Však píšu že se jim nedivím. Vývoj je extrémně drahý a nějak se zaplatit musí. Zdražování by spoustu lidí nepřekouslo ale spousta lidí je svolná pravidleně sypat malé částky.
Ale s tím ziskem to není tak uplně jednoznadčné. Právě že nová studia k tomu často přistupují s tím, že cýlem je udělat kvalitní hru a nechcípnout u toho hlady, přičemž cílem je do velké míry hlavně vyprodukovat onu hru a nezkončit v mínusu.
U velkých studií je ale situace už často opačná. V první řadě jde o to vydělat peníze, jelikož kromě pokrytí samotných nákladů logicky chtějí i růst a k tomu je potřeba zisk. Už podle toho se hra navrhuje, aby byla zajímavá pro co nejvíce lidí což se často vylučuje kupříkladu s originalitou. Navíc je žádoucí držet náklady co nejníže, což v kombinaci s tím že už mají mnoho her za sebou vede k recyklaci a to pak může vyvolat dojem, že furt dělají dokola to samé (viz právě Ubisoft, kde když se podíváme na AC, WD nebo FC, tak je vidět že se mnohých ohledech jedná v podstatě o to samé, jen v jiném kabátku).
Z mé strany to není nijaká stížnost. Jen holé konstatování faktu. Zkrátka s tímto trendem je potřeba počítat u všech velkých studií. Opravdu originální hry bez transakcí za blbosti budou podle mě už čím dál více přicházet ze strany nadšenců kteří na pole herního vývoje přijdou plni iluzí a nadějí, první hru co vydají bude ta originální "old school" hra. Pak přijde srážka s realitou a do dalších her už pak budou také přibývat další metody jak vytřískat více, ať už to budou mikrotransakce, nebo nesmyslná DLC, které právě často vznikají jen aby se reálně zvýšila cena hry a nebylo to tolik vidět (reálně je telá hra třeba základ za 1200 + 3 DLC po 600, kdy se to takto rozdělí jen proto, že za 1200+3x600 se dá hra prodat snáze, než rovnou vcelku za 3000)
Ale tak to prostě chodí. Časy se mění, dříve jsme hry kupovali a patřily nám, mohli jsme je prodat, či si je vystavit na poličku. Pak přišel Steam, hry jsme si začali za stejnou cenu jen pronajímat, všichni nadávali a pak si zvykli. S mikrotransakcemi to bude stejné. Jen snad někdo brzy přijde se způsobem, jak ty mikrostransakce nedělat tak úchylným a násilným způsobem.