Týden: Wormsáci v 3D, druhý díl Europa Universalis

Worms jsou naprostá herní klasika a Team 17, jejich stvořitelé, toho dokážou využívat. Zrodilo se již nespočet dílů a další se chystá - má se jmenovat Worms Blast a bude zcela poprvé ve 3D grafice. A co tu máme dále? Jednu simulaci od Toma Clancyho, Europu Universalis dvě a další lahůdky.
Worms jsou naprostá herní klasika a Team 17, jejich stvořitelé, toho dokážou využívat. Zrodilo se již nespočet dílů a další se chystá - má se jmenovat Worms Blast a bude zcela poprvé ve 3D grafice. A co tu máme dále? Jednu simulaci od Toma Clancyho, Europu Universalis dvě a další lahůdky.

Worms se stěhují do 3D
O předělání klasických 2D Wormsů do 3D prostředí se diskutovalo už dlouho, ale až donedávna se o tom nechtěli ani vývojáři (Team 17) ani vydavatelé (Ubi Soft) nijak moc rozšiřovat. Ovšem právě Ubi Soft před pár dny oznámil, že nový Wormsácký titul s názvem Worms Blast bude ve 3D grafice. Měl by vyjít na PlayStation 2, PC, Game Boy Advance a Gamecube (což je docela úctyhodný počet platforem - to jen dokazuje, jak moc oblíbení původní Worms, resp. jejich geniální koncept, byl je a bude). Na Worms Blast se údajně pracuje již od minulého října a na pultech prodejen by se tento titul měl objevit již tento podzim (pro PS2 a PC, ostatní až na začátku příštího roku).

A co se ještě na nových Wormsech změní, mimo toho že budou ve 3D? Jedna velmi, velmi podstatná věc - už nebudou "turn-based". Worms Blast nám totiž červíky představí v tuhé real-timové akční řeži.

WormsWorms

Electronic Arts mají práva na Pána prstenů
Největší světový vydavatel her, společnost Electronic Arts (EA) si před nedávnem takříkajíc "zajistila budoucnost". Zakoupila totiž práva na vydávání her postavených na nedávno uvedeném filmovém zpracování Pán prstenů, slavného to díla pana velmistra Tolkiena. A když sem napsal "zajistila budoucnost" tak jsem myslel... "zajistila budoucnost". J.R.R. Tolkien a jeho sága jsou totiž něčím natolik lukrativním, že se to směle dá přirovnat třeba k takovému Matrixu či Harrymu Potterovi - jejichž licence již EA taktéž vlastní. Ovšem EA není jediná společnost, která má licenci na hry podle Pána prstenů - stejnou již totiž před časem zakoupila neméně slavná společnost Sierra. EA zatím žádné konkrétní tituly ani plány na hry neoznámili, zatímco Sierra už zveřejnila alespoň předběžné datum vydání prvního titulu - leden 2002. Co to bude, jaké to bude, atd., to se zatím vůbec neví. Jakmile se ale vědět bude, budete to vědět samozřejmě i vy, o to se postaráme :-).

Překvapivý úspěch hry Europa Uniresalis přináší pokračování
Švédský herní výrobce Paradox Entertainment je právě plně zaměstnán pracemi na pokračování své úspěšné historické strategie Europa Universalis, jež už byla lokalizována do více než deseti jazyků po celém světě a vydobyla si reputaci jedné z nejlepších historických strategií za poslední dobu. Europa Universalis II, kteréžto pokračování by se mělo objevit již letos o Vánocích, celou původní hru ještě dalece rozšíří. Například už nebudete na začátku omezeni na "pouhých" osm evropských supervelmocí, ale budete si moct vybrat téměř kterýkoliv národ, který kdy na naší planetě existoval, což podle Paradox Entertainment znamená něco málo přes 100 (!?) hratelných národů - včetně například Japonského šogunátu, Čínského impéria či různých afrických kmenů. Časové období má pokrývat dobu před objevením Ameriky až napoleonské války (1419 - 1820). Mimoto dozná vylepšení i herní systém, tutoriál, a další "maličkosti".

Vydání hry se v Severní Americe ujme společnost Strategy First, která publikovala již první díl.

Tom Clancy's Ghost Recon
Vzpomínáte ještě na hru Rainbox Six? Respektive "Tom Clancy's Rainbow Six" jak zní její plný oficiální název? Určitě ano. Vězte, že jméno Toma Clancyho, dnes velmi známého autora knižních thrillerů z vojenského prostředí, mělo nejet zvýšit popularitu hry, ale také utvrdit případné vojenské maniaky, že všechno bude "tak, jak má být", tj. že jaderné bomby nebudou vybuchovat po zahřátí zapalovačem a kulomety nebudou moci jenom tak střílet do aleluja. Nakonec se z Rainbox Six vyklubala revoluční gameska, která do herního průmyslu zavedla zcela nový žánr. V tomto typu her již nebylo možné vystřílet do nepřátel celý zásobník bez viditelnějšího efektu. Jeden přesně mířený výstřel zde znamenal (a znamená) takřka jistou smrt. A to je právě pro mnoho hráčů nesmírně přitažlivé. Také proto se společnost Red Storm rozhodla přivést na svět další hru podobného ražení. Její název zní Ghost Recon (tedy samozřejmě "Tom Clancy's Ghost Recon"). A nelze čekat nic jiného, než že se opět zhostíte role velitele elitní skupiny vojáků, která bude muset plnit zadané mise v těch nejrozmanitějších prostředích proti těm nejnebezpečnějším protivníkům. Ghost Recon má údajně rozpočet stanoven na dva miliony dolarů, což ani v dnešní době multimilionových rozpočtů vůbec není málo. Jistě je tomu tak i proto, že hra by se měla mimo PC objevit i na X-Boxu. Datum vydání je stanoveno na letošní Vánoce.

Ghost ReconGhost Recon

Hra smrti
Společnost Burns Entertainment Software původem z Německa představila svůj nový titul. Nese název Game of the Death. Je to název vskutku povznášející, takový vzletně optimistický, což? ;-) Nu ale teď vážně. Mělo by se jednat o hororovou akci, která hráčům nabídne možnost bojovat proti nejstrašnějším (resp. nejznámějším) masovým vrahům 20. století. To už JE výzva, obzvláště pro vás, naši milí čtenáři, kteří se chcete v budoucnu vydat na dráhu psychologů-detektivů a jim podobných, abyste pak mohli chytat své Hanibally Lectery... a tak podobně. Obecný herní koncept a také většina postav pochází z pera slavného filmového režiséra Joerga Buttgereita (myslím že nebudu sám kdo toto jméno slyší poprvé;), který je známý (...) především svými filmy Nekromantik (ovšem už tímto mazaným názvem si mě tento režisér zcela získal) a Král smrti (Death King). Samozřejmě, že celá hra bude kompletně ve 3D - vždyť také jak byste dnes chtěli bojovat proti snůšce masových vrahů v tak zastaralém prostředí, jako je 2D, že... Toto 3D prostředí má také upřednostňovat atmosféru a napětí namísto "suchého" (a červeně lepkavého, železem načichnutého) násilí.

Hra bude postavena na proprietárním Vulpine enginu. Burns Entertainment sice zatím nemají žádného vydavatele, ovšem chtějí docílit celosvětové distribuce své hry, a to hned pro několik platforem - vyjma PC také X-Box, PS2 a Macintosh. Game of the Death by se měla objevit na Vánoce roku 2002 (ty Vánoce začínají být nějak oblíbené).

Game of the DeathGame of the Death
Diskuze (2) Další článek: Red Faction – vzpoura na rudé planetě

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,