Ubisoft bude natáčet filmy

Udržet se na vrcholu herního průmyslu dnes neznamená pouze vydávat špičkové tituly a plnit hračkářství doprovodným merchandisingem. Dalším stupněm, kterak si zajistit přízeň a pozornost publika jsou filmy. Tak alespoň uvažuje prezident společnosti Ubisoft Yves Guillemot, který naznačil směřování aktivit firmy ke tvorbě snímků založených na duchovním dědictví jejích her.  Jde o logický krok, vždyť série Splinter Cell nebo Brothers in Arms by mohly na stříbrném plátně vyprávět tolik příběhů.

Je nutné si uvědomit, že nemá jít pouze o práci externích filmařů, jako v případě připravovaného Prince z Persie, kterého natáčí Michael Bay, či snad Far Cry s právy v rukou Uweho Bolla. Ubisoft chce tvořit snímky přímo v domácích kancelářích, a tak zřídil studio věnující se výhradně počítačové animaci v kanadském Montrealu. Jeho prvním produktem bude osmiminutový krátký film pojednávajících o dobrodružstvích zabijáka Altaira ze středověké stealth akce Assassin’s Creed. Nemá však zůstat pouze u krátkometrážních animáků, Guillemotovy cíle jsou mnohem ambicióznější a sahají až do Hollywoodu. Nechme se překvapit, zda bude výsledek tvorby her i filmů pod jednou střechou úspěšnější než dosavadní přenechávání tématiky profesionálním filmovým studiím.