V zákulisí Doupěte: leden 2005 – nuda v Brně?

Bylo nebylo, den se dnem se sešel a zase jednou přišel čas podívat se trochu do zákulisí Doupěte. Řekneme si, co vše se zde v průběhu ledna přihodilo, jak redaktoři přečkávají herní zimu a zda při tom chrápou jako medvědi. Podíváme se, kdo nový nám sem přibyl, ale ani staré známé firmy nenecháme na pokoji. Dozvíte se, jak se herní novinář baví v lednu; jak jsme se vypořádali s krizí ve vlastních řadách a co všechno obnáší sestavit nový redakční tým.

V posledním díle jsem slíbil, že (moment, dohledám si to přesně) „pokud se donutím k tomu, abych za měsíc zase něco o zákulisí Doupěte napsal, tak se ještě uvidíme“. No, a jak sami vidíte, donutil jsem se. Tedy, ne že by něco proti vám, milí čtenáři, ale... No, to je vlastně jedno. Původně jsem o psaní Zákulisí chtěl napsat celou kapitolu, ale necháme si to na jindy:o)

Leden – nudná slast

Jak známo, leden je jeden z nejhorších měsíců v roce; alespoň co se herní branže týká. Všichni vydavatelé vydali všechny své kvalitní tituly na Vánoce; a pokud snad náhodou ne, tak je odložili na neurčito. Hráčské komunity jsou zalezlé doma a snaží se dohnat (čti dohrát) všechny ty hry, co na ně byly před Vánocemi vychrleny. A herní novinář?

Po prosincovém šílenství, kdy pracovní doba (nejen) má přesahovala 15 hodin denně, představuje leden nádherné období odpočinku a relaxace. Že nic nevychází? Inu, takový je osud. Každý přeci má právo na trochu odpočinku. Ale...

Pravdou je, že ono to člověka po pár dnech přejde. Problémy jsou totiž zpět. Jen tentokrát není potřeba řešit, kdy jak kde a komu zadat recenzi čeho, aby byla co nejrychleji, co nejkvalitněji a aby se z toho dotyčný nepominul či mě na ulici nezmlátil.

   

Pěkně leden proflákat, to by bylo... *  ...nicméně někdy se na autory musí tvrdě... * ...protože jinak by na mě byli (ne)pěkně hnusní

Ono totiž v lednu nic na zadání není; ale čtenáři přesto něco chtějí. Ale kde to sehnat? Hmm... Co třeba... Ale ne, to je blbost. Nebo..? Ne, nesmysl... Člověk se trápí a spásná myšlenka nepřichází. Tak se chytne stébla v podobě preview nebo zapomenuté recenze z prosince, udělá nějaký ten rozhovor nebo napíše úvahu...

A najednou zjistí, že leden vlastně není vůbec nudný měsíc. Jistě, nic nevychází – ale spousta se toho připravuje. Nic se neděje – ale všichni rekapitulují minulý rok. A všichni mají pocit, že se nic neděje – takže o to ochotnější jsou vám pomoci, poslat nějaké informace nebo rovnou poskytnou rozhovor...

Krize v konzolích

Ač všechny tyto události zůstaly vnějším očím skryty, ve skutečnosti to v prosinci a ještě i v lednu v naší konzolové sekci vřelo. Důvod byl... Nesmyslný. Prostě jsme nějak zapomněli Martinovi (Martin Zavřel, vedoucí konzolové sekce Doupěte, bývalý šéfredaktor Doupěte z dob ještě před Kamilem, který to tady vedl přede mnou) říct, že se šéfredaktoři vymění v prosinci a ne až v lednu, jak bylo původně plánováno.

Říkáte si – hloupost? Možná. Ale vžijte se do jeho kůže. Najednou si někdo přijde a úplně, ale úplně bezdůvodně (bráno z Martinova pohledu) ho začne postrkovat, aby psal články; zjišťovat, co kdy vyjde a proč to nevyšlo a podobně. A to jednoho zamrzí, naštve, dopálí – no prostě nakrkne. Se vším, co z toho plyne. Naopak já jsem měl pocit, že mě Martin úplně ignoruje, kašle na mě i na konzole a vůbec že nedělá, co by dělat měl; a v tom prosincovém zmatku jsem nějak neměl sílu ani chuť to s ním řešit... A výsledek byl málem katastrofální. Martin začal uvažovat o odchodu z Doupěte.

Martin v celé své kráse – včetně oblíbeného vražedného výrazu

Naštěstí jsme oba rozumní dospělí lidé (minimálně on je; já jsem zatím prokazatelně pouze dospělý:o); a tak jsem se namísto s kordy za úsvitu sešli jeden večer nad pivem v hospodě. A to, co jsme si navzájem řekli, nás oba překvapilo. Ukázalo se, že Martin na konzole nekašlal – jen měl pocit, že je chci vést místo něj a tak se mi rozhodl ustoupit. Ukázalo se, že jsem se ho nesnažil vystrnadit – jen udělat, co on (z předchozího důvodu) nedělal. A že jsem nastoupil už v prosinci a ne až v lednu. Jak prosté, drahý Watsone.

Naštěstí tentokrát dopadlo vše jako v pohádce. Nejen, že Martin neodešel; nejen, že nemám práci navíc v podobě starostí o konzolovou sekci. Výsledkem rozhovoru je i nová prezentace konzolové sekce v podobě tří článků za týden (pondělí-středa-pátek), zlepšení pracovních podmínek konzolových autorů a zrušení otrockých prací; s tím, že všechno kromě posledního je pravda:o)

Nový tým

Jak jsem psal již v prosincovém zákulisí, nově vzniklý papírový časopis si k sobě stáhl nemalou část naší staré redakce. K tomu si přidejte pár dalších lidí, kteří se stali šéfredaktory (ehm:o) nebo kteří z nejrůznějších důvodů opustili náš nejužší tým. A výsledek? Bylo potřeba nabrat spooooustu nových lidí.

Nicméně jsem měl víc štěstí než rozumu a podařilo se mi sehnat celou řadu (au au, už to tam píšu!!!) schopných, pracovitých a vůbec skvělých lidiček, co mi teď stojí za zády a dohlížejí na to, co o nich napíšu.

Především se jednalo o Petra Koláře a Martina Demigera, kteří doplnili náš prořídlý tým aktualit a společně s Unrealikem se starají o denní přísun nových zpráv. Ale Peťka a Demi nebyli jediní, kdo se k nám přidal. Pak to byl například Karel Kališ, autorská dvojice Přemysl Víška a Ivan Platonov, Martin Babarík, Tomáš Chvála, Jiří Mataj, Vítek Sedláček... Všichni tihle lidé (a možná i nějací další, na které jsem zapomněl – ale doufám, že se tak nestalo a že jsem se takovéto podlé křivdy na nikom nedopustil!) se nyní podílejí na tvorbě Doupěte. A za to jim patří (minimálně) můj dík...

   

Stargate SG-1 * Anno 3 * TES4: Oblivion – i o takovýchto novinkách kluci novinkáři píšou novinky:o)

A to je pro dnešek vše. Jak vidíte, první pokračování třetí série V zákulisí Doupěte přeci jen vyšlo; ovšem takhle daleko se dostali i oba mí předchůdci. Podaří se překonat jejich rekord v podobě prvního dílu a jednoho pokračování? Vydrží se šéfredaktor nezbláznit ze svých podřízených? Proč používá ve svých článcích tolik středníků? A  co na to Jan Tleskač? Dozvíte se příště; pokud tedy nějaké příště bude. Tak Hastala Vista, Čtenáři!

Diskuze (20) Další článek: Informace o datadisku Half-Life 2

Témata článku: , , , , , ,