Ultima Online 2 - Volání neobydleného světa

Ultima Online je fenomén. Byla první a v podstatě i poslední. Kdo by dnes tvořil MMOPRG viděnou z ptačí perspektivy? Možná se několik projektů přeci jen najde, ale většina se prostě soustředí na třetí dimenzi. Ve třetí dimenzi se nakonec bude odehrávat i druhý díl UO, o kterém tento článek pojednává.
První potíž s druhým dílem UO je jeho vlastní název. Nejprve se totiž měl jmenovat jednoduše a jasně "Ultima Online 2". Všechno se ovšem tak trochu (dost) zvrtlo, Origin byl přeorán, a tak se z UO2 stalo(-a,-y) "Ultima Worlds Online: Origin". Někteří z vás si asi říkají, že to bude poněkud matoucí, když společnost jménem Origin pojmenuje téměř stejně svoji hru. Jenže ono to není tak jednoduché. Až totiž hra vyjde, nebude už na krabici žádné logo originu, ale logo EA Games.

Ultima Online 2: OriginUltima Online 2: Origin

Nová Ultima se odehrává "ve vzdálené budoucnosti" - 200 let po Velkém Převratu (Great Cataclysm). Vše se bude odehrávat z pohledu třetí osoby, kdy je kamera umístěna za hlavou vaší postavy. Tvůrci však stále přemýšlejí o dalších (přidaných) možnostech zobrazení, jako např. 1st person či dokonce onen starý dobrý izometrický z jedničky. Ovšem stále ještě není nic definitivní. Trojdimenzionální grafika by měla daleko předčít i tu z poslední Ultimy (číslo 9, jinak Ascension). Pro modelování pohybu postav byla použita technika motion capture. Dokonce byl najat profesionální herec jménem Bruce Fontaine, aby "vymodeloval" správné bojové chvaty a postavení (těla). V nové Ultimě budou přítomny 3 rasy - lidé, rasa Meerů a rasa Juků, jejichž podrobnější popis lze nalézt na oficiálních stránkách (http://www.uo2.com/).

Ultima Online 2: OriginUltima Online 2: Origin

Dalšími novinkami bude střídání dne a noci. Jeden den ve světě nové Ultimy bude znamenat 2 hodiny reálného času. Zahrnuta bude i možnost změny počasí. V UWOO bude nutné, aby si každý hráč vytvořil své vlastní UNIKÁTNÍ jméno. Důvod je myslím jasný - už žádná nešťastná nedorozumění, žádná rozervaná přátelství. Jedině pomocí unikátních jmen dokáží tvůrci (hráči?) docílit minimálního "antisociálního" chování.

Ultima Online 2: OriginUltima Online 2: Origin

V OWOO nenajdete třídy charakterů. Hráči sice budou mít možnost si zpočátku zvolit zaměstnání, ale tato vlastnost je určena spíše pro nováčky, aby dokázali do hry rychle zapadnout. Tvůrci chtějí jinak ponechat hráčům absolutní svobodu v možnostech formování svého charakteru. Samozřejmě, že ale bude klidně možné stát se třeba kovářem či řemeslníkem na plný úvazek, tedy nestarat se o nic jiného než o svou profesi. Když už jsme u hráčovy postavy - tu bude možné definovat doslova od shora až dolů, od typů účesu až po barvu bot. Tím by se mělo docílit maximálního kontrastu mezi postavami, přeci jen by nebylo příliš povzbuzující vidět kolem sebe ve městě deset dalších naprosto stejně vypadajících postaviček. Barevnost a bohatost naopak dodává hráči jakousi vnitřní sílu, odstup od stereotypu. Nově bude řešena také smrt charakteru - bude totiž možné upadnout do bezvědomí, a to když se vaše hit pointy dostanou pod nulu. Což dává šanci vašim přátelům ve skupině (pokud ovšem nějakou máte), aby vás rychle oživili. V nové Ultimě už taktéž nenajdete oblíbené duchy. Pokud zemřete, budete se prostě a jednoduše muset znovuobživit - a to můžete buď přímo na místě kde jste zemřeli, či na poslední zadané pozici (kterou jste si předtím vybrali). Budete také muset zaplatit jakýsi "zkušenostní dluh" - nepřijdete tedy o žádné skilly či schopnosti, pouze o zkušenosti. Země UWOO budou rozděleny na dva druhy - tzv. Chráněná území a Divoká území. Každý druh bude mít trochu jiné podmínky co se týká boje hráči proti hráči a znovuobživování. Zkušeností se týká také to, že tvůrci kladli mnohem větší důležitost na skupiny, na sdružování charakterů, nežli na "osamělé vlky". Když budete bojovat ve skupině, spolupracovat, budete získávat více zkušeností, než při osamělém boji. Ono stejně bude bojovat sám takřka nemožné, takže sdružování bude téměř nutností. Zde se nabízí úvaha nad jakýmsi výchovným prvkem on-line her, ale to sem dnes nepatří. Spíše se dále zmíním o realismu této veleočekávané gamesky. Kdyby totiž měla být nová Ultima realistická naprosto maximálně, museli byste se pravidelně živit (jídlo, pití) a pravidelně odpočívat. To by ale samozřejmě hodně ubralo na její zábavnosti. Tvůrci to vyřešili opět šalamounsky - jídlo, pití a odpočinek nebude pro přežití sice naprosto nutné (tj. nezemřete), ovšem pokud se dobře napucnete a dobře vyspíte, bude se vám třeba lépe bojovat či kovat či rybařit či ... no postě co se tak ve fantasy světě během dne dělá. Samostatnou kapitolou by mohlo být stárnutí charakteru, které však s v UWOO zahrnuto nebude. A když už mluvíme o tom realismu - sexu prý nebude v UWOO více ale ani méně, než ho bylo v on-line Ultimě minulé. To jen tak na okraj :-).

Ultima Online 2: OriginUltima Online 2: Origin

UO2 je vyvíjena primárně pro operační systémy W98 a Windows 2000. Spekulovalo se i o verzích pro Macintosh a Linux, ovšem tyto platformy jsou podle Originu stále ještě příliš "specializované", než aby bylo výhodné na ně UWOO portovat. Ovšem pokud se v budoucnu dostatečně rozšíří, není tento krok zcela nereálný. Když už mluvíme o těch penězích, stále se samozřejmě bude platit jistý měsíční poplatek.

Ultima Online 2: OriginUltima Online 2: Origin

Inu o druhé on-line Ultimě je toho zatím známo velmi mnoho, ale zároveň i velmi málo. Musíme si prostě počkat. Měla by vyjít někdy v tomto roce, snad možná i v nejbližších dvou měsících?

Diskuze (2) Další článek: AntiMMF – zastřel si svého finančníka!

Témata článku: , , ,