V TRANSu

V roce 2250 je planeta Země mrtvá. Nový svět, vybudovaný z pozůstatků předešlé civilizace se nazývá Eladie. Je to svět lepší, než ten před ním. Lidstvo konečně dosáhlo svého vysněného Ráje na Zemi. Neexistuje hlad, nemoci, nerovnost. Život je jednoduchý a bezstarostný. Dokonce byl vyřešen i známý problém energetických zdrojů.
V roce 2250 je planeta Země mrtvá. Nový svět, vybudovaný z pozůstatků předešlé civilizace se nazývá Eladie. Je to svět lepší, než ten před ním. Lidstvo konečně dosáhlo svého vysněného Ráje na Zemi. Neexistuje hlad, nemoci, nerovnost. Život je jednoduchý a bezstarostný. Dokonce byl vyřešen i známý problém energetických zdrojů.

Ten pomohly vyřešit pokroky v robotice, genetice a mikrobiologii - což jsou také ty vědní obory, které v této době pomáhají vytvářet novou společnost. Jakousi "diamantovou korunou" této společnosti je virtuální simulace zvaná TRANS. Je řízena inteligentním superpočítačem a v podstatě jde o boj mezi týmy robotů - transformerů. TRANS musí hrát všichni občané. Děje se tak pomocí speciální séra zvaného Transer, které je injektováno do mozku příjemce a simulace se odehrává přímo v jeho hlavě. Ve virtuálním světě potom každý člověk představuje jiného "transformera". Hra se odehrává v různorodých arénách, žádné z nich nejsou stejné. Jednou jsou to ruiny starobylého města či malebná pozemská scenérie, někdy povrchy jiných planet, jindy prostředí zcela umělá, nepodobající se ničemu co kdy kdo měl možnost vidět.

TransTrans

V těchto vzdálených časech se stává rozhodující nová ctnost, důležitější než čestnost a spravedlnost, silnější než dobrotivost, ctnost tak stará jako lidská duše sama. Čistota. Ta se nyní stala pomyslným "metrem" na duši. Proto Archwise O'Leander kdysi řekl:

"Čistota je funkcí duše a čistá duše je jedinou cestou k Pravdě".

Tedy popravdě, v téhle budoucnosti bych nechtěl žít. Jakýsi zblblý náboženský fanatik mi bude pouštět do hlavy syntetickou břečku a k tomu mi recitovat nějaké žvásty o čistotě. "To víš že jo, brouku", jak by řekla ... no to je jedno kdo. To už si raději na takovouhle budoucnost spíše zahraju. Právě k tomuto účelu bude sloužit hra trefně pojmenovaná TRANS od Wizcom Entertainment.

TransTrans

TRANS bude žánrem akční strategie (či "akční-taktická", jak ji nazývají tvůrci). Akce bude prezentována 3rd person pohledem na vaše mechy (transformery - každý má dvě různé formy s různými zbraněmi i funkcemi) a ovládáním pomocí klávesnice (chození) a myši (zaměřování a střílení). V tomto ohledu se tedy TRANS velmi podobá střílečkám. Strategie (taktika - přestože to nejsou dva totožné výrazy) se objeví ve formě resource-managementu. Základní "cenostní" jednotkou však nebudou peníze, ale energie. Ta se totiž nachází v bateriích všech transformerů a s každým jejich úkonem (chůze, střelba, transformace, speciální akce) je spotřebovávána. Hráčova základna emituje tuto energii do nejbližšího prostoru kolem sebe a tvoří tak prvotní energetický zdroj. Hráč pak může budovat celou síť energetických "rozvodů" a rozšiřovat tak plochu pokrytou energií (zřejmě to bude něco dost podobného pylonům ve Starcraftu při hře za Protossy). V prostoru "nabitém" energií se samozřejmě vaše jednotky mohou dobíjet.

TransTrans

Co by to bylo za hru, když by neobsahovala nějaké ty herní módy? Tedy i v TRANSu jich je hned několik a poměrně složitě rozvětvených. Zaprvé jsou tu tři základní - kampaň, instantní mód (že by něco s polévkami?) a nakonec multiplayer. Zadruhé - dva poslední se dají hrát dvěma způsoby: "normální" - máte základnu a v ní vyrábíte jednotky. Maximální počet jednotek, které můžete mít najednou, je osm, "hardcore" - nemáte bázi, nemůžete vyrábět nové jednotky. Abych nezapomněl na kampaň - ta je něco jako takové "hromadné" RPG. Máte osm jednotek v týmu, se kterým plníte zadané úkoly, pokud je jednotka zabita, nelze ji již obnovit. Naštěstí je tu však save/load funkce :).

TransTrans

Ti bystřejší z vás si už jistě povšimli jisté příbuznosti mezi názvem hry a jejími protagonisty (TRANSformery). Název však také označuje styl hudby, který bude ve hře použit (tedy trance) - má to být zcela originální soundtrack, která by dokonce později mohl vyjít na samostatném CD (ukázku si můžete downloadovat odsud).

Multiplayer se budou hráči moct užívat přes Internet nebo lokální síť (čímž není myšlen řetězec těch nejvyčpělejších putyk ve vašem městě, abych zakončil opravdu "vtipnou" tečkou). Přepokládané hardwarové požadavky: PII 450MHz, 64MB RAM, 3D akcelerátor. Datum vydání (mi) zatím není známo.

Diskuze (2) Další článek: Parasite Eve 2 – skvělá porce od SquareSoft

Témata článku: ,