PC | RPG | Téma

Týden se Zaklínačem 2 - tipy pro začínající vědmáky

Umřeli jste už v prologu? Nevadí, poradíme vám pár triků, s nimiž se Zaklínač 2 stane o něco lehčí hrou.

Jak jsem již zmínil ve včerejší recenzi, je začátek Vrahů králů poměrně tuhou záležitostí, kterou je obtížné přežít. Souboje se pak o něco zlehčí v průběhu první kapitoly, aby se na konci druhé už staly pouze příjemným zpestřením při pobíhání krajinou. Jak ale přežít taková smrtící setkání bez Geraltových reflexů a bez dokonale zažitého ovládání? Jak se vůbec v hardcore RPG chovat?

Týden se Zaklínačem 2: Vrahové králů

Pondělí: Kde se vlastně Zaklínač vzal? (téma)
Úterý: Ženy v Zaklínači 2 (téma)
Úterý: Soutěž o 3 hry Zaklínač 2: Vrahové králů a 3 medailony
Úterý: Zaklínač 2: Vrahové králů – poctivé hardcore RPG (recenze)
Středa: Tipy pro začínající vědmáky (tipy)
Čtvrtek: Jak dobře znáte Zaklínače? (kvíz)
Pátek: Pět nejdospělejších RPG - sex za zkušenosti (téma)

Pravidlo č. 1: Na souboje se důkladně připravte

Každý, kdo četl povídky (nebo si přečetl náš dřívější článek mapující knižní sérii), ví, že zaklínači jsou mistři meče s nelidskými reflexy. Ani to však většinou na rychlé stvůry nestačí, a tak se musí vědmáci posilnit předem připravenými elixíry. A stejně tak byste to měli udělat i vy – před každým důležitějším soubojem uveďte Geralta do meditačního stavu (kliknutím na ikonku ve středu kruhu, který se vyvolává levým Ctrl) a nadopujte ho všemi dostupnými prostředky.

VIDEO: 4303 'Zaklínač 2: Vrahové králů - Souboje'

Pokud navíc víte, že je souboj patřičně těžký, rozmístěte na strategická místa pasti, do nichž se může nestvůra chytit a poranit. I malá porce zdraví někdy rozhoduje o tom, jestli zaklínač shrábne peníze, nebo jej něco nehezkého sežere. Pro zvýšení šancí, že to pro Geralta dopadne dobře, se hodí používat i oleje proti konkrétním typům nepřátel, které můžete na vybraný meč natřít i v průběhu boje. Samozřejmostí je pak snažit se v průběhu hry získat tu nejlepší výbavu a používat ocelový meč na lidi a stříbrný na nestvůry.

Pravidlo č.2: Znamení Quen vám často zachrání život

Přímo v boji je pak často k nezaplacení, když vás nepřátelé místo do masa zasáhnou do ochranného štítu. Proto hned na začátku každého šavlování s nepřáteli zakouzlete Quen a průběžně jej obnovujte i při souboji samotném. Čtyři z pěti vědmáků také doporučují vylepšit Quen na maximum co nejdříve to půjde – nejenže se prodlouží jeho síla a doba trvání, ale útočník také utrpí část poškození, které by sám způsobil. Taková rána jej zpomalí a na chvíli znehybní, což se hodí zejména při soubojích se skupinkou nepřátel.

witcher2_11.jpg witcher2_12.jpg

Pravidlo č. 3: Snažte se bojovat s co nejmenším počtem nepřátel najednou

Lehce se řekne, těžko se udělá: přesně takové je naše pravidlo číslo tři. Abyste se vyhnuli zbytečné smrti, rozhodně se nenechte nepřáteli obklíčit a raději se s nimi pokuste bojovat v užších průchodech. Rovněž se snažte postupovat vzestupně podle síly nepřátel – pro příklad tedy jako první zabijte ty nejslabší vojáky a až potom si hrajte s lépe vybavenými a neustále se kryjícími štítonoši. Na závěr si potom nechávejte ty nejlepší nepřátele, které můžete pro větší efekt na začátku souboje ovládnout znamením Axie.

witcher2_21.jpg witcher2_22.jpg

Pravidlo č. 4: Paralyzovaný nepřítel se nebrání

Útočit na bezbranného člověka sice není úplně košer, ale kdy je něco v životě fér – v boji se proto vyplatí použít znamení Yrden nebo nějakou past, která umí nepřítele aspoň na chvíli udržet v klidu. Znehybnění pak můžete využít k prvnímu prolomení obrany: hodí se zvláště na lidi vybavené štítem, ke kterým takto přijdete zezadu a oni nebudou mít možnost se bránit.

Pravidlo č. 5: Přesvědčujte maximálně dvěma způsoby

Není od věci si od samého sekání šlach odskočit i k dialogům a dalším veselostem. Ve světě Zaklínače se totiž nezřídka stanete svědky vypjatých emočních scén a pokud nutně potřebujete informaci, neměli byste se zdráhat použít drastičtější přesvědčovací metody. Mohlo by se zdát, že každá situace vyžaduje to svoje, ale není to tak úplně pravda – jednotlivé schopnosti používáním levelujete a je tak dobré zůstat u jednoho způsobu řešení konfliktu (znamení Axie, zastrašování, přesvědčování, podplácení), které vhodně doplníte dalším z již výše zmíněného čtyřlístku. Ani tak ale nemusíte uspět u všech: nezapomínejte třeba na to, že znamení jsou laciné magické triky, kterými čaroděje rozhodně neohromíte.

witcher2_06.jpg witcher2_08.jpg

Pravidlo č. 6: Nesnažte se všechno řešit hned

U vedlejších úkolů je dobré stanovit si aspoň nějakou posloupnost: pokud některý z nich šoupnou autoři úplně nejdál, mají k tomu často dobrý důvod a vy byste jejich plány ve vlastním zájmu neměli příliš narušovat. Je tak dobré začít questy, které nabízí peněžní i zkušenostní odměnu takřka bez rizika (zde se mohou řadit všechny pěstní bitvy ovládané skrz QTE systém, hra v kostky a turnaje v páce) a až postupně pokračovat dál.

Pravidlo č. 7: Dělejte si v inventáři pořádek

Není horšího nepřítele, než je plný inventář, zvlášť ve chvíli, kdy před vámi leží zbrusu nový meč, vy si bezradně pohazujete s tím doteď používaným a raději byste ho aspoň za pár orénů prodali, než abyste jej v zapomenuté jeskyni pohodili. Ve svých věcech si proto často dělejte pořádek, snažte se suroviny buď zužitkovat, prodat, nebo z nich navařit lektvary. Samozřejmě ale i zde platí starodávná mantra RPG hráčů – mějte u sebe aspoň pár kousků z každé suroviny ve hře, co kdyby se někdy později hodila.

witcher2_22.jpg witcher2_23.jpg

Pravidlo č. 8: Prolezte, co se dá

V temných koutech měst se často skrývají postavy nabízející úkoly (které by se však rovněž měly vyznačovat modrým kolečkem na minimapě) a tak není od věci proběhnout všechny uličky a nahlídnout do většiny domů. Rovněž se pak nestyďte jít na průzkum nově objevené jeskyně, kam vás zatím nevede žádný úkol. Stává se, že jeskyni prozkoumáte pouze na vlastní pěst a odměna je více než hezká (osobně jsem v jedné takové neoznačené jeskyni našel velice hezkou zbroj, která mi vydržela téměř do konce hry).

witcher2_14.jpg witcher2_16.jpg

Pravidlo č. 9: Ukradněte, co není přibité

Zní to sice podle, ale toto prastaré pravidlo všech hardcore RPG hráčů platí i v novém Zaklínači. Kradení ve vesničkách a hlavně v prologu vám však může velice brzy zajistit kvalitní výbavu – vyplatí se krást zejména různé suroviny, z nichž vám pak místní řemeslníci dokáží zhotovit lepší zbraně i zbroje. Krást větší věci vám pak může bránit jedině čest, nebo omezená nosnost.

Pravidlo č. 10: Často ukládejte

Ano, nejčastěji porušované a nejohranější pravidlo starých RPG u Zaklínače rozhodně využijte – není totiž nic horšího, než když vám uprostřed hraní vypnou proud, nebo vás v temné uličce obestoupí nebezpečný hlouček banditů. Proto mačkejte F5 a občas vyjeďte i do menu, abyste uložili normálně. Autosave vás totiž nespasí vždy a ztráta herního času bolí. I když pak máte možnost vyzkoušet nové řešení některých úkolů, určitě spíš chcete vědět, jak hra vypadá dál.

Dostupné pro: PC, X360
Žánr: RPG | Fantasy RPG
Výrobce: CD Projekt RED | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 17. května 2011 (PC)
17. dubna 2012 (X360)
  • Větvení příběhu a možnost volby
  • Skvělé dialogy
  • Prvotřídní příběh
  • Vtip
  • Středověká atmosféra
  • Lehce konzolové ovládání
  • Příliš otevřený konec
Diskuze (4) Další článek: Oficiální odhalení MW3 koncem května

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,