Válka o rozlišení: má to vůbec nějaký smysl?

Diskuze čtenářů k článku

mentol999  |  14. 03. 2014 00:26

Asi už som stará škola ale grafika je pre mňa dosť nepodstatná. Najdôležitejšia je hrateľnosť. Z dnešních hier sa úplne vytratila ( česť výnimkám ) na úkor honby za top grafikou. Kde sú tie časy peciek ako golden axe, dungeon master, dyna blaster, winter a summer games, dune, wolf a doom atď, atď. ach jaj.

vivat dosbox

 |   |  Odpovědět
vojacekr  |  14. 03. 2014 00:33

Souhlas. To je přesně ten důvod, proč se až na pár opravdu hratelných výjimek vyhýbám mainstreamu obloukem a zajímá mě spíš indie scéna.

 |   |  Odpovědět
krakenax  |  14. 03. 2014 07:14

A to je ten důvod proč dát za gráfárnu to co stojí celá konzole.

Pokud konzole nejede plynule tak proč jí vlastně kupovat?

 |   |  Odpovědět
Fred  |  14. 03. 2014 07:38

Ktera konzole nejede plynule??? 30fps je naprosto vporadku...

 |   |  Odpovědět
krakenax  |  14. 03. 2014 15:46

30 snímků je na velkejch televizích málo. V rozích bejvá vidět jak hra nejede plynule.

 |   |  Odpovědět
Bubla  |  14. 03. 2014 08:59

Souhlas s autorem, nějaké rozlišení mě fakt nezajímá, navíc mě ani žádné online funkce, sociální hovaďárny, jen hry! A protože mám rád hlavně RPGčka a survivaly, je pro mě jasnou volbou PS4 (exkluzivity jako Dragons Dogma, Last of Us). Nějaké Halo na Xone jde těžce mimo mě, proto tedy a přesto, že vlastním Xbox 360, sáhnu v budoucnu po PS4 (až to bude mít smysl a budou na to hry, které mě zajímají). A jestli je ta či ona konzole výkonnější, mi je fakt někde:). PC ostatně také udržuji v takovém stavu, aby mi tam hry, které chci, běžely plynule, což u mých her není problém (Battlefieldy a Crysisy jdou také mimo mě:)), takže nepotřebuju kupovat drahé grafiky. Ale vidím to kolem sebe, kamoš kupuje fut novější a novější grafárny a testuje na tom pořád dokola ty samé hry, jen aby dosáhl lepších výsledku ve framerate apod. Beru to, jako jeho koníček, ale mě to hlava nebere:).

 |   |  Odpovědět
Mr. Zoomer  |  14. 03. 2014 09:14

Nic neni nepodstatny. Hodne brzy nastane doba kdy bude mit kazdej z vas doma na stole nebo na zdi nebo strope ( ) televizi s 4k rozlisenim a pak uvidite na svy vlastni voci jak je jedno jestli to ma 720p nebo 1080p a nemyslim ze pak date zapravdu tem nesmyslum ze o grafiku nejde, jo mozna to cely nestoji jenom na ni, ale je to nedilnou soucasti her a pise se rok 2014 sakra, tak se proberte, vsechno by melo bejt v 1080p pri 60 fps proc sme si kupovali teda novy konzole kdyz by mely umet to co stary?
Tak jenom pro ty co vahaj a nebo myslej postaru- neni to jedno, a pokud neuvidite na 4k tv rozdil mezi 1080p a 720/900p a 30 vs 60 fps tak uz nevim jak vas lip presvedcit...
Nic neni jedno a vsechno se vsim souvisi, tak si to pamatujte az zase budete psat jak neni neco dulezityho a jak na necem vubec ale vubec nezalezi...
Povime si u 4k tv jak je nejsou videt rozdily a staci 720p pri 30 fps...

 |   |  Odpovědět
Potvora  |  14. 03. 2014 13:22

Já vím, že je to trestuhodně OT, ale musím ze článku ocitovat jednu větu, která mě zcela rozložila: "Většina z nich tvrdí, že honění si nad vzdušnými zámky prázdných číselných formulací stejně neovlivní výsledný zážitek..."

Většinou SE lidi honí ZA vzdušnými zámky, ale proč SI trochu nepohonit NAD nimi, že . Snažím si představit, jak skutečnost, že si někdo honí nad vzdušnými zámky (a můžeme se jen dohadovat, co přesně si honí) ovlivní výsledný zážitek ze hry... i když, jak tak nad tím přemýšlím, ono to ten zážitek vážně může posunout do úplně jiných dimenzí .

 |   |  Odpovědět
Ondřej Vávra  |  14. 03. 2014 15:54

No, já myslí, že to celý bylo trochu jinak.
Ještě, než obě konzole vyšly, tak jsme si na určitých web stránkách mohli přečíst rádoby odborné analýzy o tom, jakej je Xboxone super stroj, jak má skvěle vyřešenou architekturu - právě v porovnání s PS4. Realita je taková, že je to ůplně obráceně, takže teď to povyšovánise nad PS4 dostávaji zpět (zaslouženě).
Jinak souhlas, důležitá je hratelnost a ne až zas tak grafika.

 |   |  Odpovědět
Ace  |  14. 03. 2014 16:53

" Pro oko je totiž obtížně rozlišitelné cokoli nad 30 fps"
Panebože, kterej expert tohle napsal, to snad není možný. 30fps se viditelně seká už na 24'' monitoru, a třeba střílečky se s tím absolutně nedají hrát. O 150cm velkých televizích ani nemluvím. Stabilních 60 fps je minimum pro to, aby ta hra jela aspoň trochu plynule, spíš si myslím, že bysme se měli přesouvat směrem ke 120 a blíž k realitě, než se spokojit se 100 let starou filmovou frekvencí

 |   |  Odpovědět
krakenax  |  14. 03. 2014 18:33

30 fps na 150 cm TV je jen rychlá slideshow :)

 |   |  Odpovědět
popac  |  14. 03. 2014 19:02

Možná by sis měl pořídit nějakou novou TV mělo by tp pomuct.

 |   |  Odpovědět
đaviđr  |  16. 03. 2014 23:32

Obrazky ktery doopravdy uvidis jsou tak do tich triciti, dalsi v podstate zjemni ty prechody mezi tim, nepletu-li se. A je to bohuzel i dost o zvyku.

 |   |  Odpovědět
Smash!  |  17. 03. 2014 13:23

I na současný Xbox 360 existuje nemálo herních titulů které rovněž využívají počtu 60Fps, resp. počtu 60 snímků za vteřinu. Některé z nich jsou re-make předělávky, nebo jejich přepracované HD verze, jiné jsou naopak konkrétní tituly, např. Doom 3: BFG Edition, Bully: Scholarship Edition, Metal Gear Solid: HD Collection, Beyond Good & Evil HD Edition, Hitman: HD Trilogy a pravděpodobně jich bude mnohem více.
Každopádně drtivá většina "old-school" hráčů si z počtu snímků za vteřinu nikterak neláme hlavu. Takoví hráči jednoduše vyznávají své oblíbené tituly a to ať už s 60Fps nebo bez 60Fps.
Je totiž nutné si také uvědomit, že některé herní tituly zkrátka a jednoduše nikdy nepoběží v 60Fps, protože jde o starší hry které mají šanci běžet v 60 snímcích za vteřinu snad jen díky své (budoucí) modifikované HD verzi. Ne-třeba dodávat, že ne všechny takové hry dostávají z pravidla "druhou šanci" aby byli později vydány jako předělané HD verze a pod. Oproti tomu je ale stále určité procento her, které se běžně pohybují v rozmezí 60Fps už od počátku své existence, např. Burnout Paradise, Devil May Cry 4, Ninja Gaiden 2, Soul Calibur 4, Dead Or Alive 4, Tony Hawk's Project 8, Bioshock, Bioshock 2, Bioshock Infinite, Call of Juarez: Gunslinger, Driver: San Francisco, Dirt: Showdown, Diablo 3, Dante's Inferno, Mortal Kombat 9, Rage, Tekken 6, Bayonetta, Ridge Racer: Unbounded, Far Cry: Instincts Predator a dokonce i ne-zrovna úspěšný Aliens: Colonial Marines.

 |   |  Odpovědět
Kombajn  |  18. 03. 2014 15:16

" Stačí se podívat na všechny PS4 exkluzivity, které opravdu běžely ve stabilní a hlavně nativní, nikoli upscalované kombinaci 1080p/60 FPS."

Nevim v jake dimenzi autor zije, ale zadna takova exklusivni hra na Ps4 NEEXISTUJE!

 |   |  Odpovědět
Gouda  |  19. 03. 2014 15:02

Je důležité podotknout, že existuje zásadní principiální rozdíl mezi sledováním videa nahraného kamerou a renderované scény. V prvním případě každý snímek zachycuje jistý časový úsek, po který světlo dopadalo na senzor, včetně všech změn, které se během této doby udály. V druhém je každý snímek skutečně okamžitý a statický snímek (simulovat výpočtem vlastnosti kamerového záznamu je neúnosně náročné).
Klasická poučka o 24 fps platí v prvním případě, protože tak funguje, svým způsobem, i naše oko. Pokud ale chceme do sítnice ládovat statické obrazy, je nutné pro dosažení stejného efektu jít s frameratem podstatně výše. Z toho důvodu je snaha o minimálních 60 fps u her ještě pochopitelná. Naopak u filmů je cokoliv nad 30 fps nesmysl - při tomto frameratu je možné zobrazovat zcela plynule (i když ne všechna zobrazovadla to umí).

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

V Assassin

V Assassin's Creed Ragnarok procestujete Evropu, p…

Další díl populární série začíná unikat na internet stále více a oficiální odhalení už je víceméně na spadnutí.

11.  1.  2020 | | 5 N/A
CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke konci vývoje Cyberpunku

CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke…

Dokončit Cyberpunk 2077 není pro vývojáře žádný med a to nejhorší zřejmě teprve přijde.

20.  1.  2020 | | 5 N/A
Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Nedávno jsme dostali možnost vyzkoušet si ve Varšavě nový Doom Eternal. A stálo to za to! Takhle brutální a rychlou řežbu jsme tu ještě neměli.

21.  1.  2020 | | 11 N/A
Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu ke hraní zcela zdarma

Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu k…

Kdy, když ne teď.

22.  1.  2020 | | 12 N/A
Black Desert Mobile: orgie herních nadšenců | Recenze

Black Desert Mobile: orgie herních nadšenců | Rece…

Masivní MMORPG Black Desert konečně dorazilo na mobilní telefony a vypadá to na hodně slušnou zábavu.

13.  1.  2020 | | 3 N/A