Ukázka tratě ve Španělsku láká na oficiální rally hru WRC 3

Diskuze čtenářů k článku

Jirka  |  28. 07. 2012 15:25

Vypadá to nádherně. Doufám, že i ostatní tratě budou takhle hezky zpracované. A takhle bezchybně jsem v životě žádný rally závod neodjel

 |   |  Odpovědět
Petr  |  28. 07. 2012 20:20

KDy se najde hra, která překoná relistickou Richard Burns Rally? Hra už má sice 9 let, ale její fyzikální model je hodně blízký realitě a detailní grafika při vysoké rychlosti nehraje velkou roli, díky velice dobře zvládnuté fotorealističnosti vypadá na 9 let starou hru neuvěřitelně. Podle mě nejlepší závodní hra historie

 |   |  Odpovědět
Murphy  |  30. 07. 2012 17:27

Absolutní souhlas co se týče RBR. Od jejího vydání se nenašla ani jedna jediná hra, která kladla na hráče takové nároky na ovládání vozu. Žádná jiná se nemůže RBR rovnat pokud jde o fyzikální model chování a to vše je skoro dokonalé pokud pro hraní použijete volant se zpětnou vazbou. Musím ještě dodat, že od té doby co jsem to hrával tak mě žádná nová hra nenadchla tak jako RBR, dokonce mě ani žádná jiná hra nedonutila hrát ji déle než 20 minut, protože všechny hry jsou oproti RBR absolutní nuda, až bych řekl bez duše. Snad ve všech simulátorech rally s vozem zabrzdíte na 15 metrech z maximálky bez ohledu na povrch, auta jsou v podstatě nerozbitná, do zatáček letíte rychlostí grippenu... hrozná nuda, která hráče nenutí učit se ta auta opravdu řídit s citem a postupně z toho dostávat maximum. Uznávám, že dnešní hry jsou graficky jinde, ale na tu dobu byl RBR i graficky na absolutní špičce a navíc neměla takové HW nároky jako právě zde zmiňovaný "kousky" od Codemasters. Kéž by vyšlo nějaké pokračování RBR, abych si zase sem tam zahrál

 |   |  Odpovědět
Smash!  |  30. 07. 2012 21:38

HW Nároky mě nedělali nikdy problém, Dirty jsem hrál jen na původním Xbox 360 a podotýkám, že vypadaly a ještě dnes vypadají excelentně, nemohu si ani představit hrát tento typ hry na PC, třeba že i bez volantu. Pokud na PC, tak jedině s volantem. Už na prvním Playstationu (PS1) jsem začínal hrát první díly Colin McRae Rally, dokonce i rally které obsahovalo Gran Turismo, později i WRC, potom (Xbox) Rally Fusion, Rally Sport Chalenge, Sega Rally, Richard Burns Rally atd. Hrál jsem myslím celkem dost zavodních her, ne-jen Rally, a myslím že vyznat se dovedu. .bohužel lituji toho, že né-každý má kvůli herním nárokům, platformě atd. možnost záhrát si nebo alespoň vyzkoušet takové množství rozdílných her, třeba biť jen z čisté zvědavosti.

 |   |  Odpovědět
Joska, duševní troska  |  01. 08. 2012 12:10

Já bych rád připomněl, že i když v roce 2004 museli autoři RBR jednoznačně ohromně šetřit na polygonech, dodnes nikdo nepřekonal jejich modeláž nerovností a děr v cestách, a to hlavně pokud jde o jejich kolizní model.

 |   |  Odpovědět
Petr  |  28. 07. 2012 20:23

TAk jsem zhlédl video a zklamání, arkádovost z téhle hry přímo čiší. Ano bude se to dobře prodávat.

 |   |  Odpovědět
Ops  |  28. 07. 2012 20:40

Pořád to samé k nerozeznání od WRC2

 |   |  Odpovědět
Smash!  |  29. 07. 2012 11:28

Chování auta na vozovce se zdá být sice reálné, ale přesto nic moc v porovnání se všemy Dirty od Codemasters, kde se auta zdají být mnohem více živé. Celkový pohled na ůhel kamery a záběr pohledu se mě zdá být celkem monotoní, auto se více-méně drží ve středu koridoru samotné obrazovky, což sice může zapříčinit poměrně bezchybná jízda kterou hráč s tímto autem evidentně zajíždí, ale na druhou stranu přesto to vypadá jako by pohled kamery pouze kopíroval zajetou trajektorii. Cítím arkádovost, a styl hraní který mělo WRC snad odjakživa, nic pro mne. Fandím Dirtům od Codemasters, a jen pro poznámku již zmiňované Richard Burns Rally se jak už bylo uvedeno stále pišní nejvěrohodnějším propracováním tratí, s ohledem na výškový rozdíl různosti povrchů a různými výmoly ve vozovce které obohacují pocit divokého rally se vším všudy.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  29. 07. 2012 12:54

Ty pracuješ pro Codemasters? Jinak si nedokážu vysvětlit, jak je možné, že z WRC arkádovost cítíš, ale z Dirtu ne...

 |   |  Odpovědět
Smash!  |  30. 07. 2012 21:15

To bude asi tím, že Codemasters tehdy původně začínal s (dle mého názoru nejosvědčenějším) Colin McRae Rally, navíc dokonce i Dirt jako takový má i v názvu samotné jméno Colin McRae, bohužel dnes již zesnulé závodní rally legendy, což je myslím si dost evidentní náznak podobnosti s předešlímy díly, to slovo Dirt je jen podtitul v názvu. Samozřejmě, to že jde jen o jméno jednoho jezdce, to není fakt, podle kterého by se mohlo soudit zda-li jde o arkádu či naopak. Ve skutečnosti ale jen narážím na to, že původní série Colin McRae Rally měla např. už tehdy viditelnější tendenci se přiklánět k simulátoru jako takovému, než k arkádě. Mezinárodní turnaje, kvalifikační kola, oprava vozidla během stáže, tyhle prvky mě rozhodně neříkají nic o arkádovosti jakožto stylu vůbec. Je pravda, že např. první Dirt staví z 90% hry především na kaskádovitě seřazené piramidě, která vlastně utváří veškeré závody a volitelné tratě ve hře. Nicméně, i přes tenhle rádo-by arkádový design si nemyslím, že současné Dirty mají snahu o definici Arkády jako žánru, a pokud ano, já sám bych se zklamal. Myslím, že arkády poutají mnohem méně hráčů než ostatní druhy jiných závodních her.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  31. 07. 2012 16:18

No jo, ale Colin MacRae Rally byly taky arkády jako prase. Schválně srovnej třeba s Rally Championship 2000 (Mobil 1 Rally).

Moc tomu nerozumím (neděláš do politiky?), nicméně se mi zdá, že máš poněkud zvláštní způsob srovnávání arkáda - simulace. To je přeci věc jízdního modelu, ne rozvržení závodů Takže i když má Gran Turismo 5 rally složku zmršenou pokroucenou japonskou představou o rally, pořád je to víc simulace než arkáda. Kdežto Dirt má zmršenej jízdní model a ten těžko zachrání relativně věrný zpracování rally do rychlostních zkoušek. A jméno slavného rally závodníka v názvu to fakt nezachrání.

Arkády se vždycky prodávaly líp než simulace (proto ani GT5 nebo Forza nejsou čisté simulace, přestože si to někteří jejich fanoušci rádi myslí).

 |   |  Odpovědět
Smash!  |  01. 08. 2012 11:50

Moc tomu nerozumíš?. .evidentně tomu vůbec nerozumíš. Chování jízdního modelu se nedělí na akrádové a simulátorové jen na základě charakteristyckých jízdních vlastností. Existují závodní hry které obsahují výborné jízdní charakteristiky na ůrovni simulace a přesto se svým výběrem a orientací řadí, přiklánějí spíše k Arkádě, ne třeba jmenovat. A naopak, existují i jiné závodní hry, které nabízí sice velký sortiment vozidel s naopak poněkud nerealistickým modelem jízního spektra, prezentující se jako Simulace. O tom zda-li se závodní hra dělí na Arkádu či Simulaci rozhoduje mnohem více elementů než jen chování samotných aut na vozovce. Hrál jsem řadu různých her, prokazatelných Arkád, které měli mnohem lepší jízdní model než některé přímočaré Simulace, což je fakt, který bagatelizuje celou tvoji snahu o definici těchto dvou odlišných žánrů. A tvrdit o Colin McRae Rally jako o sérii, že jde o arkádu není zrovna ůplně ideální, v dobách prvních dvou dílů Colin McRae Rally ještě neexistovalo ani tolik závodních titulů, porovnávatelných se samotným Colin McRae Rally. Tehdejší herní grafika i možnosti ovladatelnosti se tenkrát totiž teprve začínaly utvářet do dnešní kýženě-vybroušené podoby, a o nějaké Arkádě nebo Simulaci se tehdy ještě ani nedalo bavit. Na závěr bych už jen rád dodal, že ani ti ani já, zkrátka nikdo z nás by neměl přímo rozhodovat nebo hodnotit zda-li jde o čisté Simulace nebo ne, a pokud ano? V tom případě bych se mile rád a s úsměvem pokochal čistou Simulací kterou by si ty sám vytvořil, ovšem na ůrovni hratelné hry, což se naštěstí a díky bohu nikdy nestane.

 |   |  Odpovědět
kocian  |  29. 07. 2012 12:10

se mi zdá že ,jede na šoto kolech-alespoň podle ráfku,jo ledaže by soudruzi někde udělali chybu jinak WRC série nesahá RBR ani po kotníky,RBR je sice stará hra,ale jízda s volantem je naprosto dokonalá a i záznam se mi zdá že je daleko lepší než u těchto nových titulů.Připadá mi to že WRC je jenom pozlátko a je to jenom arkáda.Marně čekám na nějaký nový povedený simulátor z oblasti rally

 |   |  Odpovědět
Smash!  |  29. 07. 2012 12:37

Souhlasím. .dle mého bylo poslední alespoň mojí osobou hrané kvalitní rally vůbec první Dirt od Codemasters. Jinak Richard Burns Rally by zasloužilo vydat další pokračování, nebo alespoň vytvořit Re-Make původní verze této hry. Unznávám že Richard Burns Rally možná neměl takový Antialiasing a tak světlem prosvícený Engine, ale přesto. Přesto je na něm i dnes stále patrná očividná propracovanost, originalita a především vizuální snaha o totožnost s realitou Rally závodů jako takových. Jsem rád, že si někdo ještě dnes váží této hry a je schopen se o ní i plnohodnotně zmínit. Nemám rád když lidé zapomínají na klasiku v uvedeném žánru.

 |   |  Odpovědět
passi  |  31. 07. 2012 21:24

Totální fiasko, tragédie, trapas.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor