To tvrdí Jenova Chen, jeden z tvůrců nedávno vydaného Journey.
Podle Jenovy Chena, spoluzakladatele Thatgamecompany a jednoho z tvůrců Journey, se uživatelé Playstation Networku zajímají o umělecké hry více než hráči na XBLA a WiiWare. Vysvětluje to tím, že na Playstation platformách hraje více dospělých.
„Sony se zaměřuje více na uměleckou složku a obsah pro dospělé,“ napsal Chen v e-mailu pro GameBeat. „Záleží jim na tom, jaký vztah mají dospěli k jejich hrám.“
Pro porovnání – na XBLA jsou nejprodávanějšími tituly Castle Crashers a Trials Evolution a ty se na uměleckou formu nezaměřují tolik, jako právě Journey (jakožto nejrychleji se prodávající hra na PSN).
GameBeat požádal Microsoft a Nintendo o komentář, žádného se však nedočkal. Sony naproti tomu reagovalo více než ochotně. „Naše hlavní skupina PSN uživatelů se opravdu skládá spíše z dospělých a těm se většina našich nejprodávanějších her zamlouvá,“ prozradil Jack Buser, senior director of Playstation digital platforms.
Vidět je to prý na hrách jako Flower, Journey či Heavy Rain, u kterých hráči musí přemýšlet a jež kladou velký důraz na emoce. „Hráč, který vlastní Playstation 3 a hraje PSN tituly, se bude pravděpodobně o umělecké hry zajímat více, než by tomu bylo na Xboxu 360 a Wii.“