Týden: Alcatraz na vlastní kůži...

... aneb německé herní společnosti jdou do frontálního útoku. Vskutku, jen dnes tu máme dvě nové hry z německé provenience. Určitě by vám také neměl ujít mod pro Quaka 2, který z této původně akční hry, dokáže udělat velice zajímavou realtime strategii jménem Quake and Conquer.
Nejlépe střežené vězení světa?
O Alcatrazu bylo natočeno mnoho filmů, napsáno mnoho knih a vytvořeno mnoho her. Je to asi nejslavnější vězení ze všech, která kdy existovala. Bájný Alcatraz, ze kterého dokázala uniknout jen hrstka vyvolených. A právě o něco podobného půjde ve hře Escape from Alcatraz (Útěk z Alcatrazu) od německých CDV Software, kteří na hře spolupracují s developery Philos.

Příběh hry je postaven na alternativní realitě: země (není jasno která... prostě jakási země) jest ovládána nečestným tyranem, který vykořisťuje všechno a všechny. Korupce bují, intriky jsou všude. Vlastně úplně všude ne... existuje malá skupinka věznic obydlených hrstkou nezdolných disidentů, kteří trvají na boji proti tyranii. Úkolem hráčů bude této skupince pomoci utéct a využít jakýchkoliv dostupných dovedností k tomu, aby byla revoluce dotažena do konce.

Escape from AlcatrazEscape from Alcatraz

EFA bude 3D real-time taktická hra, zřejmě něco na způsob Thiefa kombinovaného s Rainbow Six. Každá postava bude odlišná jak po fyzické tak "psychické" stránce, každá bude vládnout jinými schopnostmi a dovednostmi. Vy s nimi budete muset prolézt nespočet věznic a podobných budov, abyste dosáhli konečného vítězství nad neomezenou vládou tyrana.

Datum vydání zatím nebylo upřesněno. Pokud se chcete dozvědět více informací, nalistujte stránky www.cdv-alcatraz.de.

Legie jsou do boje
Římské impérium zanechalo v lidské historii hlubokou stopu. Již celé věky fascinuje generace literátů, historiků, vojevůdců i vědců... v poslední době se navíc dostalo do povědomí široké veřejnosti zejména díky úspěšnému filmu Gladiátor od režiséra Ridleyho Scotta (Blade Runner, Poslední Mohykán). Mladá herní společnost Slitherine Software se rozhodla tohoto obecného zájmu využít a jala se tvořit hru odehrávající se právě v časech Říma. Ta nese pracovní název Legion (Legie). Údajně se má jednat o "revoluční" strategickou hru, ale kolik tady už těch "revolučních" bylo, že... Nicméně podívejme se nyní, jak se to vlastně všechno má.

Hráč bude samozřejmě ovládat armádu. Velkou, ba přímo obrovskou armádu. Ale to až časem - nejdřív si ji totiž musí postavit. Toho docílí tím, že bude své impérium rozšiřovat. Od dnešní Itálie po Francii nebo klidně až do Afriky - na co mu budou jeho strategicko-taktické schopnosti stačit. Bude si muset podmaňovat jak malé kmeny, tak velké městské státy. V menším měřítku pak bude rozhodovat o rozmístění jednotlivých částí armád, využívání terénních nerovností, formací, a tak dále. Legion bude pravá vojensko-budovatelská strategie, ve které by nemělo být nic opomenuto. Stanete se novým Císařem, a to se vším všudy.

LegionLegion

Slitherine Software si velmi zakládají na historické přesnosti. Tvorbě Legion předcházely dlouhé hodiny studia starověkých atlasů, aby mohli správně vytvořit každičký detail tehdejšího světa, každý městský stát či kmen. Ve hře bude více než 20 různých stran (národů) a za všechny bude možné hrát (!!). Podobně jako například v Age of Empires bude každý z národů mít své výhody, ale i nevýhody, takže hra za každý z nich by měla být alespoň trochu jiná. Dočkáme se také propracované ekonomiky, diplomacie, různorodých zdrojů... a dalších vlastností, které žádná správná RTS tohoto typu nesmí postrádat.

Hra Legion by měla vyjít na jaře příštího roku. Více informací na www.slitherine.co.uk/html/Legion/Legion.htm.

Co se událo roku 1503 A.D.?
Ano, je to řečnická otázka. Má vás připravit na další historickou gamesu pocházející, podobně jako výše zmíněný Alcatraz, opět od našich západních sousedů, z Německa.

ANNO 1503 nebo 1503 A.D. (to podle toho jestli jste z kontinentální Evropy nebo z USA/UK) bude budovatelsko-dobyvatelská strategie, tedy vlastně něco podobného jako hra Legion, o které píšu pár řádků nahoře. Jenže ANNO se bude odehrávat o mnoho století dříve než Legion - totiž v době po objevení Nového světa.

Hráč se stane mladíkem, jenž slyšel zvěsti o nepředstavitelných možnostech a bohatství tohoto Nového světa. Jakmile trochu povyroste, rozhodne se tam vydat. Jeho úkolem bude zakládat nové kolonie, starat se a dohlížet na ně, cílem pak získat bohatství a moc. Samozřejmě, že budete obchodovat s ostatními kulturami, žijícími v okolí. Budete s nimi vést diplomatická jednání, ale i válčit.

Anno 1503Anno 1503

Hra se bude odehrávat celkem ve čtyřech rozdílných klimatických zónách, každá z nich bude samozřejmě detailně zpracovaná jak po stránce grafické tak "realistické". Budete se moct setkat až s devíti dalšími různými národy jako jsou Afričané, Aztékové i původní Američané. Každá z kultur bude mít, jak už to tak bývá (téměř od dob pradávných Settlerů), své vlastní charakteristiky.

Hru vyvíjí společnost Sunflowers ve spolupráci s Max Design, měla by vyjít počátkem příštího roku, resp. v prvním čtvrtletí. Více informací naleznete na stránkách www.anno1503.com.

Jeden bájný příběh vypráví o Fatherdale...
...o tajemné zemi, jež se vyhýbá kontaktu s okolním světem. Pouze málo lidí tam kdy bylo a ti kteří ano mají strach hlásat co viděli a zažili. Ačkoliv jest tato země obklopena třemi dalšími národy, zůstala od svých sousedů zcela uzavřena a separována. Z jihu tlačí na její hranice vznešení Nomádi. Ze severu přicházejí dobyvačné expedice Vikingů. Někteří z nich hledali boj a válku, jiní obchod a spojenectví. Však jen poslední z nich se pokaždé vrátili aby vyprávěli ševelivé příběhy o mocných obrech, Ochráncích Asgardu.

Fatherdale: Guardians of Asgard je podivuhodné RPG vyvíjené ruskou společností Snowball Interactive. Základními stavebními elementy této hry jsou prvky adventury, RPG a RTS. Hráč zde citelně zasáhne do boje mezi Božstvem a jeho věčným nepřítelem - je totiž jedním z nesmrtelných Hrdinů, jenž je pověřen ochranou starodávných artefaktů vědění. Jste válečníkem v jedné ze vzdálených vesniček Fatherdaleského severu - zdánlivě klidné oblasti, která se však brzy stane Bojištěm osudu.

Myslím, že nebudu sám, kdo se na toto RPG, přisolené špetkou RTS, velmi těší. Grafická stránka věci je již teď oku lahodící, příběh i prostředí slibují něco z originality ruské mentality, navíc hry s Bohy jsou vždycky zábavné. Že by ruský Baldur's Gate? Uvidíme... již brzy.

Browsete na www.fatherdale.com.

Quake and Conquer
Při toulkách nekonečným internetovým jsem narazil na převelice zajímavý a hlavně originální Quake2 mod. Jmenuje se Quake and Conquer a jeho jistě vám jistě připomene jistou slavnou real-time strategii. A to je jeho účel - Q&C je totiž mod simulující real-time strategii v prostředí Quake2. Samozřejmě plně 3D, s využitím dostupných modelů.

Stejně jako v každé jiné real-time strategii, i zde máte možnost stavět budovy (sice ne tolik jak je zvykem, ale někdy je méně více, jak známo...) - originálně nazvané např. Central thing (hlavní budova), Infantry Press (výrobna jednotek) či Resource Points (zdroj kreditů). A samozřejmě je zde i těžba - po každé mapě jsou náhodně rozmístěny krystaly, za které získáváte kredity a za ty pak... ano, kupujete jednotky.

Quake and ConquerQuake and Conquer

Quake and Conquer je skutečně jedním z nejoriginálnějších počinů, jaké jsem měl za poslední dobu možnost vidět. Je docela s podivem, že jej dokázali vytvořit pouze tři lidé a za poměrně krátkou dobu... Zajímavou informací jistě bude také to, že se při jeho tvorbě vypilo na 46 beden piva (což dává 1104 kousků :) a "milióny" šálků kávy. Více informací včetně downloadu (kolem 25 MB) naleznete na adrese http://www.bluestar.com.au/qandc/main.htm.

Skutečná válka
Neboli Real War. To je název připravovaného projektu realistické real-time strategie od společnosti Rival Interactive. Hra vychází vývoje simulace zvané Joint Force Employment (JFE) - což byl trénovací simulátor pro americkou armádu, který Rival Interactive vytvořili. Napadlo je ale, že by vůbec nebylo špatné něco takového prezentovat i jako "běžnou" počítačovou hru, samozřejmě s nějakými těmi úpravami, a tak vznikla Real War. Teď už je vám jistě jasné, proč právě tento název. Jelikož šlo původně o simulaci, musela být maximálně reálná a splňovat všechny (nemalé) požadavky, které měla americká armáda.

Real WarReal War

Grafika hry bude klasická izometrická, jak jste už jistě všimli na obrázcích. Někomu se to může zdát jako anachronismus, jiní to naopak přivítají (třeba já). Samotní Rival Interactive tvrdí, že se snažili pobrat to nejlepší z obou žánrů - 2D i 3D real-time strategií. Navíc po technické stránce to bude přeci jen hybridní 3D technologie, takže 3D akcelerace nepřijde zkrátka.

A jak vypadá příběh? Síla Nového pořádku se snaží potírat přítomnost amerických sil na východní polokouli. Hráč bude mít možnost hrát za obě strany, jak za USA tak i "teroristy".

Real War by se měla objevit letos na podzim, vydavatelem bude Simon and Schuster.

Váš názor Další článek: Nové hry od id Software

Témata článku: ,