Uzemní Slovensko český herní průmysl?

Je to provokativní otázka, ale není zas tak docela nesmyslná. Jak v Čechách, tak i na Slovensku dnes vzniká mnoho nových herních projektů, a ty úplně nejnovější jsou právě a především ze Slovenska (vzpomeňme na Chaser). Nejnověji to je velice slibně vyhlížející fantasy gamesa... že by slovenský Baldur's Gate?
Uzemní Slovensko český herní průmysl?
Je to provokativní otázka, ale není zas tak docela nesmyslná. Jak v Čechách, tak i na Slovensku dnes vzniká mnoho nových herních projektů, a ty úplně nejnovější jsou právě a především ze Slovenska (vzpomeňme na Chaser). Nejnověji to je velice slibně vyhlížející fantasy gamesa... že by slovenský Baldur's Gate?

"Po dlouhém informačním tichu máme tu čest vám představit novou fantasy hru Říše Magie z dílny slovenské firmy Mayhem Studios. Příběh vás zavede do bájného světa mocných čarodějů, bájných bytostí a odvážných rytířů. Zpracováním se jedná o tahovou strategii s množstvím moderních prvků. Hra nabízí renderovanou grafiku i ručně kreslenou 2D - 3D grafiku s využíváním kopců a jiných členitostí terénu stejně tak jako efektů při kouzlení za pomoci Direct3D."

Tak zní krátká (ze slovenštiny přeložená) tisková zpráva společnosti Mayhem Studios s.r.o., která byla dnes zveřejněna. Informační email dále obsahuje poznámku, že již 20. srpna vyjde mnohem obsáhlejší tisková zpráva i s informačním CDčkem, na kterém se budou nacházet ukázky ze hry a screenshoty. Datum vydání hry je stanoveno na čtvrtý kvartál tohoto roku.

No a teď se na to všechno pojďme podívat trochu blíž, zapřemýšlet, jak by to mohlo celé nakonec vypadat. V úvodu zmiňovaný "slovenský Baldur's Gate" to nebude z toho prostého důvodu, že se tam píše o "tahové strategii". To znamená, že můžeme čekat nejspíše něco na způsob Warlords kombinovaných s Rage of Mages (II). Samozřejmě s grafikou na "dnešní" úrovni, tedy úrovni přibližně onoho prvního Baldur's Gate. Zatím jediný uveřejněný screenshot napovídá, že grafika bude velice detailní, i když trochu podivně "natočená" (ale poněkud zkosenou perspektivu měly i dávné Ultimy, stejně jako ji má Ultima Online - a možná i v této maličkosti tkví její kouzlo). Škoda, že tam nejsou vidět ony efekty kouzel, které by o skutečné propracovanosti grafického enginu mohly mnohé napovědět (mimochodem, poud jste si ho ještě z blízka neprohlédli, obrázek je v rozlišení 800x600). Osamocená postavička (předpokládám, že je to postavička) v pravém dolní rohu nevypadá nejhůře, ale zase to není ani žádná potvora z Diabla.

S tím bude zřejmě souviset právě i fakt, že Empire of Magic (nebo po česku Říše Magie) bude tahová strategie. Postavičky by měly být navzájem dobře rozeznatelné, ne však nutně na té nejvyšší grafické úrovni - nechceme se jimi kochat, chceme znát jejich přesné statistiky, jako síla, odolnost, schopnosti, a tak dále. Což mne přivádí k tomu, že na screenshotu není vidět žádný interface... možná se bude teprve dodělávat, možná byl záměrně skryt, možná se vynoří až po jistém úkonu s myší. Vzhledem k tomu, že vydání hry se kvapem blíží, nevím co z toho si vybrat ;).

Ze zmínky o čarodějích, bájných bytostech a rytířích se dá snadno vyvodit, že to budou právě čarodějové a kouzelníci, kteří budou se svými kouzly a čáry hrát hlavní roli v příběhu a potažmo i ve hře (mohly by to být například nejsilnější jednotky). "Bájné bytosti" by mohly znamenat množství různorodých jednotek a nakonec oni rytíři, to by mohli být jacísi "hrdinové", unikátní jednotky, které známe z většiny dnešních fantasy RTS. V jistém ohledu by se hra mohla podobat například i oblíbeným Heroes of Might & Magic, ale tím bych si nebyl příliš jistý (jediným společným znakem se zatím zdají být pouze ony tahy). Vlastně já si teď nemohu jistý naprosto ničím, všechny ty předchozí řádky jsou pouhé dohady, odhady a odvozeniny, takže kdo ví, jak to všechno v tom čtvrtém kvartále tohoto roku nakonec bude...

Nejlepší bude počkat si na onu delší tiskovou zprávu a CD s ukázkami, které jistě mnoho otázek zodpoví, ale mnohé další jistojistě vyvolá.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě nikdy nevypadalo lépe

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě…

Grand Theft Auto 5 dostává grafické modifikace takřka každý měsíc. Nyní máte před sebou špičku současné tvorby - Project NVRX.

4.  11.  2017 | | 10 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 9 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Wolfenstein II: The New Colossus - natrhněte náckům sandál (recenze)

Wolfenstein II: The New Colossus - nat…

BJ je zpět. Brutálnější, naštvanější...a na vozíku. To vás ale nezachrání pane Adolfe!

3.  11.  2017 | | 3 N/A
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A