Update: Pouhé 4 % her jsou ziskové

vytisknout velikost písma
Update: Pouhé 4 % her jsou ziskové

Uspět na dnešním trhu s novou herní značkou není nikterak snadná záležitost. To ostatně potvrdil i Geoffrey Zatkin, ředitel Electronic Entertainment Design and Research (EEDAR), jenž přišel se zjištěním, že pouhá 4 % her vydělají vydavatelům dostatek peněz, aby se samy zaplatily.

Zatkin to uvedl v rozhovoru pro Forbes, kdy vysvětlil rovněž cestu, po které se jeho společnost k tomuto výsledku dobrala. EEDAR disponuje databází více než 6 tisíc titulů, které jsou pečlivě rozčleněné podle žánru, specifických rysů a prodejních čísel. Díky tomuto je jmenovaná firma schopná docela dobře odhadnout, jak by se ta, či ona, hra ve skutečnosti prodávala.

Své o tom ví i vydavatelští giganti, Electronic Arts, Ubisoft, nebo třeba Activision, jež podepsaly s EEDARem smlouvu, která jim umožnuje přístup do jejich databáze. Díky tomu jsou schopní činit fundovaná rozhodnutí, například zda-li se vyplatí tvorba multiplayeru pro tu, či onu hru, která je již ovšem v prodeji.

EEDAR si však poradí i s čistě hypotetickými otázkami. Redaktoři Forbes tento systém otestovali, když přišli s FutureNot, stealth akcí pro dospělé s RPG prvky, již by vyvíjela montrealská pobočka Ubisoftu, a na trhu by se objevila v říjnu roku 2010. Výsledkem přitom bylo, že by postačilo prodat 216 tisíc kopií majiteům X360, 192 256 kopií majitelům PS3, aby se hra stala ziskovou.

Update: Po vydání článku přišel ještě dodatek, že ona 4 % her je samozřejmě podíl titulů, u nichž se vůbec započalo s jakoukoliv tvorbou. V rámci her, které se dostanou do obchodů, se pak jedná o 20 %.

Zdroj: Forbes

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
Uncharted graficky nemá konkurenci, nejnovější díl posouvá laťku PS4

Uncharted graficky nemá konkurenci, ne…

Uncharted vždy byl špičkou dané konzolové generace a The Lost Legacy není výjimkou. Pojďme se vydat na graficky opulentní výpravu za klem Ganéši.

včera | | 8 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Uncharted: The Lost Legacy – když Nate není doma (recenze)

Uncharted: The Lost Legacy – když Nate…

Mysleli jste si, že série Uncharted skončí čtvrtým dílem? Tak to jste na omylu, ještě je tu Chloe a Nadine!

17.  8.  2017 | | 6 N/A
Do světa World of Tanks míří vůbec první singleplayerový příběhový zážitek

Do světa World of Tanks míří vůbec prv…

Prozatím jsme byli vždy zvyklí, že je World of Tanks čistě multiplayerovou záležitostí. Ne však na dlouho!

18.  8.  2017 | | 2 N/A