Uncharted 4: A Thief's End - pohled do zákulisí next-genu

vytisknout velikost písma
Zhruba 15 minut nového Uncharted ukazuje solidní posun v rámci série, který ale příliš staví na už viděném v The Last of Us.

Tak se nám na Playstation Experience ukázalo Uncharted 4: A Thief's End a ani se nezastavila Země, ani se neotřásl herní průmysl. Prostě další variance na Indiana Jonese, která už po třech dílech opravdu nepřekvapí a jako tahák nové generace konzolí tak úplně nezvedá ze židlí. Tedy minimálně co se herní náplně ukázaného dema týče. Zcela jiná písnička je to totiž stran technického zpracování, které budí pozornost už od poslední E3 a ukázkové demo spekulacím rozhodně neučinilo přítrž. Ale opravdu si to nové Uncharted zaslouží, nebo jde jen o trošku pěknější trojku?

direct-feed-screenshot-4.jpg

Ve stínu E3

Čtyřka je rozhodně skok, ale kdo čekal kvality E3 teaseru, ten se rovnou může zase posadit. Už na úvodním momentu prezentovaného teaseru je totiž jasné, že i čtvrté Uncharted se stalo obětí nemožných renderů a nadsazené grafiky. Jestliže tedy obličeje ještě s dřívějšími sliby jakž takž drží krok a jejich kvalita je skutečně oslnivá, se zbytkem Nathana Drakea a ostatních postav už je to horší. Autoři třeba rezignovali na fotorealističnost oblečení a skutečné zvýraznění povahy látek a stejně tak ani ty vlasy nebyly takhle umělé.

Díky lehkému downgradu ale zase zbyl výkon na vlasy a oblečení vlající ve větru a dynamicky reagující na Drakeovy pohyby. Nakonec tak vlastně jde ještě třeba na rozdíl od praktik Ubisoftu docela o výhru. Obzvláště oprostíme-li se od na první pohled viditelných prvků a věnujeme chvíli technologii samotné, která údajně v lecčem posouvá Playstation 4 výrazně dál. Pozornost přitahuje především řešení ani-aliasingu, které údajně s minimálním výkonem předvádí dosud nevidině a až na drobné předměty, jako je třeba spona na opasku, ani nemá problem s artefakty a rozmazáním.

Uncharted-4-Gameplay-Footage-Screencaps-9.png

Dědictví po The Last of Us

Někteří ale bezesporu namítnou, že to je tak všechno. Vedle oblečení vlajícího ve větru nám totiž autoři z Naughty Dog ukázali také oblečení pohybující se během lezení nebo dynamické stíny. Tedy věci, které jsme prostě všichni očekávali a nový set horolezeckých animací asi nikoho na zadek neposadí. Nové textury pro vodní povrchy nebo řešení světelných efektů jsou pak spíše pozlátka na efekt, která potěší, ale nepřesvědčí.

Zato otevřenejší lokace, které navazující na tradici The Last of Us už mohou. Samozřejmě se jedná pouze o demo a výsledek nakonec může vypadat úplně jinak, ale nepřátelé všude okolo a nebývala vertikalita a variabilita prostředí skutečně překvapují. Také však demonstrují sílu Playstationu 4, který očividně bez větších problemů zvládá mnoho malinkatých grafických detailů ve skutečně obřím měřítku.

Screen_Shot_2014-12-06_at_1.28.55_PM.0.png

Obzvláště detaily trávy jsou hodně působivé a její všemožné ohýbání ve větru a behem průchodů hráče či protivníků je příjemným efektem, který vás zase o něco vice vtahuje do hry. Škoda jen, že zpracování lezeckých pasáží a vypodobnění kamenů a skal už v tom nepokračuje a vyloženě na sílu přidané římsy pro lezení doslova bijí do očí ve stylu pár let starého Tomb Raidera. Jako náplast tady slouží snad jen jejich náhodné borcení a také fakt, že Drake by měl dostat nové lezecké vybavení. V demu už jsme ostatně mohli vidět třeba lano, které údajně využívá vlastní teselaci a mělo by realisticky reagovat na každou kolizi.

Pěkné, ale čekaji jsme více

Reagovat ostatně mají i stráže a to konečně jinak, než jen přihlouplým přikrčením se za bednou a občasným vystrčením hlavy. AI se nyní volně pohybuje po velkoryse roztaženém prostoru a minimálně na první pohled působí jako jeden spolupracující organismus, který umí zatopit. Problém vojákům nedělají ani skoky mezi propastmi a akrobatické kejkle vlastní až dosud jen Nathanu Drakeovi. I proto dostal Nathan do vínku nové schopnosti a vylepšené možnosti stealth postupu, které si opět něco berou z The Last of Us. My se však vůbec nezlobíme.

Uncharted 4- Gameplay-1.jpg

To všechno nicméně momentálně pouze ve 30 FPS. Sony sice dříve avizovalo, že cílem je mít rozlišení 1080p a rychlost 60 FPS, ale to je zatím očividně ještě v nedohlednu. Na rozdíl od Unity jde ale alespoň o stabilních 30 FPS., které jsou příslibem do budoucna. Příslibem je ostatně i samotné demo, které ukazuje evoluci grafiky a značnou snahu zaměřit se spíše na malé detaily, které ale ve výsledku dělají hodně. Nesmíme navíc zapomínat, že jde pouze o pre-alfa verzi a do vydání ještě uteče nejen hodně vody, ale také hodně grafického pokroku směrem vzhůru.

I na takových prkotinách, jako jsou hlasy a oblečení protivníků totiž záleží. Jestli to ale bude stačit ukáže až čas. Nyní to totiž sice vypadá v porovnní se třetím Uncharted na solidní posun i co se level designu týče, ale nesmíme zapomínat, že tady také ještě bylo The Last of Us. A k jeho překonání to bude chtít řádně utáhnout opasek.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

včera | | 15 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A