PC

Unreal Tournament a jeho problém s Direct3D

Máte některou z nadupaných videokaret jako TNT2, ATI Rage 128, Matrox G400, Savage 2000 nebo GeForce256 a běží vám prodejní verze Unreal Tournamentu pomaleji než jeho poslední demo?

První dávky UT, které šly do prodeje, měly nedokonalý konfigurační program, který nedokázal správně rozpoznat přítomnost Direct3D. Tak mohlo dojít k tomu, že se UT spouštěl v režimu softwarového renderování a nevyužíval hardwaru grafické karty. O tom, zda to není váš případ, se můžete snadno přesvědčit: v menu Options vyberte položku Preferences a klikněte na záložku Video. Pokud je zde jako zobrazovací zařízení (Video Device) uvedeno “Software Rendering” a vy jste si jisti, že vaše videokarta podporuje Direct3D, zkuste o tom hru přesvědčit níže uvedeným postupem.

  1. Protože UT umí spolupracovat pouze s rozhraním Direct3D, které je součástí DirectX 7, ujistěte se, že máte nainstalovánu tuto verzi microsoftí knihovny. Pokud ne, najdete ji na prvním CD Unreal Tournamentu.
  2. Z windowsovského menu Start vyberte Programy – Unreal Tournament – Unreal Tournament Safe Mode.
  3. V menu, které se objeví, vyberte položku Change Your 3D Video Device.
  4. Nyní si všimněte, že konfigurační program nenabízí jako volbu Direct3D, což je projev výše uvedené chyby. Ta se však dá snadno napravit tím, že kliknete na volbu Show All Devices, která se nachází pod seznam zobrazovacích zařízení.
  5. Nyní byste měli v seznamu vidět i položku Direct3D Support. Vyberte ji a třikrát klikněte na tlačítko Next, dokud se neobjeví tlačítko Run!. Po jeho stisknutí se Unreal Tournament spustí v režimu D3D.

Protože autodetekční funkce v tomto případě nepracuje jak má, může být vhodné ještě upravit některé parametry, abyste docílili co nejrychlejšího běhu hry na vašem počítači. Pokud máte starší počítač s pomalejším procesorem, malou systémovou pamětí, starou kartou TNT nebo videokartou s 16 MB paměti nebo méně, můžete hru významně zrychlit tím, že nastavíte barevnou hloubku (Color Depth) na 16 bitů místo 32 a snížíte World Texture Detail a Skin Detail na hodnotu Medium nebo Low.

Váš názor Další článek: Wheel of Time - preview

Témata článku: , , , , , , ,