou mít také určitý vliv na chod nemocnice. Mělo by to mimo jiné hráči navodit pocit, že nestaví uprostřed pustiny, ale něco přidává do již fungujícího světa.  

Stejně jako Theme Hospital bude mít Two Point Hospital vtipný nádech zejména co se nemocí týče. Nečekejte žádné realistické choroby. K tomu se vyjádřil animátor Chris Knott - "Nechceme se vydávat tou cestou, abychom měli co nejreálnější nemoci a podobně, to pro nás není zábava. Typicky přicházíme s nemocemi, které nás rozesmějí. Jeden z našich výtvarníků začal dělal mumii. Řekli jsme si 'ok, cool'. Začal jsem pro ni dělat různé animace, takže chodí jako mumie, prodírá se dveřmi jako mumie, ale nesmíme zapomínat na to, že je to stále člověk, který si jen myslí, že je mumií. Má stejné potřeby, jako každý pacient." 

"Pak jsme si jen říkali, jak je můžeme léčit? Vyřešili jsme to pomocí sarkofágů, ve kterých se z nich odstraní všechny obvazy. Tím jsou kompletně vyléčeni a na řadu přichází další pacient." Ze vtipných nemocí pak došla řeč třeba na 8-bitovou chřipku nebo žárovkovou migrénu. Kreativitě se tedy meze nekladly.  

VwBIg.png
Vývojářům šlo při vymýšlení nemocí především o vtip a nadsázku.

"Chceme, aby se hráči těšili, až k nim zase přijde někdo s vtipnou nemocí. Aby si je oblíbili stejně jako jejich léčebný proces. Myslím, že to je velmi důležité, aby se hráč staral o všechny pacienty s radostí. Takový je zkrátka náš cíl – udržet všechny naživu a šťastné. Zaměstnance i pacienty, chcete, aby se dobře měli všichni, takže jestli se o ně nezajímáte, je tady něco špatně." 

U hraní budete muset strávit nějaký čas, abyste se setkali se všemi nemocemi. Nemůže se totiž stát, aby se všechny objevili v jedné nemocnici. Jejich výskyt bude záležet na regionu, ale to je jen jeden z mnoha faktorů. Než se ale k nějaké další nemocnici dopracujete, začínáte s malou ambulancí a vašim cílem je dosáhnout hodnocení jedné hvězdy kvality ze tří. Jakmile ho dosáhnete, můžete expandovat dál. "Když se prokážete jako schopný správce nemocnice, dostanete možnost ji umístit v dalších částech země. Nenecháváte za sebou to, co jste vybudovali – všechno přetrvává, takže opravdu budujete nemocniční impérium," řekl Huskins. 

vlcsnap-2018-02-26-15h10m21s636.pngvlcsnap-2018-02-26-15h09m47s874.png

Každá z nemocnic pak bude unikátní, co se vybavení a výzev týče. "Každá nemocnice má jiné cíle, takže jsme chtěli docílit toho, abyste museli v každém prostředí volit jinou strategii. Součástí toho je i to, jaké nemoci budete muset řešit. Musíte své zaměstnance pořád zlepšovat. Když v jedné nemocnici splňují všechno bez problému, neznamená to, že v té další si povedou stejně dobře. Cíle se budou hodně lišit. V jedné je třeba mít to nejlepší pro výzkum, v další zase budete potřebovat nejmodernější přístroje. Anebo... bude třeba zredukovat počet duchů" dodal s úsměvem. 

Od vydání Theme Hospital uplynulo 21 let a konečně někdo tento skvěle navržený koncept znovu zpracoval a dotáhl na vyšší laťku. Two Point Hospital ale nebude jen hrou pro hráče původního titulu, i pro nováčky bude přístupná. Jen si na ni ještě chvíli budeme muset počkat. Vydání se totiž plánuje až na konec letošního roku.  

Hráli jste Theme Hospital? A co říkáte na Two Point Hospital? Myslíte, že dotáhne nebo dokonce překoná svého předchůdce? Podělte se s námi v komentářích.  

Váš názor Další článek: Nintendo jede: nejočekávanější hry na konzoli Switch

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,