Update: Pouhé 4 % her jsou ziskové

Uspět na dnešním trhu s novou herní značkou není nikterak snadná záležitost. To ostatně potvrdil i Geoffrey Zatkin, ředitel Electronic Entertainment Design and Research (EEDAR), jenž přišel se zjištěním, že pouhá 4 % her vydělají vydavatelům dostatek peněz, aby se samy zaplatily.

Zatkin to uvedl v rozhovoru pro Forbes, kdy vysvětlil rovněž cestu, po které se jeho společnost k tomuto výsledku dobrala. EEDAR disponuje databází více než 6 tisíc titulů, které jsou pečlivě rozčleněné podle žánru, specifických rysů a prodejních čísel. Díky tomuto je jmenovaná firma schopná docela dobře odhadnout, jak by se ta, či ona, hra ve skutečnosti prodávala.

Své o tom ví i vydavatelští giganti, Electronic Arts, Ubisoft, nebo třeba Activision, jež podepsaly s EEDARem smlouvu, která jim umožnuje přístup do jejich databáze. Díky tomu jsou schopní činit fundovaná rozhodnutí, například zda-li se vyplatí tvorba multiplayeru pro tu, či onu hru, která je již ovšem v prodeji.

EEDAR si však poradí i s čistě hypotetickými otázkami. Redaktoři Forbes tento systém otestovali, když přišli s FutureNot, stealth akcí pro dospělé s RPG prvky, již by vyvíjela montrealská pobočka Ubisoftu, a na trhu by se objevila v říjnu roku 2010. Výsledkem přitom bylo, že by postačilo prodat 216 tisíc kopií majiteům X360, 192 256 kopií majitelům PS3, aby se hra stala ziskovou.

Update: Po vydání článku přišel ještě dodatek, že ona 4 % her je samozřejmě podíl titulů, u nichž se vůbec započalo s jakoukoliv tvorbou. V rámci her, které se dostanou do obchodů, se pak jedná o 20 %.

Zdroj: Forbes


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
V Minecraftu postavíte cokoliv, podívejte se na Paříž z 19. století

V Minecraftu postavíte cokoliv, podíve…

Minecraft nás svými možnostmi nepřestává překvapovat. Nejzajímavější projekty jsou však stále ty, které simulují reálná města.

17.  7.  2018 | | 8 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A