V zákulisí Doupěte – únor/březen 2005 - za kamna vlezem

Jeden měsíc jsme sice vynechali, ale teď vám to vynahradíme. Takže poku vás zajímá, co se v uplynulých dvou měsících v redakci stalo - nebo pokud prostě máte rádi Doupě či jste úplně normálně zvědaví - teď přišla vaše chvíle. My se s vámi totiž zase jednou o své zážitky z redakce podělíme.

Možná se po přečtení nadpisu ptáte, proč vyšlo jedno zákulisí za dva měsíce? Byl snad šéfredaktor příliš líný napsat samostatně únorový článek, takže ho prostě přeskočil a spojil ho s březnovým? Nebo ho k tomu snad vedly nějaké jiné důvody?

Abych se přiznal, to i ono. Ano, nechtělo se mi psát článek za únor. Ale ne proto, že bych byl až tak líný (což mimochodem beztak jsem), ale proto, že většina únorových událostí byla přímo propojena s březnovými. A mě přišlo zbytečné psát o obojích dvakrát, zvlášť každý měsíc; a na to, abych napsal alespoň relativně zajímavý článek o každém měsíci zvlášť jsem se prostě necítil. Tak je tady prostě máte oba dohromady. A konec debaty:o)

Nový design

Schválně se přiznejte – kdo z vás už vlastně úplně zapomněl na ten fakt, že Doupě přesně o půlnoci mezi 1. a 2. březnem představilo nový design? A kdo z vás si ještě dnes dokáže vybavit, jak ten starý vlastně vypadal? Abych se přiznal, vzhled starého designu si i já již dnes musím připomínat pomocí screenshotů. Ale na jeho tvorbu a zavádění asi jen tak nezapomenu.

Nový design se totiž rodil opravdu pomalu a bolestivě. Ne proto, že bychom na něj kašlali, ale protože se zdálo, že někdo (Osud, Příroda, Štěstěna, Karma... Říkejte si tomu jak chcete, ale tohle všechno se spiklo proti nám:o) prostě nechce, abychom nový design nahodili. Pokazilo se co se pokazit mohlo; a když už nebylo, co dalšího by se mohlo pokazit na enginu, onemocněl programátor. A pak už bylo téměř pozdě... Nakonec se ale vše zvládlo, layout byl off-line otestován a my ho představili i našim čtenářům...

Jak se ale téměř ihned ukázalo, naše radost z dodělané práce byla předčasná. Jistě, počítali jsme s tím, že bude potřeba tu i onde něco doladit. V reálu se ale ty podstatné věci upravovaly prakticky nepřetržitě celý první týden, a některé detaily se řeší ještě dnes. Ale co. Hlavní je, že to nakonec vyšlo. Nebo ne?

NDS vs PSP

Zatímco v našich obchodech jednoznačně kraluje NDS a čekání na uvedení PSP na evropský trh se protahuje na dobu neznámou, v redakci se nám stalo, že jsme poprvé viděli oba přístroje prakticky zaráz. Někdo měl svého favorita předem jasného, ale většina se rozhodovala doslova až na místě. A můžete si být jistí, že emoce vřely!

Zatímco Martin Zavřel, proslulý svou výmluvností (Ano, oplývá jí nejen v recenzích. A na rovinu – v reálu je ještě asi 8x výmluvnější než v článku. A to je pak teprve zabijárna!) se z přesvědčení postavil za PSP, NDS se zastával především Karel Kališ. A tomu, že nedošlo i na nože, vděčíme jedině faktu, že v redakci žádné nejsou. A na kolečkové židle se soupeře nikomu vyzívat nechtělo. Takže nakonec vše skončilo pouze u debat, kdy si jednotlivé strany už po sté vysvětlovaly, že mít v kapse strojek o výkonu a kvalitě PS2 je super, že dvě obrazovky jsou prostě víc než jedna a že PSP (NDS) je přeci nesrovnatelně lepší než NDS (PSP) a každý to musí už na první pohled vidět. A pak jsme to zapili...

   

NDS * PSP * A osobní zhodnocení redaktory

Vysoká úmrtnost redaktorů

Nelekejte se toho nadpisu. Nepodnikli jsme žádnou genocidu na menšiny zastoupené u nás v redakci (ač například adventuristi by si to rozhodně zasloužili:o), tentokrát za to mohl náš denní chléb – hry. Pod klidnou povánoční vodou to totiž jen vřelo. Nevěříte? A při tom stačí jen zavzpomínat, které tituly v té době vyšly.

A tak se stalo, že zatímco část redaktorů ulítávala na World of Warcraft a pobíhala kdesi po pláních Azerothu, jiní trávili dny a noci u EverQuestu 2 ve snaze stát se mistry oboru řemeslnického. Pár lidí zmizelo kdesi v hlubinách svých kobek se Star Wars: KotOR 2 a konzolisté se nadšeně vrhli na Metal Gear Solida 3 a GT4. A mám-li se přiznat, já sám probděl nejednu noc s americkou verzí Tekkenu 5.

   

KotOR 2 * WoW * EQ2

Ale proč o tom vůbec mluvím? To máte tak... Dokážete si představit, co to je, když hernímu redaktorovi v době sucha vyjde TEN JEHO titul? Následky jsou (ne)předvídatelné. Než aby riskoval, že mu šéfredaktor předhodí nějakou průměrnou hru, raději hraje mrtvého brouka a ve skrytu zešeřelého pokoje nadšeně paří. A chudák šéfredaktor aby pak od té své SVÉ HRY vstával, všude možně redaktory naháněl a do práce honil!

No dobře, dobře – trochu to přeháním. Leč i přes to faktem zůstává, že těch „pár“ špičkových titulů, které v té době vyšly, dokázalo redakční chod docela rozhodit. Naštěstí ne moc, ale i tak byly někdy noční telefonáty na téma „za hodinu to jde ven a na webu to ještě není“, popřípadě „vím, kam chodí tvoje děti do školy, tak se koukej od toho KOTORa zvednout a napsat recenzi – a ať tě ani nenapadne argumentovat faktem, že nemáš děti;o)“ nezbytností. Naštěstí vždy úspěšnou...

   

MGS3 * GT4 * Tekken 5

A tím je rekordní třetí pokračování V zákulisí Doupěte za námi. A skutečně rekordní je – podařilo se totiž překonat oba předchozí šéfredaktory a jejich dva díly této série! Ale to nic nemění na tom, že stále ještě nevíme, co na to Jan Tleskač; nemluvě o jiných. Ale co... Třebas už příště se to dozvíme!

Váš názor Další článek: Aktualizace: Barevná mozaika ze střípků o Battlefront 2

Témata článku: , , , , , ,