Unreal engine v novém balení

Málokdo za uplynulý třičtvrtě rok dokázal přehlédnout hru, o které se psalo ve všech pádech – Unreal Tournament z dílen Epic Games. Enginu této hry se dočkalo mnoho úcty i pochvalných kritik, především však spokojenosti uživatelů. Nyní začíná druhé kolo zápasu – Epic vyrazil s propracovaným enginem vstříc vám i nám, tedy hráčům. Milé demo, jen co je pravda.
Málokdo za uplynulý třičtvrtě rok dokázal přehlédnout hru, o které se psalo ve všech pádech – Unreal Tournament z dílenEpic Games. Enginu této hry se dočkalo mnoho úcty i pochvalných kritik, především však spokojenosti uživatelů. Nyní začíná druhé kolo zápasu – Epic vyrazil s propracovaným enginem vstříc vám i nám, tedy hráčům. Milé demo, jen co je pravda.

Demo (zde opravdu pouze ze slova demonstrovat, tedy předvádět – jde pouze o video) prezentuje spoustu nových, či lépe řečeno – propracovanějších, rysů hry, které z ní dělají opět next generation engine. Mezi nepochybné tahouny tak patří:

  • propracované kosterní (rozumějte skeletální) animace
  • zvýrazněná práce obličejových svalů, díky kterým se postavy dokáží milounce šklebit (otázkou pak ještě zůstává, zda to bude mít pořádné opodstatnění i ve hře – ono lovit mezi klávesami ten který škleb… no uvidíme)
  • pestřejší vnitřní prostory, více členitější uzavřené prostředí a detailnější textury, díky kterým se při přiblížení zdi neobjeví pixel velikosti 20*20 cm (případně násobte příslušným koeficientem dle velikosti vašeho monitoru :)), ale vyhlazené hrany a právě ony detailní textury – nechť zavládne konec rozmazaným megapixelům
  • velké širé rodné lány – jak jinak taky nazvat rozsáhlé venkovní prostory, které nebudou limitovány stěnami? Určitě každého potěší možnost vyběhnout z kamenné (či jakékoliv jiné) kobky a vyválet se jak to jezule v čerstvě napadaném sněhu…
  • precizní kombinace venkovních prostor s vnitřními, spousta hradů a dalších features, které přidají hře na hratelnosti.
Pokud bychom se podívali na všechny body ostřížím a střízlivým zrakem, napadá nás spousta protiargumentů – detailní textury již uvedlo několik her v praxi, skeletální animace jsou takřka povinnou součástí každé nové 3D hry, mimika obličeje a pohyb souvisejících svalů tu v jakési míře již také byl (pamatujete na všelijaké Taunts v Unreal Tournamentu?) a kombinaci venkovního prostoru s uzavřenými prostorami představovala již ve zmiňovaném UT například capture the flagová aréna LavaGiant.

Naštěstí je vše mnohem lepší a mnohem zajímavější. Spoustu novinek prověří až čas, o spoustě drobností rozhodne početní výkon počítačů, veskrze se však máme na co těšit. Pokud totiž něco opravdu chybí, pak je to propracovaný systém reálných lokací – tedy alespoň mně to tak přijde.

Nový Unreal EngineNový Unreal Engine

Nový Unreal EngineNový Unreal Engine

Nový Unreal EngineNový Unreal Engine

Nový Unreal EngineNový Unreal Engine

Nový Unreal EngineNový Unreal Engine

Demo (MPG) má celkově 42 MB a dá se stáhnout z oficiálních stránek Epic Games.

Diskuze (2) Další článek: Parasite Eve 2 – skvělá porce od SquareSoft

Témata článku: , , , , ,