V Rusku se lidé mlátí kvůli online hrám

Masivní multiplayerové hry na hrdiny, známé tak jako MMORPG, mohou své hráče vážně ovlivňovat. I když valná většina lidí nemá problémy s rozpoznáváním reality, stále se najde mizivé promile těch, kdo toho nejsou schopní. Dva takovíto lidé v Rusku umlátili své herní rivaly v reálném světě.


Ilustrační obrázky ze starší verze Lineage

Nedávno prošla tiskovými agenturami zpráva z ruského deníku Russia Today vyprávějící o potyčce hráčů kvůli Lineage 2. Dva členové znepřátelených herních gild se potkali naživo, aby si mezi sebou vyřešili zabíjení svých postav. Setkání však skončilo rvačkou, v níž jeden z mladíků utrpěl těžká zranění. Jejich následkem pak po převozu do nemocnice zemřel. Nejedná se přitom o ojedinělý případ, jak tvrdí ruská agentura RIA-Novosti, protože nedávno proběhl podobný případ u jiné hry, a hrozivá je situace, kdy dvacetiletý hráč zabil svoji babičku, protože jej rušila od hraní kvůli obědu. Snad se podobné situace nebudou opakovat.

Petr Kolář komentuje: Denně se na ulicích nejen v Rusku pozabíjí desítky, možná i stovky lidí. Když se ale jedná o hráče počítačových her, tak to hned vypovídá o jejich nebezpečnosti. Není na této úvaze něco špatně? Ano, počítačové hry hrají lidé, někteří z nich mohou být psychicky labilnější, ale to se nevylučuje ani v normální společnosti. Normální, psychicky zdravý, člověk by přeci nezabil svoji babičku jen proto, že jej právě vyrušila.

Zdroj: Russia Today