Málokdo za uplynulý třičtvrtě rok dokázal přehlédnout hru, o které se psalo ve všech pádech – Unreal Tournament z dílen Epic Games. Enginu této hry se dočkalo mnoho úcty i pochvalných kritik, především však spokojenosti uživatelů. Nyní začíná druhé kolo zápasu – Epic vyrazil s propracovaným enginem vstříc vám i nám, tedy hráčům. Milé demo, jen co je pravda.
Málokdo za uplynulý třičtvrtě rok dokázal přehlédnout hru, o které se psalo ve všech pádech – Unreal Tournament z dílen
Epic Games. Enginu této hry se dočkalo mnoho úcty i pochvalných kritik, především však spokojenosti uživatelů. Nyní začíná druhé kolo zápasu – Epic vyrazil s propracovaným enginem vstříc vám i nám, tedy hráčům. Milé demo, jen co je pravda.
Demo (zde opravdu pouze ze slova demonstrovat, tedy předvádět – jde pouze o video) prezentuje spoustu nových, či lépe řečeno – propracovanějších, rysů hry, které z ní dělají opět next generation engine. Mezi nepochybné tahouny tak patří:
- propracované kosterní (rozumějte skeletální) animace
- zvýrazněná práce obličejových svalů, díky kterým se postavy dokáží milounce šklebit (otázkou pak ještě zůstává, zda to bude mít pořádné opodstatnění i ve hře – ono lovit mezi klávesami ten který škleb… no uvidíme)
- pestřejší vnitřní prostory, více členitější uzavřené prostředí a detailnější textury, díky kterým se při přiblížení zdi neobjeví pixel velikosti 20*20 cm (případně násobte příslušným koeficientem dle velikosti vašeho monitoru :)), ale vyhlazené hrany a právě ony detailní textury – nechť zavládne konec rozmazaným megapixelům
- velké širé rodné lány – jak jinak taky nazvat rozsáhlé venkovní prostory, které nebudou limitovány stěnami? Určitě každého potěší možnost vyběhnout z kamenné (či jakékoliv jiné) kobky a vyválet se jak to jezule v čerstvě napadaném sněhu…
- precizní kombinace venkovních prostor s vnitřními, spousta hradů a dalších features, které přidají hře na hratelnosti.
Pokud bychom se podívali na všechny body ostřížím a střízlivým zrakem, napadá nás spousta protiargumentů – detailní textury již uvedlo několik her v praxi, skeletální animace jsou takřka povinnou součástí každé nové 3D hry, mimika obličeje a pohyb souvisejících svalů tu v jakési míře již také byl (pamatujete na všelijaké Taunts v Unreal Tournamentu?) a kombinaci venkovního prostoru s uzavřenými prostorami představovala již ve zmiňovaném UT například capture the flagová aréna LavaGiant.
Naštěstí je vše mnohem lepší a mnohem zajímavější. Spoustu novinek prověří až čas, o spoustě drobností rozhodne početní výkon počítačů, veskrze se však máme na co těšit. Pokud totiž něco opravdu chybí, pak je to propracovaný systém reálných lokací – tedy alespoň mně to tak přijde.
Demo (MPG) má celkově 42 MB a dá se stáhnout z oficiálních stránek Epic Games.