Unreal Tournament Darkmatch

Co by to bylo za hru, kdyby nešla hrát potmě. Znalci Unrealu jistě vědí, o čem bude řeč. Těm ostatním prozradím, že se jedná o upravený herní mód Deathmatch, který se hraje potmě a každý hráč má na hlavě tzv. čelovku, což je taková ta svítilna na gumě, kterou u nás seženete za pár šlupek v každé nálevně na ostravsko-karvinsku. Tento mód byl součástí Unrealu, a tvůrci Unreal Tournamentu jej do hry rovněž zahrnuli, nicméně jej jaksi utajili.
Co by to bylo za hru, kdyby nešla hrát potmě. Znalci Unrealu jistě vědí, o čem bude řeč. Těm ostatním prozradím, že se jedná o upravený herní mód Deathmatch, který se hraje potmě a každý hráč má na hlavě tzv. čelovku, což je taková ta svítilna na gumě, kterou u nás seženete za pár šlupek v každé nálevně na ostravsko-karvinsku. Tento mód byl součástí Unrealu, a tvůrci Unreal Tournamentu jej do hry rovněž zahrnuli, nicméně jej jaksi utajili. Jeden šikovný člověk, který si na Internetu říká Eavy, jej ale objevil a vyrobil k němu jednoduchý instalátor, který vám tento herní mód zpřístupní. Můžete si jej stáhnout například i z našeho serveru (pouhých 11K) a pak jej nainstalovat třeba tímto způsobem:

  • Nakopírujte soubor EavyDarkmatchI.umod do podadresáře System na disk, kde máte nainstalovaný UT.

  • Spusťte tento soubor poklepáním myší.

  • Spustí se vám instalace UT, která je velice rychlá a do výběru herních módů vám přidá volbu Tournament Darkmatch.

  • Hotovo.

    Teď ještě zbývá dodat, jak je to s mapami pro tento herní režim. Takže:

  • můžete používat jakékoli mapy pro UT, pouze jim musíte dát v názvu předponu TDK

  • aby měly tyto mapy nějaký význam, je samozřejmě třeba, abyste z nich odstranili všechna (nebo skoro všechna) světla. To provedete nejjednodušeji takto:

  • překopírujete si zvolenou mapu pro UT a změníte její název na TDK-...

  • tuto mapu umístíte do podadresáře Maps, kde máte nainstalovaný UT

  • spustíte si editor UnrealEd.exe, který je součástí Unreal Tournamentu (je v podadresáři System)

  • otevřete si v něm svou mapu, najdete jakékoliv světlo a označíte je kliknutím levým tlačítkem myši (znázorňuje je ikonka hořící louče)

  • pak na toto světlo kliknete pravým tlačítkem a v kontextovém menu vyberete položku Select All Lights

  • klávesou Delete všechna světla vymažete

  • je dobré pak provést automatické přegenerování mapy klávesou F8

  • objeví se menu, kde na záložce Geometry kliknete na tlačítko Rebuild Geometry

  • mapu uložte

  • a je to.
Pak už zbývá jenom spustit UT, vybrat mód Tournament Darkmatch a zvolit si mapu. Je to skvělé, tmavé a poněkud strašidelné.

Stejně jako autor na své stránce http://unreal.eavy.de/EavyDarkmatchI/ vám i já přeji „Dobrou noc“.

P.S.: Jako malý bonus vám nabízím ke stažení mapku, kterou jsem si výše uvedeným způsobem upravil. Můžete si ji stáhnout tady. Znalci v ní po chvíli i potmě jistě poznají, že se jedná o prostory takřka legendární. Mapa je navržená pro 2 - 4 ozbrojené horníky. Bohužel se mi zatím nepodařilo zjistit, jak se dá k mapě přiřadit obrázek s popisem, který se v UT objevuje při výběru mapy v náhledovém okně. Pokud to někdo víte, uděláte mi radost, když se o toto know-how se mnou a s ostatními UT posedlými čtenáři Doupěte podělíte. Užijte si.